  • 1. Data: 2009-11-26 18:09:02
    Temat: Piec na drewno Atmos
    Od: "Grzegorz" <m...@m...pl>

    Witam,

    mam problem z piecem Atmos. Drewno nie zgazwowywuje się tylko pali. Czas
    miedzy załadunkami pieca ok. 3 godziny. jak może być przyczyna?

    Grzegorz

  • 2. Data: 2009-11-26 19:30:32
    Temat: Re: Piec na drewno Atmos
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Witam,
    >
    > mam problem z piecem Atmos. Drewno nie zgazwowywuje się tylko pali. Czas
    > miedzy załadunkami pieca ok. 3 godziny. jak może być przyczyna?

    To piec do spalania drewna. On ma palic. Nie ?:)
    Jakie drewno ladujesz, ile kg ? Jaki model pieca dokladniej ? Za malo
    szczegolow by ktokolwiek ci pomogl.

    Pozdrawia

    Kane

  • 3. Data: 2009-11-26 20:05:10
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Nov 2009 19:09:02 +0100, Grzegorz napisał(a):

    > mam problem z piecem Atmos. Drewno nie zgazwowywuje sie tylko pali. Czas
    > miedzy za?adunkami pieca ok. 3 godziny. jak mo?e byae przyczyna?
    Za duzo powietrza pierwotnego?

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 4. Data: 2009-11-26 21:08:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > mam problem z piecem Atmos. Drewno nie zgazwowywuje się tylko pali. Czas
    > miedzy załadunkami pieca ok. 3 godziny. jak może być przyczyna?
    >
    > Grzegorz

    Jeśli w dolnej komorze nie widac płomienia (przy zamkniętej klapie) to
    najprawdopodobniej masz nieszczelną klapę. Nie ma wtedy dolnego spalania,
    spaliny wychodzą bezpośrednio w komin z pominieciem wymiennika - kocioł
    pracuje jak zwykła "koza'.

    Pzdr
    TG

  • 5. Data: 2009-11-27 03:54:07
    Od: "Grzegorz" <m...@m...pl>

    Podaję dodatkowe szczegóły.
    Piec odkupiłem, urzywany przez jeden sezon, moc 70 kW. Pełny załadunek ok.3
    godzin spalania. Powierzchnia do ogrzania ok. 600m2. Drewno grab, buk 2
    sezony pod dachem.

    Pozd.
    Grzegorz

  • 6. Data: 2009-11-27 05:23:51
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Podaję dodatkowe szczegóły.
    > Piec odkupiłem, urzywany przez jeden sezon, moc 70 kW. Pełny załadunek
    > ok.3 godzin spalania. Powierzchnia do ogrzania ok. 600m2. Drewno grab, buk
    > 2 sezony pod dachem.

    Ile ten pelny zaladunek waży ?
    Tak jak ci pisali - byc moze zbyt duza ilosc powietrza do spalania. Jakie
    osiagasz temperatury w kotle i ewentualnie temperature spalin jesli masz
    czujnik ?
    To Atmos z wyciągiem (wentylator wyciągowy) ? Jesli tak - ten wentylator sie
    wylacza po rozpaleniu ? A moze to jest Atmos DC70S z went nadmuchowym ?
    Wylacza sie ?

    Instalacja z buforem ciepla ? Gdzie idzie ta energia z calej zaladowanej
    komory spalonej w 3 godziny ?

    Wiecej szczegolow. Albo zajrzyj na info-ogrzewanie.pl czy jakos tak
    (znajdziesz przez google) i tam na forum.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 7. Data: 2009-11-27 05:44:45
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    > Podaję dodatkowe szczegóły.
    > Piec odkupiłem, urzywany przez jeden sezon, moc 70 kW. Pełny załadunek
    > ok.3 godzin spalania. Powierzchnia do ogrzania ok. 600m2. Drewno grab, buk
    > 2 sezony pod dachem.

    Aby kocioł zgozowywał drewno nalezy go "wzbudzić". W tym celu trzeba
    rozpalac drobnym drewnem aby wytworzyć jak najwięcej żaru. Gdy juz jest żar,
    ładujemy kocioł do pełna grubym drewnem i "odciągamy wajchę". Wtedy powinno
    dać się słyszeć charkterystyczne "buczenie" - gazy wychodzące przez dyszę
    ceramiczną, która jest na dole górnej komory - mieszają się z powietrzem
    wtórnym i spalają w dolnej komorze i wymienniku.
    Jeśli piec nie zagazowywuje drewna to są dwie mozliwości:
    - jest za mało żaru aby doszło do "wzbudzenia"
    - nieszczelna/niedomknięta klapa zamykająca bezpośrednie wyjście spalin z
    górnej komory do czopucha.

    Czy kocioł pracuje z buforami ?
    Jak jest temperatura na kotle ?
    Czy w instalacji jest laddomat lub inny układ podgrzewający wodę powrotną ?

    Pzdr
    TG