    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: przerwany przewod
    Date: Fri, 27 Nov 2009 17:21:16 +0100

    news:4b0f9a59$1@news.home.net.pl...

    > Witam!
    >
    > Sytuacja wyglada tak ze na elewacji remontowanego budynku polozony jest
    > przewod tel. 1-parowy.
    > Ciagnie sie od skrzynki TP po elewacji i przechodzi przez sciane do mojego
    > mieszkania. W mieszkaniu wisi mi jego koniec.
    >
    > Podczas remontu polegajacego na ociepleniu styropianem elewacji ktos
    > musial wiercac otwory przeciac mi go.
    > Nie wiem kiedy, nie wiem w ktorym miejscu. Wiem tylko tyle ze nie mam na
    > tej koncowce w mieszkaniu napiecia.
    >
    > Czyli przerwa jest gdzies pod 15cm styropianem.
> [...]

    Są specjalne mierniki, które potrafią zmierzyć długość przewodu na zasadzie
    odbicia fali. Jednak tego typu przyrządy kosztują po kilka tysięcy złotych.
    Ale są też po kilkadziesiat zł. na Allegro tzw. szukacze przewodów, które
    składają się z nadajnika wysokiej częstotliwości oraz odbiornika z
    głośniczkiem.
    http://allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=szu
    kacz+przewod%C3%B3w
    Po podłączeniu nadajnika do końca szukanego przewodu, szukasz przewodu w
    ścianie przy pomocy odbiornika. Wystarczy go tylko zbliżyć do miejsca, gdzie
    jest przwewód wtedy usłyszysz w odbiorniku sygnał. Im bliżej przewodu tym
    dźwiek będzie silniejszy. Bez problemu zlokalizujesz koniec urwanego
    przewodu z dokładnością do 10-20cm.
    Tylko jest kwestia czy jest sens niszczyć ocieplenie elewacji ?
    Chyba lepiej będzie pociągnąć nowy odcinek przewodu inną trasą.