    Subject: Re: pytanie do Liściastego
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <5b01be7f$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b01d96f$0$31640$426a74cc@news.free.fr>
    <pdsmgf$ktr$1@node1.news.atman.pl>
    <5b026843$0$5211$426a74cc@news.free.fr>
    <5b0303cb$0$619$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <5b031bbd$0$31619$426a34cc@news.free.fr>
    <0...@g...com>
    <5b031ffb$0$611$65785112@news.neostrada.pl>
    <pdv7cg$sfu$2@node2.news.atman.pl>
    <5b03aa04$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
    <pe1uaj$eac$1@node2.news.atman.pl>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 22 May 2018 23:03:16 +0200

    > Piszę o wodzie które wychodzi ze zmiękczacza na sole w 20kg workach.
    > Ustawia się tam w stopniach ile ma zmiękczać i ustawiłem tyle stopni
    > ile test pokazał na wodzie przed zmiękczaczem.
    >
    > Nie wiem jak działają sole, ale zakładam że minerały przez nie, nie
    > wyskakują z wody tylko że się nie odkładają na hydraulice - czyli woda
    > nadal je zawiera.

    Sole nie są po to, żeby zatrzymywać cokolwiek, ani też zmiękczać. One
    służą tylko i wyłącznie do regeneracji (czyszczenia) specjalnego filtra
    polimerowego.

    Filtr ten zatrzymuje sporą część związków żelaza i manganu oraz węglanu
    wapnia, który odpowiada za twardość wody. Ale nie usuwa wszystkiego.
    Ponadto, kiedy trwa regeneracja filtra to woda przepływa automatycznym
    bypassem. Mówiąc kolokwialnie podczas regeneracji filtra, woda
    zapiernicza bez filtracji i bez zmiękczania. Kiedy filtr ma pracować, a
    kiedy ma być regenerowany, decyduje o tym sterownik.