    From: szary <x...@x...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: przezbrojony?
    Date: Sun, 15 Jun 2014 23:49:49 +0200

    wrote:

    > Użytkownik "szary" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Cienka tzn że przy rozpietosciach ktore sa może być wymagane więcej
    > zbrojenia niz przy grubszej plycie. Zakladajac ze sa te same obciazenia
    > uzytkowe.
    > Las drutow moze wlasnie wynikac z cienszej plyty bo jest to potrzebne ze
    > wzgledu na ugiecia i zarysowanie.

    Ale "las" jest u mnie przy grubszej!

    Mam odrobinę zarysowań na rysunku -przy słupach, największe na ~ 0,13 mm,
    chodzi o jakieś obliczeniowe?

    Czyli tak, w starym projekcie jest:
    - stal A-0, gładka, 220 MPa, *[2]
    - stropy szt. 3(!), 10 cm + wylewki ~4 cm
    - budynek ma 3 kondygnacje
    - 2(!) x schody
    - beton B150 (150 kg/cm2) (beton zapewne bez-popiołowy)
    = stal, ciężar łączny z wykazu: _2082_ kg

    W moim, nowoczesnym:
    - stal A-IIIN (B500SP), żebrowana, 550 MPa
    - stropy szt. 1 (!), 14 cm + wylewka 4 cm
    - budynek ma 2 kondygnacje
    - 1 x schody
    - beton B20 (20 Mpa ~206kg/cm2) (ale*->[1])
    = stal, ciężar łączny z wykazu _2386_ (taras odjąłem)

    Aha, tak przy okazji wklejam linka do tego o co wcześniej pytałem:
    http://pl.scribd.com/doc/75447908/Tablice-zbrojenia

    *[1] http://delibra.bg.polsl.pl/Content/1266/Katarzyna%20
    Domaga%C5%82a.pdf
    Z tym że nie ma teraz "starych" cementów, ojciec mówi że dawny był dobry.
    Tu pisze że obecnie każdy cement jest domieszkowany i ..składy popiołów mają
    duży rozrzut bo nie/od do cementu powstawały. Ja czytałem, ktoś pisał, nie
    wiem kto dokładnie, że popiołowe maja masę różnych soli ..może "wcina"
    zbrojenie? :)

    *[2] Ale co to jest, pręty żebrowane u szwagra leżały wprost na glebie, w
    trawie, no..ja wiem ..ze 12..15 lat, kilka jeszcze leży i wyglądają o niebo
    lepiej niż moje po 2 latach na kilku stemplach rzucone.

    Ma ktoś w zasięgu jakieś takie podobne plany domu? Chętnie bym popatrzył na
    innym przykład.