    From: "Kris" <k...@W...PL>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: programy CAD - do tworzenia rzutów kondygnacji
    Date: Thu, 19 May 2011 00:07:45 +0200

    Użytkownik "abo" napisał w wiadomości grup

    > Przeciez te rzuty to kilkanascie grubszych i cienkich kresek.
    > Naszkicuj ołówkiem na kartce i daj architektowi a on to zrobi w
    > profesjonalnym programie i wtedy będziecie wspólnie działac dalej. Po co
    > tracic czas na jakies programy aby naszkicowac dwa rzuty?

    >tutaj mnie rozbroiłeś

    Czytałeś dokładnie co i po co potrzebuje autor wątku i co ja mu
    odpowiedziałem.

    > ... po co tracić czas..... - po to tracić czas aby zaoszczędzić pieniądze,
    > mozna tak odpowiedzieć. Ja robiłem swój chyba z ponad rok po 15 min
    > tygodniowo..

    I straciłeś na to rok czasu
    A ja w 7 miesięcy dom wybudowałem.
    A ten Twój projekt to jest już wszystko na gotowo pod pozwolenie na budowę
    czy dopiero szkice dla osoby z odpowiednimi uprawnieniami?
    Nie stać mnie było na stratę roku czasu aby projekt naszkicować

    >Ale mam teraz projekt, gdzie nie mam się prawie do czego przyczepić.

    A ja mam już gotowy dom, a mój projekt składał się z kilkunastu kartek aby
    spełnić formalności pod pozwolenie na budowę. A dom budowałem tak aby mi
    odpowiadał. I tak jest

    >Na kartce to można szkic stodoły zrobić, a nie domu, chyba że komuś nie
    >zależy.

    A niby czemu ma mi zależeć na perfekcyjnym projekcie? Zależy mi na
    perfekcyjnym wykonaniu domu. A kilkudziesięcio stronicowy szczegółowy
    projekt nie jest w praktyce do niczego potrzebny. lepiej na żywo w trakcie
    budowy robić tak jak nam odpowiada.

    >Albo masz wszystko przemyślane do perfekcji.

    >Potem wychodzą takie babole na planach, że dom musisz umeblować tak jak
    >tego nie chcesz, albo szukasz jakiś nietypowych mebli, bo gdzieś 5 cm
    >brakło.

    idiotyzmem jest dobieranie mebli już na etapie projektu. Wiążesz się z
    gratami na cale życie?
    My po 3 latach mieszkania właśnie zmieniamy meble i wystrój sypialni.
    Myślisz ze architekt na etapie projektu by to przewidział?

    >Potem chcesz tam zamieszkać i wszystko Cię denerwuje, np za wąska kuchenka
    >lub za wąski stół, bo w czterech ciężko przy nim zjeść, a większy jakoś nie
    >pasował, bo wtedy gdzieś tam nie zmieściłby sie telewizor.

    Te rzeczy najlepiej korygować na etapie budowy. My decyzje o rezygnacji z
    kuchni otwartej na salon podjęliśmy w ostatniej chwili gdy już były mury
    itp. I nie żałujemy.
    To samo rozkład pomieszczeń na poddaszu- jak był wylany strop, wtedy
    rozrysowaliśmy kredą na żywo co i jak i majstry zrobili wg naszego życzenia.

    >Pozostaje jeszcze kwestia, czy wiesz co chcesz, bo skoro nie wiesz co dla
    >Ciebie odpowiednie, nie masz żadnego doświadczenia, lub nie masz żadnego
    >pomysłu, to szkic na kartce będzie odpowiedni.
    Dokładnie odwrotnie- jak wiem co chce to niepotrzebne mi szczegółowe
    koncepcje architekta. Jak nie wiem co chce to niestety ale trzeba zaufać
    architektowi. Tylko że później i tak Ty tam zamieszkasz a nie architekt;)

    >Projekt wydaje mi się najbardziej strategicznym elementem budowy domu, źle
    >zaprojektowany może pochłonąć wiele niepotrzebnych wydatków, co może
    >znacząco wpłynąć na całość inwestycji.

    Wydaje się Tobie;) Jak wszystko jest korygowane na etapie budowy na bieżąco
    to żadnych niepotrzebnych wydatków nie ma- a wprost przeciwnie.

    >Zmiany może wprowadzać oczywiście , ale po co, czym więcej zmian, czym
    >wiecej czasu architekt spedzi nad projektem wyrówna sobie w wyższej cenie

    Jak ktoś lubi niepotrzebne wydatki to można płacić architektowi nawet za to
    aby klamkę do drzwi dopasował czy kolor ścian dobrał.
    A w praktyce wystarczy projekt za 1500 zł + kierbud z uprawnieniami do
    nanoszenia ew. korekt w trakcie budowy

    -- Pozdrawiam
    Kris