  • 1. Data: 2017-01-27 10:27:45
    Temat: przylacze TN-C na TN-S
    Od: Kuba <a...@g...com>

    wystapilem do Tauronu o zwiekszenie mocy przyłącza. A dokladnie o zsumowanie mocy z
    dwoch licznikow zainstalowanych w budynku.
    Przyslano mi warunki przylaczenia, w których Tauron chce zmienic kabel napowietrzny
    do budynku i uzyc kabla AsXsn 4x16mm. Siec pracuje w ukladzie TN-C.

    No i mam do Was dwa pytania:
    1 - po cholere zmieniac ten kabel napowietrzny jak suma mocy pozostaje bez zmian?

    2 - jesli juz się uprą na te zmianę to czy ja mogę ich poprosić lub zażądać o zmianę
    układu na TN-S? Na slupie, od którego ten przewód będzie ciagnięty jest 5 przewodów.

  • 2. Data: 2017-01-27 10:36:21
    Temat: Re: przylacze TN-C na TN-S
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 stycznia 2017 10:27:45 UTC+1 użytkownik Kuba napisał:

    > No i mam do Was dwa pytania:
    > 1 - po cholere zmieniac ten kabel napowietrzny jak suma mocy pozostaje bez zmian?
    A nie jest tak że chcą Tobie to napowietrzne przyłącze zmienić na "ziemne" skrzynkę
    z licznikiem przenieść z lokalu do granicy działki?
    Kilka lat temu przerabiałem podobny temat w Energii. Dwa liczniki w budynku
    zamieniane na jeden, Energa wyraziła zgode pod warunkiem ze przyłacze napowietrzne
    zlikwiduje, wystawię w granicy działki skrzynkę z licznikiem. Skrzynkę, kabel od
    skrzynki do domu musiałem kupić sam, robocizna również, Energa tylko podłączyła od
    słupa do skrzynki
    Generalnie ZE gdzie moga to starają się wymusić na włascicielach wywalenie liczników
    z domu i stawianie ich w granicach działek w miejscach ogólnodostępnych. dla
    właścicieli to tez wygodniejsze bo nie ma kłopotu z wpuszczaniem inkasenta do
    spisania licznika np.

  • 3. Data: 2017-01-27 10:47:30
    Od: a...@g...com

    Nie. Cyt: Tauron Dystrybucja S.A. wykona przyłącze napowietrzne AsXSn 4x16 mm. Po
    wykonaniu wnioskowanego przyłącza zdemontuje istniejace przylącze napowietrzne.

    Wnioskodawca zabuduje na elewacji istniejacego budynku szafke pomiarową.

  • 4. Data: 2017-01-27 18:29:49
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    >
    > No i mam do Was dwa pytania:
    > 1 - po cholere zmieniac ten kabel napowietrzny jak suma mocy pozostaje bez zmian?

    zeby rozłożyć obciązenie na 3 fazy

    > 2 - jesli juz się uprą na te zmianę to czy ja mogę ich poprosić lub zażądać o
    zmianę układu na TN-S? Na slupie, od którego ten przewód będzie ciagnięty jest 5
    przewodów.

    a nie nie - ten piąty jest od oswietlenia. Układ TN-S zrobisz sobie rozdzielając
    przewód PEN na PE+N (ten punkt trzeba uziemić) w okolicy licznika.

    b.

  • 5. Data: 2017-01-27 18:47:50
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-01-27 o 10:27, Kuba pisze:

    > 2 - jesli juz się uprą na te zmianę to czy ja mogę ich poprosić lub zażądać o
    zmianę układu na TN-S? Na slupie, od którego ten przewód będzie ciagnięty jest 5
    przewodów.

    A ten piąty przewód to nie oświetlenie drogi?

  • 6. Data: 2017-01-30 09:24:19
    Od: Kuba <a...@g...com>

    Tak, to chyba oswietlenie drogi.
    No to OK, czyli sprawa sie sama rozwiazala i nie co kombinowac tylko rozdzielic ten
    przewod PEN.
    Cholera, elektryka musze namierzyc bo sam tego nie zrobie :(
    Znowu kasa :(