  • 11. Data: 2011-05-18 22:31:36
    Temat: Re: Jak ocieplać dach?
    Od: adam <a...@g...pl>

    W dniu 2011-05-18 10:14, Amir pisze:

    > i zimą jaką masz temperature na strychu w stosunku do zewnętrznej
    > przy mrozach

    U mnie jeszcze nie dokończone, i tej zimy jeszcze nie będę grzał
    Adam

  • 12. Data: 2011-05-18 23:22:16
    Od: adam <a...@g...pl>

    W dniu 2011-05-17 22:12, adam pisze:

    > Zdania są podzielone, również na tej grupie, przejrzyj archiwum, było
    > kilka ciekawych dyskusji. Ja u siebie dałem 2x15 cm tam gdzie są
    > pomieszczenia grzane, a na strychu dałem pojedyncze 15 cm

    Odszukałem stary, ale ciekawy wątek na ten temat
    http://groups.google.com/group/pl.misc.budowanie/bro
    wse_thread/thread/bac4b26cc7d18626/680be1c5f9ed59fb?
    hl=pl&q=group%3Apl.misc.budowanie+author%3Ascream&ln
    k=ol&
    <http://groups.google.com/group/pl.misc.budowanie/br
    owse_thread/thread/bac4b26cc7d18626/680be1c5f9ed59fb
    ?hl=pl&q=group%3Apl.misc.budowanie+author%3Ascream&l
    nk=ol&>

    Jest długi, ale wiele można się dowiedzieć. jak komuś nie chce się
    czytać to zacytuję Screama, który jest przeciwny kładzeniu i na jętkach
    i do kalenicy: "na strychu tworzy się poduszka powietrzna która jest
    stale podgrzewana gorącym powietrzem od spodu, natomiast z drugiej
    strony - od strony dachu - na wełnę napiera zimno i wilgoć. Woda się
    skrapla, tworzy się grzyb grzyb, wełna i krokwie gniją. To jest błąd
    technologiczny, nie powinno się tak robić."

    Adam

  • 13. Data: 2011-05-19 05:22:03
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik adam napisał:
    > Woda się skrapla, tworzy się grzyb grzyb, wełna i krokwie gniją. To jest
    > błąd technologiczny, nie powinno się tak robić."

    Że woda się skrapla to fakt...
    Wlazłem tam kiedyś zimą - na zew jakieś minus 15... pcham rękę nad
    wełnę... i co???
    deskowanie pokryte szronem... I skąd - myślę - przecież powietrze mroźne
    jest suche...
    Tyle, że strych - częściowo docieplony - trzyma temp wyższą.
    Jja tam mam szczelinę wentylacyjną i przy wszelkich zmianach pogody się
    zmieniają warunki. Teraz jest suchutko jak w suszarni pieprzu.
    Na pleśnie nie ma szans. :-)
    Wentylowanie dachu to podstawa !!!

    pozdr
    Robert G.