  • 21. Data: 2010-01-17 11:20:18
    Temat: Re: projekt o nazwie - moj wlasny :-)
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    news:hiu849$2vq$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:hisn57$j7c$1@news.onet.pl...

    Zapomniałem o najważniejszym,

    12. Te 250,000 zł - dla mnie to jest NIEREALNE.

    Ale koniecznie buduj.

    Pozdr

  • 22. Data: 2010-01-17 11:42:23
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Zapomniałem o najważniejszym,
    >
    > 12. Te 250,000 zł - dla mnie to jest NIEREALNE.

    ile uwazasz za realne?
    Mowisz ze miales podony, o podobnej powierzchi?
    Kiedy budowales i ile cie to wynioslo jezeli jest to
    porownywalny w jakims stopniu budynek?

    Pzdr
    Darek

  • 23. Data: 2010-01-17 11:44:37
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    a jeszcze jedno w jakim regionie Polski?
    Ja w sasiedztwie Poznania.

    Pzdr
    Darek

  • 24. Data: 2010-01-17 11:46:58
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > 12. Te 250,000 zł - dla mnie to jest NIEREALNE.
    Bez jaj. Działke juz ma, domek niewielki. prosty i tani w budowie. Jak
    będzie rozsądnie kasa gospodarzył to starczy spokojnie na wykonczenie go pod
    klucz.

    Kris

  • 25. Data: 2010-01-17 12:11:23
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Moze jeszcze cos dopisze :-), poniewaz tez zalezy mi
    na ocenie pod wzgledem kosztow.

    - fundament zalewany lub bloczki w zaleznosci, co taniej
    wyjdzie, czy wykonawca bedzie mial szalunki itd.
    Tak z ciekawosci, czy deski do oszalowania fundamentu,
    mogl bym polozyc jako deskowanie na dach garazu?

    - sciany - poroton 24, dzaialowe na parterze, 11,5
    - styro posadzka 10
    - styro sciany 15 - tynk pewnie mineralny
    - kotlownia, lazienka, hol, kuchnia - plytki kladzione wlasnorecznie
    - sypalnie, salon(wlasciwie -ik) panele
    - drzwi do pokoii licze w okolicy do 500-700zł (wiem ze to realne)
    takich za 2000zł jak tu czytalem na grupie nie zaloze, bo mie nie stac
    :-),
    juz niezaleznie od jakosci.
    - kociol - z zasobnikiem na paliwo stale
    - ogrzewanie jak pisalem tradycyjne z wyjatkiem lazienek i kuchni
    (ostatecznie tylko
    w lazienkach podlogowka)
    - schody drewniane zabiegowe (mam wycene na 10tys bukowe)
    - strop teriva
    - sciany dzialowe na poddaszu z najtanszego materialu - pewnie stawiane
    samodzielnie
    - ocieplenie poddasza welna chyba 25cm - 15 pomiedzy krokwie i po
    5 pierwsza warstwa na krokwie - stelaz a potm druga 5-cm warstwa
    (w celu zlikwidowania mostkow). Czy ma sens takie kombinatorstwo,
    jeszcze nie wiem, pozniej bede sobie liczyl jaka bedzie roznica w ogolnym
    rozrachunku przenikalnosci termicznej dla pierwszej jak i drugiej wersji.
    (pierwsza to wsadzic welne tylko miedzy krokwie).
    - oblicowanie skosow - plyta g-k
    - dachowka betonowa, dach bez deskowania, kryty membrana.
    - Drzwi wejsciowe najprostsze drewniane - zadne antywlamaniowe,
    poniewaz okien jest tyle ze komu by sie chcialo wlamywac przez drzwi.
    - dach nad garazem - deskowanie, papa, dachowka - deskowanie wymagane,
    poniewaz kat nachylenia dachu 18st.

    I to chyba z grubsza tyle.
    Pzdr
    Darek

  • 26. Data: 2010-01-17 12:14:18
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    >a jeszcze jedno w jakim regionie Polski?
    > Ja w sasiedztwie Poznania.

    Podobny w układzie, budynek i w ten sam sposób dostawiony garaż. Dwa dachy
    dwuspadowe o różnym kącie. Na parterze też z jedną sypialnią.
    Dom był cześciowo podpiwiniczony wiec koszty inne. Tym bardziej że
    zamieszkałem w nim w 2000r, 1 go maja;) a sprzedałem w marcu zeszłego roku.
    Zaczął być dla nas nie funkcjonalny bo dzieciaki się wyprowadziły i nam
    piętro było zbędne.
    Razem było około 240m2 pow. całkowitej.

