  • 1. Data: 2009-12-10 21:27:49
    Temat: pytanie, jak wyciągnąć szybę ze skrzydła ... wrrr
    Od: musiał <m...@y...de>

    muszę uzupełnić 2 pęknięte szyby w dwóch starych oknach na strychu,
    stare skrzydła okienne, szkło z kitem, jakieś 50x40 cm.
    dzwonię do szklarza, panie to są grosze wymiana, mówi,
    pytam ile, a on 30 zł sztuka ....
    uniesiony męską dumą, myślę o nie !
    szyby mam na jakiś starych szkrzydłach okiennych w piwnicy, zrobię to sam,
    usunięcie pęknietych szyb i oczyszczenie to pikuś, ale wyciagnięcie ze
    stsrych skrzydeł szyb żeby je przyciąć i wstawić do tych uzupełnianych
    okazało się trudniejsze niż myślałem,
    najpierw spróbowałem podważc kit szpachelką/śrubokrętem - pierwsza szyba
    pękła,
    drugą myślę wezmę sposobem, rozpiłowałem te metalowe obejmy na drewnie (w
    kształcie litery L),
    ale cholerne elementy skrzydła zbyt są mocno ze sobą szczepione nie da rady

    i teraz mam pytanie, drodzy grupowicze, czy jest jakiś patent na bezpieczne
    wyciągnięcie szyby ze strego skrzydła które jest związane kitem ?

  • 2. Data: 2009-12-10 22:14:37
    Temat: Re: pytanie, jak wyciągnąć szybę ze skrzydła ... wrrr
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "musiał" <m...@y...de> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > i teraz mam pytanie, drodzy grupowicze, czy jest jakiś patent na
    > bezpieczne wyciągnięcie szyby ze strego skrzydła które jest związane kitem

    Zakładanie starych szyb jest bezsensowne. Szyby mają to do siebie, że z
    czasem robią się coraz bardziej podatne na pęknięcia.

  • 3. Data: 2009-12-11 04:57:06
    Od: mayky <m...@c...pl>

    > Zakładanie starych szyb jest bezsensowne. Szyby mają to do siebie, że z
    > czasem robią się coraz bardziej podatne na pęknięcia.

    Spróbuj ten kit podgrzać opalarką powinien zmięknąć , tylko nie za mocno
    bo szyba pęknie.

    Ale Jacek ma rację bez sensu jest zakładanie starej szyby .
    Sama szyba bez szlifowania i bez montażu to powinny być grosze .

    Mayky

  • 4. Data: 2009-12-11 07:02:44
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 10 Gru, 22:27, musiał <m...@y...de> wrote:
> [...]
    > stsrych skrzyde szyb eby je przyci i wstawi do tych uzupe nianych
    > okaza o si trudniejsze ni my la em,
    > najpierw spr bowa em podwa c kit szpachelk / rubokr tem - pierwsza szyba
    > p k a,
    > drug my l wezm sposobem, rozpi owa em te metalowe obejmy na drewnie (w
    > kszta cie litery L),
    > ale cholerne elementy skrzyd a zbyt s mocno ze sob szczepione nie da rady
    >
    > i teraz mam pytanie, drodzy grupowicze, czy jest jaki patent na bezpieczne
    > wyci gni cie szyby ze strego skrzyd a kt re jest zwi zane kitem ?

    Stare okna miały mocowane szyby nie tylko na kit (należy go wydłubać
    nie tylko z przodu, ale także ze szpary między ramą a szybą), ale
    także na małe gwoździe. Musisz wydłubać CAŁY kit, odgiąć lub wyjąć
    gwoździe, i dopiero wtedy próbować. Niestety kit zapewne przywarł do
    szyby także z drugiej strony, więc i tak ryzyko niepowodzenia duże.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 5. Data: 2009-12-11 09:23:46
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Daj se spokój i daj szklarzowi zarobić.
    Na 90% nie przytniesz starej szyby tak, jak byś chciał, bo pęknie tak, jak
    sama chce (ze względu m.in. na rysy).
    Jacek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4677
    (20091210) __________

  • 6. Data: 2009-12-12 19:32:20
    Od: "Rylen" <r...@m...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Daj se spokój i daj szklarzowi zarobić.
    > Na 90% nie przytniesz starej szyby tak, jak byś chciał, bo pęknie tak, jak
    > sama chce (ze względu m.in. na rysy).
    > Jacek
    A ja mam taki "patent" Od kilku lat zbieram (wyrzucane ) stare okna z
    szybami . (nazbierałem chyba ze 30 lub więcej)
    i wyjmuję szyby bez problemu. Z poczatku myślałem że nie dam rady bo
    wydłubywanie kitu było bardzo
    pracochłonne. Ale z czasem (jak to zwykle bywa) uprościłem sobie sprawę i
    wyjęcie szyby ze starego okna
    to nie problem. Nawet udaje mi się przycinać diamentem ,choć czsami pękają
    ale rzadko. Pewnie bym nie próbował
    gdybym wczesniej wiedział że stare szyby nie nadają sie do przycinania...No
    ale ja o tym nie wiedziałem i trochę rzeczy
    na działce oszkliłem.
    Stawiam stare okno na płask i szlifierką kątową ( z założoną tarczą do
    metalu ) robię głebokie nacięcia w 4ch miejscach
    przecinając istniejące tam kątowniki. Próbowałem użyć tarczy do drewna w
    miejsce tarczy do metalu ale to nie zdało
    egzaminu bo kilka szyb mi "poszło" tarcza do drewna zbyt agresywnie się
    "wcina " w ramę i często zachacza o gwoździe
    które w starych oknach dosyć często się znajdują.( Tarcza do metalu troche
    dymi ale nie należy się tym przejmowac , ale szyba
    nie pęknie jeśli nieco za daleko szlifierką odjedziemy.)
    Nastepnie brzeszczotem szerokim do metalu docinamy ręcznie do końca. Zwykle
    wkładam duży srubokręt w szpary
    po szlifierce i próbuje odciągać . Z regóły kawałki ramy lekko odchodzą bo
    ramy stare. jeżeli któryś bok mimo to trzyma
    to dodatkowo szlifierką na pół. Zresztą w czasie pracy widac gdzie jeszcze
    kit trzyma. Takie okno to 15-20 minut i szyba wyjeta.
    Pod spód należy podłozyć coś miękiego np.stary koc, Bo zdarza sie że płyta
    "wyskakuje" z ramy no i cała praca na nic...

    rylen