    From: "Papa Smurpfs" <P...@z...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pytanie do elktryków- długość przewodu
    Date: Sun, 22 Nov 2009 19:41:44 +0100

    Órzytkownik "kogutek" napisał:
    > Nic by się nie stało. I to by było źle. Impedancja pętli zwarcia była by
    > za duża
    > żeby przepalić drut w bezpieczniku.

    dlaczego tak myślisz?:O)
    zauważ że wkładkę przepala prąd, a nie impedancja, a z norm by wychodziło że
    impedancja zwarciowa tej pętli powinna być co najwyżej równa 0.5oma, a tej
    pętli jeszcze do tego daleeeko:O)

    > Kabel rozgrzał by się i mógł by się zrobić pożar. Tam mógł by się zrobić.

    no właśnie, może był by pożar, może, ale nie jestem pewien czy wydzielenie
    się mocy rzędy 1 do 3 watuf na metr tego przewody by spowodował pożar? nie
    wiem, na pewno by zwiększył jego temperaturę, ale czy napewno na tyle by
    spowodować pożar?
    dałem taki ekstremalny przykład, ale jak gość da łby na tą pentlę becznik
    typowo dawany dla pętli gniazdkowych, czyli 16A, to nawet o rozgrzaniu się
    przewodów nie było by mowy:O)