  • Data: 2009-11-22 23:37:24
    Temat: Re: pytanie do elktryków- długość przewodu
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Ale paradoksalnie takie polaczenie zapewnia wieksza powierzchnie styku jak
    > te kostki. Skrecane ciasno szczypcami tym bardziej. Nie dyskutuje z
    > przepisami, co wolno a co nie, ale to jakas paranoja jak z telewizorami
    > kineskopowymi czy zarowkami.
    > W tunelu nie wolno zawracac moze dla tego, ze trudno zdefiniowac pojecie
    > "nie ma ruchu". :-)
    >
    > Pozdro.. TK

    Paradoksalnie nie zapewnia żadnej siły docisku, pomimo że wydaje się
    skręcającemu że się narobił. Zrób doświadczenie. Skręć najmocniej jak możesz 3
    przewody 2,5mm2. Ale nie w imadle tylko w warunkach takich jak na ścianie. A
    potem obetnij je tak żeby za skręceniem były ze dwa centymetry. Bez użycia siły
    wykręcisz te przewody ze skręcenia. Też nie wierzyłem. Jak masz na ścianie i
    prężą to wydaje się że jest mocno. Tylko się wydaje. Są takie tulejki do
    zaciskania kilku przewodów razem. Nie mylić z tymi do zakończania linek.
    Wkładasz na przykład trzy przewody i ściskasz dedykowaną praską ręczną. Nawet
    lekko to idzie. Po rozebraniu takiego połączenia z okrągłych drutów robią się
    podobne do trójkątnych. Po skręceniu kombinerkami pozostają okrągłe. Spróbuj
    zdefiniować siłę z jaką dociskasz przewody kiedy je skręcasz. Jeden zrobi
    mocniej a drugi słabiej a wygląda tak samo. Przy szybkozłączkach zawsze jest tak
    samo. Gazoszczelność jest kluczowa. Nie zapewnia jej owiniecie taśmą a
    rozpłaszczenie jednego drutu na drugim. Zwykły konektorek, bez żadnej osłonki,
    prawidłowo zaciśnięty zapewnia gazoszczelność. A skręcenie drutów kombinerkami
    nie zapewnia.