  • 1. Data: 2009-11-27 09:22:13
    Temat: przerwany przewod
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Witam!

    Sytuacja wyglada tak ze na elewacji remontowanego budynku polozony jest
    przewod tel. 1-parowy.
    Ciagnie sie od skrzynki TP po elewacji i przechodzi przez sciane do mojego
    mieszkania. W mieszkaniu wisi mi jego koniec.

    Podczas remontu polegajacego na ociepleniu styropianem elewacji ktos musial
    wiercac otwory przeciac mi go.
    Nie wiem kiedy, nie wiem w ktorym miejscu. Wiem tylko tyle ze nie mam na tej
    koncowce w mieszkaniu napiecia.

    Czyli przerwa jest gdzies pod 15cm styropianem.
    Poradzcie prosze czy jest jakas mozliwsoc aby sprawdzic dokladnie w ktorym
    miejscu jest przerwany przewod telefoniczny?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2009-11-27 09:26:29
    Temat: Re: przerwany przewod
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Poradzcie prosze czy jest jakas mozliwsoc aby sprawdzic dokladnie w ktorym
    > miejscu jest przerwany przewod telefoniczny?

    Ups, bylaby to niezla sztuczka - mysle, ze realne ale mogloby troche
    kosztowac. Sprobuj na pl.misc.elektronika - ale na bardzo dokladnie nie ma
    co liczyc.

  • 3. Data: 2009-11-27 09:30:20
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Ups, bylaby to niezla sztuczka - mysle, ze realne ale mogloby troche
    > kosztowac. Sprobuj na pl.misc.elektronika - ale na bardzo dokladnie nie ma
    > co liczyc.

    Myslalem zeby przepuscic przez niego 220v i sprawdzic miernikiem takim jakim
    sprawdza sie ciaglosc przewodow elektrycznych w scianie. Tylko ten 15cm
    stryo... :-/

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2009-11-27 09:39:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Myslalem zeby przepuscic przez niego 220v i sprawdzic miernikiem takim
    > jakim sprawdza sie ciaglosc przewodow elektrycznych w scianie. Tylko ten
    > 15cm stryo... :-/

    No mniej wiecej na tym mialoby to polegac (te urzadzenia sprawdzaja obecnosc
    metali i/lub obecnosc pradu w nich). Te 15cm wymagalyby zwiekszenia czulosci
    i byc moze podania innego sygnalu.

  • 5. Data: 2009-11-27 09:41:55
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Poradzcie prosze czy jest jakas mozliwsoc aby sprawdzic dokladnie w ktorym
    > miejscu jest przerwany przewod telefoniczny?

    sa mierniki (fluke robi takie cos) do pomiaru parametrow okablowania
    strukturalnego.Np takie cos:
    http://www.allegro.pl/item830520381_fluke_dsp100_do_
    certyfikacji_pomiarow_sieci_kat5.html
    pisza ze Cat3 tez lapie, wiec kabelki telefoniczne nie powinny byc
    problemem. Kiedys sie bawilem czyms podobnym i zwarcia na kablu wykrywalo
    dosc dokladnie, przerwe (dlugosc kabla) juz gorzej.
    Jesli masz kogos z takim sprzetem, mozna sprobowac, kupowac chyba nie warto,
    bo taniej bedzie zrobic nowe podlaczenie do skrzynki tpsa.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2009-11-27 09:45:21
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Myslalem zeby przepuscic przez niego 220v i sprawdzic miernikiem takim
    > jakim sprawdza sie ciaglosc przewodow elektrycznych w scianie. Tylko ten
    > 15cm

    jak idziesz ta droga, to przed eksperymentami odlacz kabel od skrzynki tpsa,
    zebys im centrali nie spalil :)

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2009-11-27 09:45:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jesli masz kogos z takim sprzetem, mozna sprobowac, kupowac chyba nie
    > warto, bo taniej bedzie zrobic nowe podlaczenie do skrzynki tpsa.

    Moze przeczytaj jeszce raz pytanie.

  • 8. Data: 2009-11-27 09:46:45
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Podczas remontu polegajacego na ociepleniu styropianem elewacji ktos
    > musial wiercac otwory przeciac mi go.
    > Nie wiem kiedy, nie wiem w ktorym miejscu. Wiem tylko tyle ze nie mam na
    > tej koncowce w mieszkaniu napiecia.

    Zgłoś usterkę w admionistracji i niech administrator/zarząd weżmie za dupe
    wykonawce elewacji aby usunąl awarie.,
    Po co masz się sam tym zajmować.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-11-27 09:46:49
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Moze przeczytaj jeszce raz pytanie.

    podkrec jasnosc wypowiedzi :)

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2009-11-27 09:47:39
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

> [...]
    > Poradzcie prosze czy jest jakas mozliwsoc aby sprawdzic dokladnie w ktorym
    > miejscu jest przerwany przewod telefoniczny?

    puść nowy odcinego od okna do parteru a o starym przewodzie zapomnij