  • 1. Data: 2011-05-17 11:10:42
    Temat: Jak ocieplać dach?
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Konkretnie chodzi mi o to czy wełnę układać do samego szczytu dachu czy
    tylko skosy i sufit (na jętkach) i ten "strych" o wysokości 1,5m
    pozostawić nieocieplony. Będą tam wyłazy kominarskie.
    W projekcie jest narysowane ocieplenie na skosach i w suficie a
    spotkałem się z opinią, że można ciągnąć ocieplenie do samego szczytu.

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-05-17 14:46:38
    Temat: Re: Jak ocieplać dach?
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-05-17 13:10, SkiMir pisze:
> [...]
    > W projekcie jest narysowane ocieplenie na skosach i w suficie a
    > spotkałem się z opinią, że można ciągnąć ocieplenie do samego szczytu.

    Ociepla się pomieszczenia ogrzewane. Jak będziesz miał nie ogrzewany
    strych to jego ocieplenie nie ma najmniejszego sensu.
    Ja zamiast pakować tam wełnę dałem 40cm wełny w strop między poddaszem a
    strychem :)

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2011-05-17 20:12:05
    Od: adam <a...@g...pl>

> [...]
    > strych to jego ocieplenie nie ma najmniejszego sensu.
    > Ja zamiast pakować tam wełnę dałem 40cm wełny w strop między poddaszem

    Zdania są podzielone, również na tej grupie, przejrzyj archiwum, było
    kilka ciekawych dyskusji. Ja u siebie dałem 2x15 cm tam gdzie są
    pomieszczenia grzane, a na strychu dałem pojedyncze 15 cm

  • 4. Data: 2011-05-17 20:17:42
    Od: M <M...@o...pl>

> [...]
    > W projekcie jest narysowane ocieplenie na skosach i w suficie a
    > spotkałem się z opinią, że można ciągnąć ocieplenie do samego szczytu.

    Obie metody mają zady i walety.

    Jak ocieplisz tylko sufit, to masz lepszą wentylację całej więźby (a w
    szczególności wszystkich koszty, lukarn, etc. Za to powinieneś położyć
    też wełnę od wewnątrz na ścianach. Powierzchnia jest trochę mniejsza
    (więc wełny mniej). Jeśli masz tam jak się dostać, to możesz tam wyłożyć
    całą wełnę, która zostanie ci z docieplenia (a zawsze coś tam zostaje).

    M.

  • 5. Data: 2011-05-18 08:14:15
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Zdania są podzielone, również na tej grupie, przejrzyj archiwum, było
    > kilka ciekawych dyskusji. Ja u siebie dałem 2x15 cm tam gdzie są
    > pomieszczenia grzane, a na strychu dałem pojedyncze 15 cm

    i zimą jaką masz temperature na strychu w stosunku do zewnętrznej
    przy mrozach?

  • 6. Data: 2011-05-18 08:42:50
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > i zimą jaką masz temperature na strychu w stosunku do zewnętrznej
    > przy mrozach?

    Ja mam piętnastkę dociągniętą do kalenicy, a nad sufitem poddasza 10 tkę.
    W mrozy zbliżające się do 20 stC woda w wiadrze na strychu nie zamarzła.

    pozdr
    Robert G.

  • 7. Data: 2011-05-18 09:19:29
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Ja mam piętnastkę dociągniętą do kalenicy, a nad sufitem poddasza 10 tkę.
    > W mrozy zbliżające się do 20 stC woda w wiadrze na strychu nie zamarzła.

    Wynika z tego że duże ilości ciepła spierdzielają Tobie z domu na poddasze.
    Bo skąś to ciepło tam musi być skoro w najwieksze mrozy jest powyżej zera.

  • 8. Data: 2011-05-18 09:28:10
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-05-18 10:42, robercik-us pisze:

    > Ja mam piętnastkę dociągniętą do kalenicy, a nad sufitem poddasza 10 tkę.
    > W mrozy zbliżające się do 20 stC woda w wiadrze na strychu nie zamarzła.

    No to kiepsko z Twoim ociepleniem :/

  • 9. Data: 2011-05-18 10:16:48
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik RudeBoy napisał:

    > No to kiepsko z Twoim ociepleniem :/

    No nie zupełnie... właśnie chciałem, żeby strych nie był zamrażarką w
    zimie, a jednocześnie na dachu nie obserwuję przyspieszonego zsuwania
    się śniegu w okresie odwilży, to znaczy, że jednak nie jest kiepsko :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-05-18 13:51:28
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> wrote in message
> [...]
    > strych to jego ocieplenie nie ma najmniejszego sensu.
    > Ja zamiast pakować tam wełnę dałem 40cm wełny w strop między poddaszem a

    Kominy, ściany działowe, nośne, szczytowe trzeba ocieplić. Wszystko co
    przechodzi ponad sufit.