    Teraz w Lubline kończę parterowy 140m2, projekt Afrodyta

    Poszukaj tego projektu w necie na dobredomy, tam są kosztorysy które dość
    dobrze oddają koszty. Nam tak wychodzi

    Nie wiem ile może kosztować całość u Ciebie ale widocznie ja nie potrafię
    tani budowac :(

    Wiem, że inni tu potrafią więc może tobie się też uda.

  • 27. Data: 2010-01-17 21:44:13
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 17 Sty, 13:11, "Darek" <d...@o...pl> wrote:
    > Moze jeszcze cos dopisze :-), poniewaz tez zalezy mi
    > na ocenie pod wzgledem kosztow.

    i tylko z tego punktu widzenia odpowiadam

    > - fundament zalewany lub bloczki w zaleznosci, co taniej
    >   wyjdzie, czy wykonawca bedzie mial szalunki itd.

    a to Ty sie dostosowujesz do wykonawcy, masz juz wybranego?

    >  Tak z ciekawosci, czy deski do oszalowania fundamentu,
    >  mogl bym polozyc jako deskowanie na dach garazu?

    pewno jak latem odeschna i pooczyszczasz to nic im zlego sie nie
    stanie

    > - sciany - poroton 24, dzaialowe na parterze, 11,5
    > - styro posadzka 10
    > - styro sciany 15 - tynk pewnie mineralny

    daj mu odeschnac i sam tynk daj rok pozniej, styropian z siatka
    wytrzyma a kesz przyda Ci sie na albo zagospodarowanie terenu/
    ogrodzenie albo na wnetrza

    a wogole to od ogrodzenia zacznij ;-)

    > - kotlownia, lazienka, hol, kuchnia - plytki kladzione wlasnorecznie

    no i super... w kuchni pod meblami nie musisz albo scinki ale to
    grosze ;-)

    > - sypalnie, salon(wlasciwie -ik) panele

    a tu moze sie oplacac firma co sprzedaje z montazem

    > - drzwi do pokoii licze w okolicy do 500-700zł (wiem ze to realne)

    poszukaj standartow i porob oscieznice a tylko w sypialniach/
    lazienkach z drzwiami a potem dokupisz
    poza tym napewno znajdziesz po 400-500 z oscieznicami, np najprostsze
    sosnowe nielakierowane

> [...]
    > - ogrzewanie jak pisalem tradycyjne z wyjatkiem lazienek i kuchni
    > (ostatecznie tylko w lazienkach podlogowka)

    mozesz zrobic rozwiazanie posrednie - podlogowka na tzw powrocie a
    drabinka w lazience raczej potrzebna

    > - schody drewniane zabiegowe (mam wycene na 10tys bukowe)

    zagruntowac, przeszlifowac, zatopic ze 3 rurki podlogowki na powrocie,
    wypolerowac, polozyc dywanik, dokrecic porecze i styka
    sam cos pisales, ze poddasze bedziesz pozniej wykanczal - wiec
    poniszczy sie to drewno a poza tym koszty na wejsciu ;=)

    z.

  • 28. Data: 2010-01-19 09:24:06
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Darek pisze:
    > Dlugo myslalem czy wrzucac na grupe moj projekt,
    > poniewaz az sie boje ocen :-), ale co tam raz sie zyje.

    Spoko - jak widzisz, nie jest zle z ta krytyka :)

    > http://picasaweb.google.pl/darekwozny/Pulpit#5427353
    883303002322
    > http://picasaweb.google.pl/darekwozny/Pulpit#5427353
    892731790850
    > http://picasaweb.google.pl/darekwozny/Pulpit#5427353
    901551277042

