    From: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pytanie do elktryków- długość przewodu
    Date: Mon, 23 Nov 2009 23:37:56 +0100

    Órzytkownik "kogutek" napisał:
    > Właśnie udowodniłeś że jesteś nadętym bufonem. Ćwokiem co wie wszystko, no
    > możne
    > z wyjątkiem tego który przepis zabrania używania oddzielnych różnicówek na
    > oddzielnych liniach. Z rzeczy które w zyciu zrobiłem znalazło by się wiele
    > takich co jak bym Ci wytłumaczył jak zrobić i nauczył. To też byś nie
    > zrobił.
    > Lepiej Ci.

    nie kłućcie się bo to nie ma sensu:O)
    po pierwsze te wszystkie uprawnienia są gówno warte, każdy kto je ma dobrze
    o tym wie, a halę w katowicach co się zawaliła projekrowali i budowali
    zarówno ci z uprawnieniami i bez uprawnień i mieli też lata doświadczenia a
    wszyscu gówno wiedzieli i umieli, a każdy z brzega inżynier pracujący za
    granicą na zmywaku powie że tak się hal nie buduje, oraz że różnicówka nie
    zawsze jest potrzebna!:O)

    skoro już masz te uprawnienia to powiedz mi czy na tych kursach przynajmniej
    zapoznano was z przynajmniej jedną normą elektryczną? bo kurs kosztował
    500zł a jedna norma chodzi po conajmniej tyle, a tych norm jak powiem że
    jest setka to niewiele się pomylę!!!
    a przecież na egzaminie niby się wymaga znajomości tych wszystkich norma, a
    ile ich tak naprawdę jest to nawet ci docenci sami nie wiedzą:O)
    dodatkowo w tych normach są okropne byki, a same normy często są względem
    siebie sprzeczne, a uprawnień się niby wymaga a i odpowiedzialności już nie
    ma żadnej, paranoja poprostu, wolna amerykanka,

    a do tematu to jedne normy tych róznicówek wymagają, ine nie, a inne
    zabraniają, pewnie że w domku fajnie by było żeby wszystko było na
    oddzielnych obwodach, i każdy obwód był zabezpieczony maksymalnie, ale wtedy
    koszta są ogromne, więc instalację robi się na tyle na ile kogoś stać:O)
    a co do tych różnicówek to przecież w sieci gdzie nie ma PE jej nie
    zastosujesz bo się nie da, podobnie w sieci w takim szpitalu na sali
    operacyjnej różnicówki nie ma prawa być, bo to jest nie do pomyślenia żeby w
    czasie operacji został wyłączony sprzęt i operowany zmarł tylko dlatego że
    się jakeiś zwarcie, czy przebicie zdażyło!!!!
    tam ma się w czasie awarii jedynie czerwona lampka zapalić, a nikomu ma nie
    stać się krzywda, a zasilanie ma być do zakończenia operacji!!!
    więc w zależności czego się wymaga to się stosuje:O)