  • 1. Data: 2009-11-26 21:43:02
    Temat: rozbiórka budynku blisko granicy
    Od: "Paweł_B" <p...@i...pl>

    Witam!

    Posiadam na działce budynek (wysokość 6 metrów prawie).
    Od strony granicy ma 5 metrów. W sumie to chyba nieistotne dla sprawy.
    Od sciany do granicy dzialki mam 2 metry. I pan urzednik nie przyjął mi
    zgłoszenia
    na rozbiórkę - bo do granicy działki jest za mała odległość.
    No ok, ale następna działka też jest moja i tym samym do granicy z sąsiadem
    mam
    od budynku ponad 6,5 metra.

    Czy jest jakiś argument aby przekonac pana urzednika do logicznego myslenia
    i aby
    odpuścił sobie cały cyrk z pozwoleniami, projektami rozbiórki, kieownikami
    itp.

    budynek oczywiście ledwo stoi i tak naprawde to boję sie wchodzić do srodka.
    A może wykożystać Art. 31, ust 5.
    (Roboty zabezpieczające i rozbiórkowe można rozpocząć
    przed uzyskaniem pozwolenia na rozbiórkę lub przed ich
    zgłoszeniem, jeżeli mają one na
    celu usunięcie bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa ludzi
    lub mienia. Rozpoczęcie
    takich robót nie zwalnia od obowiązku bezzwłocznego uzyskania
    pozwolenia na rozbiórkę
    lub zgłoszenia o zamierzonej rozbiórce obiektu budowlanego.)

    i rozebrać w mocnym stopniu i potem zgłosić rozbiórkę.

    Nie bardzo wiem co tu robić.

    Proszę o jakieś pomysły.

    Paweł

  • 2. Data: 2009-11-27 07:19:53
    Temat: Re: rozbiórka budynku blisko granicy
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 26 Lis, 22:43, "Paweł_B" <p...@i...pl> wrote:
> [...]
    >             lub zgłoszenia o zamierzonej rozbiórce obiektu budowlanego.)
    >
    > i rozebrać w mocnym stopniu i potem zgłosić rozbiórkę.

    Witam.
    Rzeczywiście jesli chodzi o odległosci do granicy działki to jest tak
    jak piszesz. Budynek podlega pod decyzję o pozwoleniu na rozbiórke,
    jeżeli jego odległość od tej granicy jest mniejsza niz połowa jegio
    wyskości. I nie ma tu znaczenia czyje sa działki. Właśnie szkopuł w
    tym, że przepisy nie mówia o własnosci tylko o "działce".
    Ale w twoim przypadku dobrym rozwiązaniem będzie wizyta u Powiatowego
    inspektora nadzoru Budowlanego i, jeśli faktycznie budynek jest w
    bardzo kiepskim stanie techincznym, to sorzystanie z przytoczonego
    przez ciebie przepisu. Tylko postaraj się po prostu pogadać najpierw z
    kimś z PINB na ten temat i powiedzieć faktycznie jak jest.

    pozdr

  • 3. Data: 2009-11-27 07:51:48
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł_B" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Nie bardzo wiem co tu robić.
    >
    > Proszę o jakieś pomysły.

    A jakby problematyczna ściana tego budynek któregoś pieknego wieczoru się
    przewróciła;))))

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-11-27 15:35:14
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Użytkownik "Paweł_B" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A jakby problematyczna ściana tego budynek któregoś pieknego wieczoru się
    > przewróciła;))))

    To i tak ostatecznie będzie musiał sporządzić projekt na rozbiórkę....