  • 1. Data: 2011-05-18 12:49:27
    Temat: programy CAD - do tworzenia rzutów kondygnacji
    Od: "tomek" <t...@v...ww>

    Witam

    czy ktoś może mi polecić jakieś proste programy to tworzenia rzutów
    kondygnacji

    np na poniższej stronie są rzuty kondygnacji - może ktoś wie jakim programem
    są zrobiona (bo są bardzo czytelne)
    http://www.dobry-dom.pl/projekty-domow/6331-0-perkoz
    -2-y.html

    dzięki za pomoc
    t.

  • 2. Data: 2011-05-18 13:03:52
    Temat: Re: programy CAD - do tworzenia rzutów kondygnacji
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 18-05-2011 o 14:49:27 tomek <t...@v...ww> napisał(a):

    > Witam
    >
    > czy kto? mo?e mi poleciae jakie? proste programy to tworzenia rzutów
    > kondygnacji
    >
    > np na poni?szej stronie s? rzuty kondygnacji - mo?e kto? wie jakim
    > programem
    > s? zrobiona (bo s? bardzo czytelne)
    > http://www.dobry-dom.pl/projekty-domow/6331-0-perkoz
    -2-y.html

    To że rzut wygląda czytelnie jeszcze nie znaczy, że prosto go tak prosto
    zrobić. Napisz co chciałbyś zrobić? Zastanawiasz się nad domkiem i chcesz
    rysować koncepcje, lub zmieniać gotowe rzuty?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 3. Data: 2011-05-18 13:09:04
    Od: "tomek" <t...@v...ww>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote in message news:op.vvog8qgc4limig@sioux...
> [...]

    zrobić. Napisz co chciałbyś zrobić? Zastanawiasz się nad domkiem i chcesz
    rysować koncepcje, lub zmieniać gotowe rzuty?

    chcę móc zrobić prosty rzut projektu - domu dla siebie, który potem pokaże
    projektantowi dla rozrysowania
    więc niechce żeby to było coś skąplikowanego - żebym niemusiał sie tego zbyt
    długo uczyć

    --
    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2011-05-18 13:12:36
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.05.2011 14:49, tomek pisze:
> [...]
    > kondygnacji
    >

    > np na poniższej stronie są rzuty kondygnacji - może ktoś wie jakim programem

    kiedyś się bawiłem programem MyHouse, pierwsze 30 dni za free.

  • 5. Data: 2011-05-18 13:19:06
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 18-05-2011 o 15:09:04 tomek <t...@v...ww> napisał(a):

    > "Shaman" <s...@o...com> wrote in message news:op.vvog8qgc4limig@sioux...
    > Dnia 18-05-2011 o 14:49:27 tomek <t...@v...ww> napisa?(a):

    -2-y.html

    > To ?e rzut wygl?da czytelnie jeszcze nie znaczy, ?e prosto go tak prosto
    > zrobiae. Napisz co chcia?by? zrobiae? Zastanawiasz sie nad domkiem i chcesz
    > rysowaae koncepcje, lub zmieniaae gotowe rzuty?
    >
    > chce móc zrobiae prosty rzut projektu - domu dla siebie, który potem
    > poka?e
    > projektantowi dla rozrysowania
    > wiec niechce ?eby to by?o co? sk?plikowanego - ?ebym niemusia? sie tego
> [...]

    może na początek coś takiego:
    http://www.sweethome3d.com/
    (darmowy)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2011-05-18 13:28:33
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 18-05-2011 o 15:19:06 Shaman <s...@o...com> napisał(a):

    > może na początek coś takiego:
    > http://www.sweethome3d.com/
    > (darmowy)

    a tu przegląd darmowych programów:
    http://www.techmixer.com/free-home-design-software-d
    ownload/

    Jeśli nic nie spasuje to chyba zostają darmowe aplikacje CAD. Ale przy
    nich już spędzisz więcej czasu zanim połapiesz się w narzędziach i zanim
    ustawisz style linii itp, żeby wyglądało to satysfakcjonująco.

