  • 21. Data: 2009-11-27 11:05:37
    Temat: Re: przerwany przewod
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:heobgp$vni$1@news.onet.pl...

    > takie przyrzady potrafia pokazac dlugosc przewodu od wtyczki do jego
    > zakonczenia (kabel uciety lub zwarcie).

    I co dalej?

    > Znajac przebieg kabla (a pytajacy go zna) i wiedzac na ktorym metrze jest
    > uszkodzenie mozna dosc latwo okreslic miejsce awarii.

    Tak sadzisz?

  • 22. Data: 2009-11-27 11:06:42
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > zakonczenia (kabel uciety lub zwarcie). Nie wiem jak ten konkretny model, ale
    > urzadzenia z wyzszej polki cenowej rysuja charakterystyki kabli, z ktorych
    > mozna wyczytac nie tylko ewidentne uszkodzenie kabla (zerwanie,zwarcie) ale
    > takze miejsca nie trzymajace parametrow jak np rozszycie skretki, czy jej
    > zgniecenie. Znajac przebieg kabla (a pytajacy go zna) i wiedzac na ktorym
    > metrze jest uszkodzenie mozna dosc latwo okreslic miejsce awarii. Nawet w
    > tresci aukcji pisze: "urządzenie pokazuje też dokładnie w którym miejscu (na
    > którym metrze) jest problem z okablowaniem".

    Widocznie twój przedpiszca nie słyszał nic o współczynniku odbicia fali i zmian
    fazy w falowodzie stąd jego zdziwienie.

    Marek

  • 23. Data: 2009-11-27 11:07:56
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Moze jednak ich popros - oni Ci powiedza, czy zrwacie czy rozwarcie, a
    > moze tak na prawde to u nich. To powinna byc pierwsza czynnosc.

    Tak tak... od razu zglosilem awarie ale tak kombinuje rownolegle bo nie
    spodziewam sie pomocy od nich jakiejs szczegolnej.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 24. Data: 2009-11-27 11:18:51
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Tak sadzisz?

    jak do tej pory, zawsze mi sie udawalo :)

    --
    Tomek

  • 25. Data: 2009-11-27 11:25:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > jak do tej pory, zawsze mi sie udawalo :)

    A probowales, zero razy - nie dziwota.

  • 26. Data: 2009-11-27 11:38:20
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > A probowales, zero razy - nie dziwota.

    wez nie pieprz glupot. Powiedzmy, ze jestem z branzy i troche sie tymi
    kablami bawilem. Od sieci w budynkach (cat3, cat 5e), po instalacje
    obejmujace cale miasto (cat 3, swiatlowody). Czasami nie ma innej mozliwosci
    diagnozy niz takie pomiary i jest to metoda bardzo skuteczna. Wady -
    potrzebny jest drogi specjalistyczny sprzet oraz znajomosci przebiegu kabla.
    W razie draki (czytaj awaria i brak sprzetu) mozna sie ratowac zwyklym
    multimetrem z pomiarem opornosci/pojemnosci. Jednak wtedy dokladnosc jest
    bardzo umowna :)

    --
    Tomek

  • 27. Data: 2009-11-27 11:42:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > wez nie pieprz glupot

    The same to you.

  • 28. Data: 2009-11-27 13:14:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

    > A w czym masz problem. Takie zadania rozwiązuje się w technikum łączności.
    > O studiach nawet nie wspominając. Hint: "linia długa". Robiliśmy coś
    > takiego na laborkach na studiach i dokładność pomiaru wynosiła kilka cm na
    > 50m.

    Po pierwsze, nie zmierzysz dlugosci w okolicach 50m z dokladnoscia do kilku
    centymetrow rozwartego kabelka.

    Po drugie, nawet jak bys zmierzyl, to nie przelozysz z sensowna dokladnoscia
    tego pomiaru na punkt w przestrzeni.

  • 29. Data: 2009-11-27 15:04:22
    Od: Pawlasty <p...@p...pl>

    quent pisze:
> [...]
    > przewod tel. 1-parowy.
    > Ciagnie sie od skrzynki TP po elewacji i przechodzi przez sciane do
    > mojego mieszkania. W mieszkaniu wisi mi jego koniec.
    >
    > Podczas remontu polegajacego na ociepleniu styropianem elewacji ktos
    > musial wiercac otwory przeciac mi go.
    > Nie wiem kiedy, nie wiem w ktorym miejscu. Wiem tylko tyle ze nie mam na
    > tej koncowce w mieszkaniu napiecia.
    >
    > Czyli przerwa jest gdzies pod 15cm styropianem.
    > Poradzcie prosze czy jest jakas mozliwsoc aby sprawdzic dokladnie w
    > ktorym miejscu jest przerwany przewod telefoniczny?

    Monterzy TP dysponują specjalnymi generatorkami i detektorami
    przeznaczonymi właśnie do takich prac.
    Widziałem w akcji takie urządzenia.

    Paweł

  • 30. Data: 2009-11-27 15:07:41
    Od: Pawlasty <p...@o...pl>

    quent pisze:
> [...]
    > Poradzcie prosze czy jest jakas mozliwsoc aby sprawdzic dokladnie w
    > ktorym miejscu jest przerwany przewod telefoniczny?

    Do tego celu monterzy TP mają generator, który wysyła do badanej linii
    sygnał wykrywany przez ręczny detektor.
    Widziałem taką akcję, perfekcyjnie wykrył urwany przewód pod grubą
    warstwą tynku.

    Pawlasty