  • 1. Data: 2011-05-17 18:03:52
    Temat: Wielki szum wody w ścianie
    Od: "Agatka@" <A...@x...xx>

    Czy podpowiecie ze swojego doświadczenia dlaczego mamy bardzo duży szum wody
    w ścianie?
    Nowy blok, za salonem jest chyba kuchnia i łazienka sąsiadów, więc wieczorem
    po 22:00 słychać wielki szum w ścianie płynącej wody! Taki szumiący wielki
    wodospad!
    Takiego szumu wody w instalacji kranowej nie spotkałem. O co chodzi? Czy
    może nowoczesne przewody plastikowe są małej średnicy i wymuszają duże
    prędkości wody, która wtedy bardziej szumi? Może te rurki powinny mieć
    izolację akustyczną-tłumiącą i wyciszającą, bo raczej jej nie mają.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-05-17 18:17:03
    Temat: Re: Wielki szum wody w ścianie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-17 20:03, Agatka@ wrote:
> [...]
    > Nowy blok, za salonem jest chyba kuchnia i łazienka sąsiadów, więc
    > wieczorem po 22:00 słychać wielki szum w ścianie płynącej wody! Taki

    Mam w ścianie nosnej lekko wkuty Hep2O z wyjściem na baterie
    prysznicową. Łazienka w tym samym mieszkaniu. Głosniej słychać szum w
    ścianie niż odglosy przez drzwi ...

  • 3. Data: 2011-05-17 18:25:26
    Od: "Piotr " <c...@W...gazeta.pl>

    Pewnie zmywarka pobiera wodę, a na którymś z łączen hydraulik przygrzał zbyt
    mocno zgrzewarką i przekrój zmalał lub zanikł bardzo znacznie. Spotkałem się
    już z czymś takim.

  • 4. Data: 2011-05-17 18:31:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-17 20:25, Piotr wrote:
    > Pewnie zmywarka pobiera wodę, a na którymś z łączen hydraulik przygrzał zbyt
    > mocno zgrzewarką i przekrój zmalał lub zanikł bardzo znacznie. Spotkałem się
    > już z czymś takim.

    Hep2O nie zgrzewa się ani klei. Ma natomiast mała średnicę i na
    "zgięciach" tak jak bateria szum jest głośny i przenosi się na scianę.

  • 5. Data: 2011-05-17 18:36:17
    Od: "Agatka@" <A...@x...xx>

    > Mam w ścianie nosnej lekko wkuty Hep2O z wyjściem na baterie prysznicową.
    > Łazienka w tym samym mieszkaniu. Głosniej słychać szum w ścianie niż
    > odglosy przez drzwi ...

    Widzę, że temat znany :) Na szczęście głosów nie słychać, ale słychać
    jakieś stuki metaliczna czasem (odkładnaie słuchawki prysznicowej?) i ten
    wielki szum. My już wiemy, że po drugiej stronie jest kuchnia i łazienka.
    Może przewody z wodą powinny mieć izolację akustyczną?

  • 6. Data: 2011-05-18 02:32:05
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-05-17 20:36, Agatka@ pisze:
> [...]
    > ten wielki szum. My już wiemy, że po drugiej stronie jest kuchnia i
    > łazienka. Może przewody z wodą powinny mieć izolację akustyczną?

    Zmywarka?

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 7. Data: 2011-05-18 07:49:18
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Agatka@" <A...@x...xx> napisał w wiadomości

> [...]
    > wielki szum. My już wiemy, że po drugiej stronie jest kuchnia i łazienka.
    > Może przewody z wodą powinny mieć izolację akustyczną?

    Nie. Przewody powinny mieć izolację termiczną. Najlepszą izolacją akustyczną
    jest przegroda sztywna czyli ściana. Im grubsza tym lepiej.
    Czasem ludzie robią jakieś kombinacje z zaworami myśląc że oszukają
    wodomierz i czasem trafiają w jakieś efekty rezonansowe. przymknięte zawory
    kulowe potrafią gwizdać, szumieć syczeć. Niejdnokrotnie te dzwięki niosą się
    po rurach lub przez ściany.
    Zgłoś problem zarządcy budynku i niech coś z tym zrobi.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2011-05-18 07:49:49
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-05-2011 o 20:36:17 Agatka@ <A...@x...xx> napisał(a):

> [...]
    > jakieś stuki metaliczna czasem (odkładnaie słuchawki prysznicowej?) i
    > ten wielki szum. My już wiemy, że po drugiej stronie jest kuchnia i
    Czy to jest ścianka z płyt GK?
    Przypuszczam że tak, stelaż z płytami robią za pudło rezonansowe,
    a rurki przykręcone do stelaża dlatego tak doskonale słychać.

    > Może przewody z wodą powinny mieć izolację akustyczną?
    Nic to nie da, tam są zwężone przekroje przy zgrzewaniu, częsty objaw,
    i one tak szumią a ścianka wzmacnia. Przywyknij albo sprzedaj mieszkanie.

    No chyba że masz dobre układy z sąsiadami, rozwalisz im ściankę przewody
    wymienicie i pozgrzewacie jeszcze raz dobrze i zamocujecie do stelażu
    za pomocą gumowo-stalowych zacisków :)
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2011-05-18 09:13:47
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    U mnie są jakieś zawory zwrotne na wodzi. A efekt tego jest taki że
    jedna sasiadka jak odkręca wodę i zakręca to jest taki wielki stukot,
    jakby ktoś młotem w rurę walił. Tez dziwne bo zawory sa u każdego, a
    tylko jej słychać.

  • 10. Data: 2011-05-18 19:20:04
    Od: owp <o...@g...pl>

    W dniu 2011-05-17 20:03, Agatka@ pisze:
> [...]
    > prędkości wody, która wtedy bardziej szumi? Może te rurki powinny mieć
    > izolację akustyczną-tłumiącą i wyciszającą, bo raczej jej nie mają.

    U mnie tez tak jest. Sąsiadka się wprowadziła i jak odkręca wodę w
    łazience, to słychać bardziej, niż z mojej. U mnie podobny dźwięk jest,
    gdy przykręcę kurek do połowy, zmniejszając strumień wody - taki głośny
    szum. Pewnie ma jakiś zator, ale nie wiem, mówiła, że remontowali jej
    partacze i zostawili rozgrzebaną łazienkę, na dodatek przeciekała woda
    przez naszą ścianę, więc nie wiem co tam się działo...