    Przemyśl czy nie lepiej rysować na kartce.. Namęczysz się a architektowi
    Twoje rysunki i tak nie przydadzą się bardziej niż zrobione na kartce.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2011-05-18 13:49:26
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@v...ww> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > np na poniższej stronie są rzuty kondygnacji - może ktoś wie jakim
    > programem są zrobiona (bo są bardzo czytelne)

    Przeciez te rzuty to kilkanascie grubszych i cienkich kresek.
    Naszkicuj ołówkiem na kartce i daj architektowi a on to zrobi w
    profesjonalnym programie i wtedy będziecie wspólnie działac dalej. Po co
    tracic czas na jakies programy aby naszkicowac dwa rzuty?

    Krzysiek

  • 8. Data: 2011-05-18 21:27:47
    Od: "abo" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > profesjonalnym programie i wtedy będziecie wspólnie działac dalej. Po co
    > tracic czas na jakies programy aby naszkicowac dwa rzuty?

    tutaj mnie rozbroiłeś ... po co tracić czas..... - po to tracić czas aby
    zaoszczędzić pieniądze, mozna tak odpowiedzieć. Ja robiłem swój chyba z
    ponad rok po 15 min tygodniowo.. Ale mam teraz projekt, gdzie nie mam się
    prawie do czego przyczepić. Na kartce to można szkic stodoły zrobić, a nie
    domu, chyba że komuś nie zależy. Albo masz wszystko przemyślane do
    perfekcji.
    Potem wychodzą takie babole na planach, że dom musisz umeblować tak jak tego
    niechcesz, albo szukasz jakiś nietypowych mebli, bo gdzieś 5 cm brakło.
    Potem chcesz tam zamieszkać i wszystko Cię denerwuje, np za wąska kuchenka
    lub za wąski stół, bo w czterech ciężko przy nim zjeść, a większy jakoś nie
    pasował, bo wtedy gdzieś tam nie zmieściłby sie telewizor. Pozostaje jeszcze
    kwestia, czy wiesz co chcesz, bo skoro nie wiesz co dla Ciebie odpowiednie,
    nie masz żadnego doświadczenia, lub nie masz żadnego pomysłu, to szkic na
    kartce będzie odpowiedni.
    Projekt wydaje mi się najbardziej strategicznym elementem budowy domu, źle
    zaprojektowany może pochłonąć wiele niepotrzebnych wydatków, co może
    znacząco wpłynąć na całość inwestycji. Zmiany może wprowadzać oczywiście
    architekt, ale po co, czym więcej zmian, czym wiecej czasu architekt spedzi
    nad projektem wyrówna sobie w wyższej cenie

  • 9. Data: 2011-05-18 22:07:45
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "abo" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > profesjonalnym programie i wtedy będziecie wspólnie działac dalej. Po co
    > tracic czas na jakies programy aby naszkicowac dwa rzuty?

    Czytałeś dokładnie co i po co potrzebuje autor wątku i co ja mu
    odpowiedziałem.

    > ... po co tracić czas..... - po to tracić czas aby zaoszczędzić pieniądze,
    > mozna tak odpowiedzieć. Ja robiłem swój chyba z ponad rok po 15 min
    > tygodniowo..

    I straciłeś na to rok czasu
    A ja w 7 miesięcy dom wybudowałem.
    A ten Twój projekt to jest już wszystko na gotowo pod pozwolenie na budowę
    czy dopiero szkice dla osoby z odpowiednimi uprawnieniami?
    Nie stać mnie było na stratę roku czasu aby projekt naszkicować

    >Ale mam teraz projekt, gdzie nie mam się prawie do czego przyczepić.

    A ja mam już gotowy dom, a mój projekt składał się z kilkunastu kartek aby
    spełnić formalności pod pozwolenie na budowę. A dom budowałem tak aby mi
    odpowiadał. I tak jest

    >Na kartce to można szkic stodoły zrobić, a nie domu, chyba że komuś nie
    >zależy.

    A niby czemu ma mi zależeć na perfekcyjnym projekcie? Zależy mi na
    perfekcyjnym wykonaniu domu. A kilkudziesięcio stronicowy szczegółowy
    projekt nie jest w praktyce do niczego potrzebny. lepiej na żywo w trakcie
    budowy robić tak jak nam odpowiada.

> [...]