    To i ja sie dorzuce:
    1. Garaz powinien byc w jednym obrysie z calym domem (bez tego uskoku na
    scianie frontowej). BTW ten model samochodu to chyba w nieprawidlowej
    skali jest?
    2. Scianka dzialowa w garazu - zawsze mozesz dostawic ja pozniej.
    3. Przejscie pomiedzy garazem a domem - IMO niezbedne. Tutaj moze byc
    poprzez 'sluze' jaka jest kotlownia. Tym bardziej, ze zamierzasz palic
    paliwem stalym - bedziesz dygal z weglem do kotlowni przez glowne
    wejscie? :)
    4. Komin z kotlowni przesunalbym w strone lazienki tak, by wyszedl w
    kalenicy tak jak ten od kominka. We wnece pomiedzy kominem a sciana
    pieknie zmiesci sie brodzik - nie bedziesz musial wydawac kasy na kabine
    i wystarczy zaslonka/drzwi kabinowe (w zaleznosci od upodobania).
    Przesuniecie komina zmniejszy lazienke ale mozna te przestrzen odzyskac
    przesuwajac scianke dzialowa z kotlownia w strone kotlowni. I tak nie
    bedziesz tam skladowal opalu.
    5. Zadaszenie nad wejsciem IMO niezbedne. Nie wiem czy jako przedluzenie
    istniejacej polaci (prostsze ergo tansze) czy z lukarna, jak ktos
    zaproponowal - bez wydumanych kolumienek bedzie ladne ale nie
    pretensjonalne. Za to bardzo polecalbym rozwazenie zabudowania tego
    zadaszenia w postaci przeszklonej werandy - bedziesz mial wtedy solidny
    i obszerny wiatrolap.
    6. Schody zabiegowe sa dobre (albo 'nie sa zle') i dobrze, ze od nich
    nie uciekasz. Za to dobrze ktos radzi odwrocenie biegu - wejscie na
    schody od strony garazu. Ta zabudowana przestrzen pod schodami, a
    dostepna od strony kuchni, naprawde bardzo ci sie przyda w charakterze
    spizarni*.
    7. Wejscie na schody od strony korytarza pozwoliloby zrezygnowac ze
    sciany dzialowej pomiedzy schodami a korytarzem. Optycznie powiekszyloby
    to kapitalnie strefe wejsciowa i wtedy na scianie z kotlownia mozna
    spokojnie dac ciag wieszakow/szafe.
    Nie zgodzilbym sie na zamykanie schodow w klatce schodowej :)
    8. Jezeli ta sypialnia na dole, to ma byc gabinet, w ktorym przyjmuje
    sie klientow, to zamienilbym miejscami kotlownie z gabinetem.
    9. Zaznaczenie aneksu jadalnego na przeciwleglym koncu domu w stosunku
    do kuchni to chyba nieporozumienie? :)
    10. Wyjscie na taras - na tej scianie daj dodatkowe okno w kuchni (zaraz
    za kuchenka) - ti jest swietne miejsce na aneks jadalny :)
    11. Zadaszenie nad tarasem - IMO niezbedne i na wiekszej szerokosci.
    Jezeli dasz okno w kuchni, to taras powinien obejmowac co najmniej
    polowe dlugosci tej sciany, usytuowany posrodku tak, by okno kuchenne
    wychodzilo na ten taras. I koniecznie go zadaszyc - mozn tu powtorzyc
    dach znad garazu.
    No chyba, ze uklad na dzialce sugeruje, ze nie bedzie sie korzystac z
    tarasu od tej strony domu a bardziej od strony z drzewem ;) Wtedy w
    scianie zachodniej dac zwykle okna, a balkonowe z salonu naprzeciwko
    kominka. No i oczywiscie taras zadaszyc przedluzeniem polaci (z
    odpowiednim jej zalamaniem).
    12. NIE dawaj okien polaciowych! Doswietlic schody mozesz zwyklym
    kwadratowym okienkiem (50x50cm) w scianie wejsciowej, pod stropem.
    13. Przesuniecie komina na dole nie popsuje rozkladu na poddaszu
    pomiedzy jedna z sypialn a lazienka.
    14. Rozwazylbym usytuowanie drzwi do pokojow naprzeciwko schodow w
    skosnych scianach. powiekszyloby to obszar komunikacji na pietrze bez
    zauwazalnej straty powierzchni pokojow. Ale to juz moje osobiste
    zboczenie ;)
    15. Materialy i konstrukcja.
    15a. Sciany z porotermu - nie wiem dlaczego ale wole beton komorkowy.
    15b. Nie wiem, czy sledziles wypowiedzi Tornada co do konkstrukcji
    wiezby dachowej - podswiadomie przeczuwalem korzysci z rozwiazannia z
    krokwiami "deskowymi" o duzej wysokosci - rolke welny mineralnej o
    szerokosci 120cm pieknie przetniesz na 3 roleczki o szerokosci 40cm i
    pieknie wpasujesz sie pomiedzy te deskowe krokwie bez pitolenia sie w
    docinanie i klopotanie o scinki :)

    *Spizarni prosze nie traktowac jako olbrzymiej komory z wiszacymi
    polciami boczku i sloniny, petami kielbas, warkoczami czosnku i cebuli,
    a bardziej jako miejsce na skrzynke wody niemoralnej, kilka butelek
    innych napojow ;) szafke z makaronem, maka, kaszami, ryzem, i kilkoma
    sloikami przetworow (wlasnych badz kupnych/dostanych)

    > Doma ma byc maksymalnie prosty.

    I slusznie.

