  • 1. Data: 2009-11-26 17:39:38
    Temat: Szlifowanie gładzi po zagruntowaniu - jak lepiej?
    Od: Lukasz <p...@g...com>

    Witam mieszkam w bloku, sciany zelbetonowe, swiezo polozony gips i
    gladz, chcialem sie was zapytac czy lepiej wyszlifuje gladz na "szkło"
    dopiero po zagruntowaniu scian ( farba dulux lateksowa, grunt z
    duluxa ) niz jakbym szlifowal przed gruntowaniem? I czy w takim
    przypadku pozniej musze 2 raz gruntowac sciane do malowania czy nie?

    Bede to robil papierem sciernym 240 recznie.

    Tak zrobic polecil mi jeden znajomy chcialem sie w tym upewnic

    Pozdrawiam Łukasz.

  • 2. Data: 2009-11-26 18:59:38
    Od: Collet <r...@w...pl>

    On 26 Lis, 18:39, Lukasz <p...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Bede to robil papierem sciernym 240 recznie.
    >
    > Tak zrobic polecil mi jeden znajomy chcialem sie w tym upewnic

    nie ma mozliwosci wyszlifowania po zagruntowaniu ... gruntowanie
    wzmacnia podloze i cienki papier nie bedzie bral, a gruby zrobi
    rysy ... wyszlifowac i dopiero gruntowac

  • 3. Data: 2009-11-26 19:13:05
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 26 Nov 2009 09:39:38 -0800 (PST), Lukasz napisał(a):

    > Bede to robil papierem sciernym 240 recznie.

    Po pierwsze, gładź szlifuje sie przed zagruntowaniem, bo po zagruntowaniu
    bedziesz odrywać całe płaty i nic nie wyszlifujesz, a tylko popsujesz. Po
    drugie, papier 240 nie nadaje sie do szlifowania gładzi, bo momentalnie sie
    zaszkli i efekt bedzie taki, jakbyś tarł gładką kartką papieru. Użyj
    papieru 150.

    --
    best regards,
    scream

  • 4. Data: 2009-11-26 23:55:36
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 26 Lis, 18:39, Lukasz <p...@g...com> wrote:
    > czy lepiej wyszlifuje gladz na "szkło" dopiero po zagruntowaniu scian ( farba dulux
    lateksowa, grunt z
    > duluxa )

    a nie lepiej farba podkladowa z gruntem po szlifowaniu?

    z.

  • 5. Data: 2009-11-27 13:40:14
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    >
    > Bede to robil papierem sciernym 240 recznie.
    >
    > Tak zrobic polecil mi jeden znajomy chcialem sie w tym upewnic

    Do szlifowania stosuje sie siatki, ktore sie nie zacieraja. Je sie zaklada na
    specjalny uchwyt na przegubowo zamocowanym kiju i tym sie trze. Wtedy ten
    proszek leci obok a nie do oczu i nosa. Przepisy powiadaja, ze nalezy to robic
    w masce na pysku.
    Oczywiscie nalezy szlifowac przed dotknieciem sciany walkiem czy pedzlem. Po
    zagruntowaniu szlifowanie nie jest mozliwe, chyba ze szlifierka.
    W czasie lub po wyszlifowaniu, dobrze jest miec odrobine szpachli aby ew.
    dolki czy nierownosci wyrownac. Korzystne jest lekkie zabarwienie tej szpachli
    aby potem na scianie bylo widac te poprawki by je ponownie doszlifowac.
    Przed malowaniem podkladem nalezy starannie, drobna miotla, zamiesc
    powierzchnie w celu usuniecia pylu i drobin, ktore sie elektrostatycznie do
    sciany poprzylepialy. Wtedy "primer" lepiej sie laczy i na powierzchni nie
    porobia sie wyczuwalne pod dlonia kostropy. Pomimo tego czasem pozostaja
    pojedyncze grudki. W tym przypadku dobrze jest ponownie przeleciac siatka te
    miejsca i je usunac. Oczywiscie nastepnego lub nawet po dwu dniach, czyli po
    calkowitym wyschnieciu podkladu, ktory schnie dosc dlugo.
    I to jest jedyna czynnosc, ktora mozna wykonac po zagruntowaniu.

    A "znajomemu", ktory poradzil Ci szlifowanie gladzi po jej zagruntowaniu
    powiedz, ze zrobiles tak jak Ci radzil i wyszlo pieknie i niedrogo, niech zyje
    w przekonaniu dobrze spelnionego obowiazku do czasu az mu ktos mordy nie skuje.
    Pzdr.
    Tornad

  • 6. Data: 2009-11-27 16:51:43
    Od: Lukasz <p...@g...com>

    Witam wlasnie skonczylem szlifowac papierem 240 recznie przed
    gruntowaniemniem nie bylo tak zle jak ktos wyzej pisal.. :)

    Zmiotlem sciany zaraz przejade gruntem z duluxa, moze ktos powiedziec
    czy jesli bede malowal pendzlem dosc duzym, mocno wcierac w sciena
    podklad czy tylko normalnie przejechac po scianie nie za duzo nie za
    malo.

    Skonczyl mi sie gips :( zostal tylko klej do kafelek atlas.. uzylem go
    do uszczelnienie na podlodze miedzy podloga a sciana i w 2 miejscach
    gdzie byly szczeliny miedzy rurami a sciana? bedzie cos z tego
    kleju ?

  • 7. Data: 2009-11-28 09:52:34
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 08:51:43 -0800 (PST), Lukasz napisał(a):

> [...]
    > czy jesli bede malowal pendzlem dosc duzym, mocno wcierac w sciena
    > podklad czy tylko normalnie przejechac po scianie nie za duzo nie za

    Nie wolno malować pędzlem... Porobisz smugi i potem farba tego nie
    przykryje. Maluj wałkiem, takim samym jakim będziesz nakładać farbę.

    --
    best regards,
    scream

  • 8. Data: 2009-11-28 17:22:02
    Od: Lukasz <p...@g...com>

    On 28 Lis, 10:52, scream <n...@p...pl> wrote:

> [...]
    > best regards,
    > scream
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    kurde pomalowalem to duzym pendzlem :(

    3 litry podkladu dulux na ok 50 m2 staralem sie dosc rowno malowac
    pasy z gory do dolu.. bedzie cos z tego?

    Moze pomalowac 3 cienkie warstwy farby walkiem teraz?

  • 9. Data: 2009-11-28 17:34:57
    Od: Lukasz <p...@g...com>

    a moze jeszcze raz przejechac podkladem ale juz walkiem na to ?

  • 10. Data: 2009-11-28 17:51:10
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 28 Nov 2009 09:34:57 -0800 (PST), Lukasz napisał(a):

    > a moze jeszcze raz przejechac podkladem ale juz walkiem na to ?

    Teraz to mozesz co najwyzej naciagnac jeszcze raz. Smug po gruncie nie da
    sie przykryć farbą, chyba że bedziesz malować wałkiem elewacyjnym z włosiem
    +/- 1 cm :)

    --
    best regards,
    scream