    >Potem wychodzą takie babole na planach, że dom musisz umeblować tak jak
    >tego nie chcesz, albo szukasz jakiś nietypowych mebli, bo gdzieś 5 cm

    idiotyzmem jest dobieranie mebli już na etapie projektu. Wiążesz się z
    gratami na cale życie?
    My po 3 latach mieszkania właśnie zmieniamy meble i wystrój sypialni.
    Myślisz ze architekt na etapie projektu by to przewidział?

    >Potem chcesz tam zamieszkać i wszystko Cię denerwuje, np za wąska kuchenka
    >lub za wąski stół, bo w czterech ciężko przy nim zjeść, a większy jakoś nie
    >pasował, bo wtedy gdzieś tam nie zmieściłby sie telewizor.

    Te rzeczy najlepiej korygować na etapie budowy. My decyzje o rezygnacji z
    kuchni otwartej na salon podjęliśmy w ostatniej chwili gdy już były mury
    itp. I nie żałujemy.
    To samo rozkład pomieszczeń na poddaszu- jak był wylany strop, wtedy
    rozrysowaliśmy kredą na żywo co i jak i majstry zrobili wg naszego życzenia.

    >Pozostaje jeszcze kwestia, czy wiesz co chcesz, bo skoro nie wiesz co dla
    >Ciebie odpowiednie, nie masz żadnego doświadczenia, lub nie masz żadnego
    >pomysłu, to szkic na kartce będzie odpowiedni.
    Dokładnie odwrotnie- jak wiem co chce to niepotrzebne mi szczegółowe
    koncepcje architekta. Jak nie wiem co chce to niestety ale trzeba zaufać
    architektowi. Tylko że później i tak Ty tam zamieszkasz a nie architekt;)

    >Projekt wydaje mi się najbardziej strategicznym elementem budowy domu, źle
    >zaprojektowany może pochłonąć wiele niepotrzebnych wydatków, co może
    >znacząco wpłynąć na całość inwestycji.

    Wydaje się Tobie;) Jak wszystko jest korygowane na etapie budowy na bieżąco
    to żadnych niepotrzebnych wydatków nie ma- a wprost przeciwnie.

    >Zmiany może wprowadzać oczywiście , ale po co, czym więcej zmian, czym
    >wiecej czasu architekt spedzi nad projektem wyrówna sobie w wyższej cenie

    Jak ktoś lubi niepotrzebne wydatki to można płacić architektowi nawet za to
    aby klamkę do drzwi dopasował czy kolor ścian dobrał.
    A w praktyce wystarczy projekt za 1500 zł + kierbud z uprawnieniami do
    nanoszenia ew. korekt w trakcie budowy

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 10. Data: 2011-05-19 12:19:37
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-05-19 00:07, Kris pisze:

    > A ja mam już gotowy dom, a mój projekt składał się z kilkunastu kartek
    > aby spełnić formalności pod pozwolenie na budowę. A dom budowałem tak
    > aby mi odpowiadał. I tak jest

    Widzisz, są ludzie którzy na wszystko muszą mieć tonę papierów podbitych
    setkami pieczątek i jak to mają to wydaje im się, że wszystko będzie OK.
    Przekazuje wtedy taki inwestor grubą księgę z projektem firmie, która ma
    wykonać dom i za jakiś czas pojawi się aby pokręcić głową na znak
    aprobaty lub dezaprobaty.
    Wydaje mu się, że skoro slęczał nad projektem cały rok a później jeszcze
    10tyś zł dał polecanemu architektowi, do tego dorzucił kolejne tysiące
    dał projektantowi oświetlenia, kuchni, ogrodu, feng-shuji to jak już
    otworzy drzwi swojej posiadłości to będzie w 100% zadowolony (no i
    będzie, bo przecież wstyd być niezadowolonym skoro tacy fachowcy robili).

    Być może taka koncepcja pracy się sprawdza jeśli masz conajwyżej słabo
    ograniczone fundusze - wtedy budujesz wszystko z zapasem, rozmachem,
    bezkompromisowo.

    Są też tacy jak Ty (ja również), którzy mają projekt ale i tak są
    codzień na budowie aby sprawdzać lub na niej pracować. Wtedy co etap
    ustala się kolejne prace i wizję ich wykonania. Pytanie tylko czy mimo
    wszystko po wybudowaniu będziemy w 100% zadowoleni.

    --
    M.