  • 1. Data: 2009-11-26 21:09:03
    Temat: Cyrkulacja CWU do instalatorow.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Wymyslilem sobie cyrkulacjie CWU sterowana czujkami PIR w lazienkach i
    kuchni. Odleglosc od kotlowni do lazienki na dole to ok. 14m, oraz druga
    lazienka na poddaszu nad lazienka na dole, czyli plus ok. 3m. Zawory
    kryzujace na najblizszych podejsciach zamontowane.
    Wlaczam pompe w kotlowni, po malu ide do lazienki cos po drodze
    przestawiajac, biore miche i leje w nia wode iiiiii zimna. Zimna jeszcze
    przez pol miski i dopiero robi sie ciepla. Bez cyrkulacji woda pojawia
    pozniej o pol miski. Cyrkulacja dziala, ale predkosc przeplywu H2O zbyt
    mala. Co zrobic drodzy grupowicze?
    1.Olac takie chu sterowanie.
    2.Zamontowac PIR w holach by dzialaly kiedy jest ruch w domu.
    3.Zamontowac druga pompe na pionie na gore wlaczana rownolegle z pierwsza.
    4.Propozycje??

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-11-26 21:54:38
    Temat: Re: Cyrkulacja CWU do instalatorow.
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > 2.Zamontowac PIR w holach by dzialaly kiedy jest ruch w domu.
    > 3.Zamontowac druga pompe na pionie na gore wlaczana rownolegle z pierwsza.

    Prawdopodobnie w złym miejscu skryzowałeś i przez to masz ograniczoną
    cyrkulację.
    Kryzy powinno się montować jak najbliżej odbiorów czyli przy bateriach tak,
    aby nie ograniczały cyrkulacji ani też dopływu do baterii.

  • 3. Data: 2009-11-26 22:12:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > Kryzy powinno się montować jak najbliżej odbiorów czyli przy bateriach
    > tak, aby nie ograniczały cyrkulacji ani też dopływu do baterii.

    Zawory sa tuz przy bateriach, najblizszej w kuchni, kolejnej w lazience na
    dole i dalej pion na gore bez zaworu. Wyglada to mniej wiecej jak magistrala
    dwoch rurek, cieplej wody i cyrkulacji obok siebie przez srodek domu. Do
    nich po kolei robione sa "odejscia" do kolejnych podejsc. Te najblizsze
    skryzowalem. Sprobuje jeszcze przykrecic najblizszy zawor, ale sprawa i tak
    nie napawa optymizmem. Zakrece oba zawory i wtedy zmierze co sie dzieje w
    magistrali. Na pompie niestety nie ma zadnych parametrow przeplywu poza moca
    i poborem pradu. Nie ma jak tego wyliczyc.
    Planowalem tak szybki przeplyw, ze po wejsciu do lazienki, po niedlugim
    czasie powinna sie pojawic ciepla woda, a pompa CWU Vilo zdaje sie tego nie
    zapewniac. Wsadzil bym taka od CO tyle, ze to pompy zeliwne i obawiam sie
    troche rdzawych problemow lacznie z zapachem.
    Czy Twoim zdaniem na tak dlugim odcinku ma szanse to prawidlowo dzialac ze
    zwykla pompa CWU?

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-11-26 22:22:04
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > sie troche rdzawych problemow lacznie z zapachem.
    > Czy Twoim zdaniem na tak dlugim odcinku ma szanse to prawidlowo dzialac ze

    To może w takim razie ta zimna woda pochodzi z odcinka od magistrali do
    baterii. Jakiej długości są to odcinki i jakie rurki poprowadziłeś ?
    Jeżeli się robi cyrkulację to trzeb atak robić, aby te odcinki pomiędzy
    cyrkulacją, a punktem odbioru były jak najmniejsze.

  • 5. Data: 2009-11-26 22:40:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > To może w takim razie ta zimna woda pochodzi z odcinka od magistrali do
    > baterii.

    Tak wlasnie podejzewam. Sadze, ze pompa zamontowana na powrocie po prostu
    nie nadazy przepompowac wody z calej instalacji.

    > Jakiej długości są to odcinki i jakie rurki poprowadziłeś ?

    Kontrolny odcinek to jakies 15m. Magistrala cieplej wody to 25mm PP,
    cyrkulacja mozliwa dostepna 20mm PP.

    > Jeżeli się robi cyrkulację to trzeb atak robić, aby te odcinki pomiędzy
    > cyrkulacją, a punktem odbioru były jak najmniejsze.

