    From: "Rylen" <r...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pytanie, jak wyciągnąć szybę ze skrzydła ... wrrr
    Date: Sat, 12 Dec 2009 20:32:20 +0100

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hft333$pa1$1@news.task.gda.pl...
    > Daj se spokój i daj szklarzowi zarobić.
    > Na 90% nie przytniesz starej szyby tak, jak byś chciał, bo pęknie tak, jak
    > sama chce (ze względu m.in. na rysy).
    > Jacek
    A ja mam taki "patent" Od kilku lat zbieram (wyrzucane ) stare okna z
    szybami . (nazbierałem chyba ze 30 lub więcej)
    i wyjmuję szyby bez problemu. Z poczatku myślałem że nie dam rady bo
    wydłubywanie kitu było bardzo
    pracochłonne. Ale z czasem (jak to zwykle bywa) uprościłem sobie sprawę i
    wyjęcie szyby ze starego okna
    to nie problem. Nawet udaje mi się przycinać diamentem ,choć czsami pękają
    ale rzadko. Pewnie bym nie próbował
    gdybym wczesniej wiedział że stare szyby nie nadają sie do przycinania...No
    ale ja o tym nie wiedziałem i trochę rzeczy
    na działce oszkliłem.
    Stawiam stare okno na płask i szlifierką kątową ( z założoną tarczą do
    metalu ) robię głebokie nacięcia w 4ch miejscach
    przecinając istniejące tam kątowniki. Próbowałem użyć tarczy do drewna w
    miejsce tarczy do metalu ale to nie zdało
    egzaminu bo kilka szyb mi "poszło" tarcza do drewna zbyt agresywnie się
    "wcina " w ramę i często zachacza o gwoździe
    które w starych oknach dosyć często się znajdują.( Tarcza do metalu troche
    dymi ale nie należy się tym przejmowac , ale szyba
    nie pęknie jeśli nieco za daleko szlifierką odjedziemy.)
    Nastepnie brzeszczotem szerokim do metalu docinamy ręcznie do końca. Zwykle
    wkładam duży srubokręt w szpary
    po szlifierce i próbuje odciągać . Z regóły kawałki ramy lekko odchodzą bo
    ramy stare. jeżeli któryś bok mimo to trzyma
    to dodatkowo szlifierką na pół. Zresztą w czasie pracy widac gdzie jeszcze
    kit trzyma. Takie okno to 15-20 minut i szyba wyjeta.
    Pod spód należy podłozyć coś miękiego np.stary koc, Bo zdarza sie że płyta
    "wyskakuje" z ramy no i cała praca na nic...

    rylen