  • 11. Data: 2009-11-27 09:54:55
    Temat: Re: przerwany przewod
    Od: "quent" <x...@x...com>

    news:heo762$j5k$1@news.onet.pl...
    > Zgłoś usterkę w admionistracji i niech administrator/zarząd weżmie za dupe
    > wykonawce elewacji aby usunąl awarie.,
    > Po co masz się sam tym zajmować.

    Podejrzany jest wykonawca remontu ale tez sasiad ktory montowal antene(y) -
    niestety

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2009-11-27 09:56:09
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "P.H." <k...@g...w.sieci> napisał w wiadomości
    > puść nowy odcinego od okna do parteru a o starym przewodzie zapomnij

    Rozwiazanie w praktyce zepsuje dosyc mocno pieknie wyremontowana elewacje.
    Mam nadzieje ze nie bedzie takie potrzeby i da sie to jakos ustalic

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2009-11-27 10:40:39
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > jak idziesz ta droga, to przed eksperymentami odlacz kabel od skrzynki
    > tpsa, zebys im centrali nie spalil :)

    hehe
    zrodlo napiecia chce podlaczyc od strony skrzynki tpsy :-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2009-11-27 10:46:14
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > podkrec jasnosc wypowiedzi :)

    To moze Ty wytlumacz jak chcesz wskazac miejsce zerwania przewodu za pomica
    tego przyrzadu.

  • 15. Data: 2009-11-27 10:47:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "P.H." <k...@g...w.sieci> napisał w wiadomości
    >
    > Rozwiazanie w praktyce zepsuje dosyc mocno pieknie wyremontowana elewacje.
    > Mam nadzieje ze nie bedzie takie potrzeby i da sie to jakos ustalic

    Moze sie okazac, ze poszukiwaniem przerwy mozesz narobic wiekszego syfu.
    Poszukaj moze w ogole innego sposobu na wprowadzenie przewodu do domu.

  • 16. Data: 2009-11-27 10:49:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Witam!
    >
    > Sytuacja wyglada tak ze na elewacji remontowanego budynku polozony jest
    > przewod tel. 1-parowy.
    > Ciagnie sie od skrzynki TP po elewacji i przechodzi przez sciane do mojego
    > mieszkania. W mieszkaniu wisi mi jego koniec.
    >
    > Podczas remontu polegajacego na ociepleniu styropianem elewacji ktos
    > musial wiercac otwory przeciac mi go.
    > Nie wiem kiedy, nie wiem w ktorym miejscu. Wiem tylko tyle ze nie mam na
    > tej koncowce w mieszkaniu napiecia.
    >
    > Czyli przerwa jest gdzies pod 15cm styropianem.

    Skad ta pewnosc? Byli spece z telekomunikacji?

  • 17. Data: 2009-11-27 10:58:29
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości

    > Skad ta pewnosc? Byli spece z telekomunikacji?

    Jeszcze nie. Pewnie przyjda i powiedza ze podczas remontu ktos ptzerwal bo u
    nas na centrali sygnal jest - dowidzenia.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 18. Data: 2009-11-27 11:00:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Jeszcze nie. Pewnie przyjda i powiedza ze podczas remontu ktos ptzerwal bo
    > u nas na centrali sygnal jest - dowidzenia.

    Moze jednak ich popros - oni Ci powiedza, czy zrwacie czy rozwarcie, a moze
    tak na prawde to u nich. To powinna byc pierwsza czynnosc.

  • 19. Data: 2009-11-27 11:00:29
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > To moze Ty wytlumacz jak chcesz wskazac miejsce zerwania przewodu za
    > pomica tego przyrzadu.

    takie przyrzady potrafia pokazac dlugosc przewodu od wtyczki do jego
    zakonczenia (kabel uciety lub zwarcie). Nie wiem jak ten konkretny model,
    ale urzadzenia z wyzszej polki cenowej rysuja charakterystyki kabli, z
    ktorych mozna wyczytac nie tylko ewidentne uszkodzenie kabla
    (zerwanie,zwarcie) ale takze miejsca nie trzymajace parametrow jak np
    rozszycie skretki, czy jej zgniecenie. Znajac przebieg kabla (a pytajacy go
    zna) i wiedzac na ktorym metrze jest uszkodzenie mozna dosc latwo okreslic
    miejsce awarii. Nawet w tresci aukcji pisze: "urządzenie pokazuje też
    dokładnie w którym miejscu (na którym metrze) jest problem z okablowaniem".

    --
    Tomek

  • 20. Data: 2009-11-27 11:01:14
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Poradzcie prosze czy jest jakas mozliwsoc aby sprawdzic dokladnie w ktorym
    > miejscu jest przerwany przewod telefoniczny?

    Sposób pierwszy.
    Poszukaj kogos kto ma VNA analizator z pomiarem fazy (np. mnie)
    Mierzysz wzorcowy odcinek identycznego przewodu np. 2m w celu wyznaczenia jego
    współczynnika skrócenia.
    Następnie podpinasz się przyrządem pod ten uszkodzony, druga strona przewodu
    odpięta od urządzeń i najlepiej rozwarta.
    Ustawiasz dwa punkty w miejscach zmiany fazy.
    Odczytujesz obie częstotliwości w tych punktach.
    Przeliczasz oba punkty na długość fali uwzględniając wczesniej wyznaczony
    współczynnik skrócenia
    Odejmujesz i masz wynik w metrach całego kabla albo do miejsca uszkodzenia. Jak
    się przyłożysz to z dokładnością nawet kilku centymetrów ustalisz odległość ale
    nie miejsce w ścianie chyba że znasz dokładnie trasę przewodu.
    Odpowiednio interpretując zmianę fazy można stwierdzić czy miejsce uszkodzenia
    przewodu to zwarcie czy przerwa w ciągłości przewodu.

    Sposób drugi.
    Poszukaj kogoś kto ma szukacz kabla z generatorem.
    Generator podpinasz na początku przewodu a szukaczem jedziesz po scianie do
    miejsca w którym sygnał sie urwie.

    Marek