    Chcialem kupic 16mm, ale nigdzie nie bylo. :-(

    Myslisz, ze wstawienie drugiej pompy w pionie miedzy lazienkami poprawilo by
    sytuacje?
    Chce uniknac problemow, kiedy cyrkulacja pracuje caly czas, albo jest
    programowana czasowo i podczas przedluzajacej sie imprezy nie bedzie cieplej
    wody w kranach, bo tak ktos zaprogramowal cyrkulacje, albo sterowanie temp.
    powrotu rowniez w nocy. Obie metody maja wade nieprzewidywania nieobecnosci
    w domu w ogole. W tym ukladzie PIR zalatwiaja wszystkie problemy. Niestety
    jak widac pozostaje sprawa wydajnosci pompy.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-11-27 06:40:28
    Od: QbaB <q...@g...com>

    wiadomościnews:hemv2g$joc$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > w domu w ogole. W tym ukladzie PIR zalatwiaja wszystkie problemy. Niestety
    > jak widac pozostaje sprawa wydajnosci pompy.

    Ja u siebie ostatnio po raz pierwszy włączyłem testowo cyrkulację.
    Woda wracające z obiego curkulacji była ciepła po ok 1 godzinie !!! A
    na pewnoe nie było czuc różnicy po kilkunastu minutach.
    Wygląda na to że pompy cyrkulacyjne są zdecydowanie zbyt mało wydajne
    aby sterować nimi czujnikiem ruchu.
    Chyba sa raczej projektowane na minimalny pobór energii i pracę
    ciągłą.
    Jeżeli sterowanie czujnikami to chyba przydałaby się jakaś mocna
    pompa. Przy takim sterowaniu duża moc pompy nie ma znaczenia
    ekonomicznego (duży pobór prądu ale krótko).

    Jak masz możliwośc to spróbuj na próbę wstawić mocną pompę od CO i
    zobaczyć czy jest duża różnica.

    Pzdr
    QbaB

  • 7. Data: 2009-11-27 06:56:08
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Chce uniknac problemow, kiedy cyrkulacja pracuje caly czas, albo jest
    > programowana czasowo i podczas przedluzajacej sie imprezy nie bedzie
    > cieplej wody w kranach

    Cyrkulacja u znajomego:

    1) podstawowo chodzi od godziny 5 rano do godziny 10, potem od 15 do 23
    Godziny pewnie dopasowal do cyklu dobowego domownikow
    2) jednym przyciskiem omija program powodujac ze cyrkulacja chodzi 24
    godziny bez przerwy a potem wraca do programu 1)
    3) to dopiero realizuje: via centralke m.in. alarmu z obsluga przez GSM na
    jednym z wyjsc przekaznikowych podepnie ta pompe cyrkulacji by moc ja
    zdezaktywowac zdalnie przez telefon. Jeden czort czy se przypomni o tym juz
    przy wyjezdzie z domu czy dopiero w samochodzie - zrobi to przez telefon.

    Koncepcja nie idealna ale jakas jest. Szczegolnei ze punkt 3) to taki
    bajer - glownie centralka pelni funkcje alarmu.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 8. Data: 2009-11-27 11:40:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > 2.Zamontowac PIR w holach by dzialaly kiedy jest ruch w domu.
    > 3.Zamontowac druga pompe na pionie na gore wlaczana rownolegle z pierwsza.

    1. Cyrkulacja na PIR w samych lazienkach to za pozno, zwykle nie zdazy
    naciagnac.
    2. Ja mam w cholere PIRow w calym domu wlasnie do celow nie tyle alarmowych
    (tez) ale wykrywania domownikow i tu juz jest latwiej. W samych holach tez
    moze byc za pozno.
    3. A najprosciej to pompa zasilania przez sterownik zegarowy (20 pln)
    posiadajaca czujnik temperatury - mamy cyrkulacje tylko w okreslonych porach
    dnia/tygodnia ale kreci tylko wtedy gdy woda zimna.

  • 9. Data: 2009-11-27 13:14:44
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Czy użyty PIR to taki do sterowania oświetleniem 230V z wbudowanym timerem ?
    Czy timer ustawiony jest przynajmniej na 2-3 minuty od chwili pobudzenia
    czujki, czy też czujka załącza tylko na bardzo krótki okres ?

  • 10. Data: 2009-11-27 14:36:05
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
> [...]

    Chyba za dużo oczekujemy po cyrkulacji. Jak cyrkulacja działa non stop czy
    to zwykłą pompą czy taką z termikiem czującym jaka woda wraca to jest źle,
    bo piec widzi spadającą temperature wody i co chwilę się włącza. Straty są
    ogromne przez to mieszanie wody w kółko.
    Ostatnio zrobiłem przyciski dzwonkowe. Miałem instalację z dodatkowymi
    puszkami w wielu miejscach i jak chce ciepłej wody to wciskam klawisz i
    pompa się załączy na 2 minuty. Muszę kupić tylko wydajniejsza pompę i będzie
    po sprawie. Żadne czukji PIR też sprawy nie rozwiązują, bo nie zawsze
    idziesz do łazienki odkręcać kran.