    > Na tego typu rzeczy jak odzielne pralnie, garderoby, 2 stanowiskowy
    > garaz, spizarnia, prozaicznie mnie nie stac i prosze tego nie brac pod uwage
    > w ocenie,
    > poniewaz zrezygnowalem z tego swiadomie.

    Ale przyklad spizarni (spizarenki;)) pod schodami pokazuje, ze prostota
    nie stoi w opozycji do funkcjonalnosci. A nawet przeciwnie - im prosciej
    ma byc, tym bardziej kontrukcja winna byc przemyslana.

    > W stosunku do tego co tu zamiescilem wprowadzilem jeszcze male zmianyŁ
    > - drzwi pomiedzy kotlownia a garazem,

    No to sie zgadzamy :)

    > - powiekszony wiatrolap - scianka pomiedzy wiatrolapem a holem jest
    > przesunieta w strone holu.

    Jezeli dalbyc zewnetrzny wiatrolap, to z tej wewnetrznej scianki moglbys
    zrezygnowac.

    > - Taras bedzie w ksztalcie litery L, otaczajac na rysunku gorny prawy
    > naroznik domu.

    Nie wszystko musi byc zadaszone...

    > - W lazienkach i kuchni ogrzewanie podlogowe, reszta tradycyjne.

    Nie zapomnij w lazienkach o grzejnikach drabinkowych.

    > - Okna na poddaszu na rzutach sa 210cm szerokosci - zmniejszono na 150.
    > - W 2 najwiekszych sypailniach na poddaszu, dodatkowo okna polaciowe.
    > - Nad klatka schodowa malutkie okno polaciowe.

    Okna polaciowe suks! Nie zmniejszaj tych szczytowych i nie dawaj
    polaciowych - zbedne koszty i IMO przewaga klopotow nad zyskami.

    > Jezeli komus sie chce wypowiedziec na temat tego projektu, bede bardzo
    > wdzieczny.

    Prosze bardzo :)

    > Interesuja mnie opinie zarowno z punktu widzenia funkcjonalnego, jak i
    > kosztowego.
    > W jakie koszty jako laik sie wp..em nieswiadomie, wybierajac taki projekt?

    Okna polaciowe :)

    > Wszelkie uwagi zarowno te podbudowujace i brutalne sa mile widziane.

    Eeee... nie bylo chyba tak zle? ;)

    --
    pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)

  • 29. Data: 2010-01-19 13:20:31
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > - garaz wbudynku niepotrzebny - samochod zre korozja az milo - jesli

    A niech żre. Wsiadanie do ciepłego i suchego auta w zimie - bezcenne. Za
    resztę zapłacisz kartą Master Card ;-)

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 30. Data: 2010-01-19 14:25:36
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Jan 2010 18:07:50 +0100, Darek <d...@o...pl> wrote:

    > Nie zrobilem tego dlatego, ze sie tak robi, ale ze wzgledu
    > na to, ze tak chcialem, poniewaz minimalizowalem koszty. Wiem ze
    > nie jest to piekne rozwiazanie i znacznie ladniej wygladaja
    > choc by cos takiego:

    Ja się naciąłem trochę na taki daszek - zupełnie przegapiłem sprawę
    odprowadzania wody.
    W efekcie mam niezbyt urodziwą rynnę puszczoną z końca daszku po ścianie.
    Zanim to zrobiłem to widziałem różne kombinacje (rynna pionowo w dół
    obudowana jakimś stelażem z pnączami czy rzygacze, ale trudno to rozwiązać
    praktycznie i estetycznie zarazem.

    > http://www.twojprojekt.pl/projekty/10011-penelopa
    > ale to kosztuje wiecej wykonawczo.

    Brrr, to ja zdecydowanie wolę taki daszek (nawet z rynną).

    P.S. Mi tam projekt się w miarę podoba (ale ja lubię domy z poddaszem i z
    dwuspadowymi dachami). Chciałbym zobaczyć projekty wszystkich krytykantów
    ;) Jest prosty (czyli tani w budowie) i zarazem mający w zasadzie wszystko
    co potrzeba. Oczywiście można się czepiać, że tu za daleko, tu za ciasno,
    tu okna nie tak na elewacji, itd, itp. Pewnie i słusznie - zresztą jest to
    nawet wskazane, bo samemu patrzy na taki projekt z reguły dość
    emocjonalnie i na wiele rzeczy można nie zwrócić uwagi. No ale moim
    zdaniem nie ma projektów idealnych pod każdym względem. Jest to zawsze
    jakiś kompromis między potrzebami i możliwościami finansowymi inwestora.
    Po za tym gusta też są różne - jednemu podoba się otwarta kuchnia i klatka
    schodowa, innym wręcz przeciwnie...

    RobertP.