  • 1. Data: 2009-12-09 20:18:25
    Temat: wibrowanie chudziaka
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    ławy i ściany fundamentowe wibrowaliśmy, ale czy jest sens wibrowac
    chudziaka w piwnicy? Co o tym sądzicie

    --
    photos of rome
    http://rome.net-poland.com

  • 2. Data: 2009-12-09 20:35:24
    Temat: Re: wibrowanie chudziaka
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 9 Gru, 21:18, "mirek" <f...@w...pl> wrote:
    > awy i ciany fundamentowe wibrowali my, ale czy jest sens wibrowac
    > chudziaka w piwnicy? Co o tym s dzicie

    Wg mnie sens jest zerowy. Chudziak to chudziak.

    J.

  • 3. Data: 2009-12-10 00:31:00
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > ławy i ściany fundamentowe wibrowaliśmy, ale czy jest sens wibrowac
    > chudziaka w piwnicy? Co o tym sądzicie
    >
    > --
    > photos of rome
    > http://rome.net-poland.com

    "Chudziaka" wibrowac nie trzeba ale nalezy dobrze zagescic to co pod tym
    chudziakiem bedzie.
    Jesli chcesz miec posadzke zimna do przechowywania plodow rolnych to wylewasz
    go beposrednio na grunt rodzimy. Jesli planujesz ocieplenie to nalezy wybrac
    15 cm glebiej i wyrobisko zasypac zwirem, materialem rownoziarnistym o duzej
    porowatosci. On robi za niezla izolacje termiczna. I ten zwir nalezy przed
    wylaniem chudziaka wyrownac do poziomu i uklepac.
    Pzdr.

  • 4. Data: 2009-12-10 02:22:49
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 9 Gru, 21:18, "mirek" <f...@w...pl> wrote:
    > ławy i ściany fundamentowe wibrowaliśmy, ale czy jest sens wibrowac
> [...]

    Oczywiście że jest sens.

    A zadam odwrotne pytania... a co to za kłopot zawibrować? Czemu tego
    nie robić? Jaki jest sens nie wibrować?

  • 5. Data: 2009-12-10 07:54:35
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    On 9 Gru, 21:18, "mirek" <f...@w...pl> wrote:
    >A zadam odwrotne pytania... a co to za kłopot zawibrować?

    Chudziaka z reguły wylewa się "z betoniarki" i nie ma z reguły wtedy
    wibratora [pod ręka.

    >Czemu tego nie robić? Jaki jest sens nie wibrować?

    J.w. Jak jest wibrator i są chęci to wibrować. Jak nie to nie nic złego się
    nie stanie.Z armaty do muchy strzelać tez można

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-12-10 08:38:25
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 10 Gru, 08:54, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    k17g2000yqh.googlegroups.com...

    > Chudziaka z reguły wylewa się "z betoniarki" i nie ma z reguły wtedy

    No u mnie był z betoniarni... wychodziło w takiej samej cenie jak
    kręcone na budowie.

    > J.w. Jak jest wibrator i są chęci to wibrować.

    No dokładnie...
    ;-)

    > Jak nie to nie nic złego się
    > nie stanie.

    Beton będzie trochę szczelniejszy i jednorodny, pewnie też równiejszy.

    >Z armaty do muchy strzelać tez można

    No przesadziłeś.. wibrator to nie armata a chudziak to nie mucha...
    ;-)
    Ot standard. W zasadzie dobra ekipa powinna mieć to na stanie i
    wibrować także nadproża i słupy. Pewnie bez tego będzie stało, ale
    czemu nie robić od razu dobrze. Tym bardziej że taki wibrator skraca
    czas wykonania tych elementów (biorąc pod uwagę czas potrzebny na
    rozprowadzanie, opukiwanie i wytrząsanie zbrojenia), pomijam
    oczywiście przypadki źle wykonanego elementu (z rakami i odsłoniętym
    zbrojeniem).

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 7. Data: 2009-12-10 16:10:29
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

> [...]
    > porowatosci. On robi za niezla izolacje termiczna. I ten zwir nalezy przed
    > wylaniem chudziaka wyrownac do poziomu i uklepac.

    Tam jest z 5 metrów żwiru w głąb:) sprawdzone przy kopaniu studni - taki
    grunt:)

    --
    photos of rome
    http://rome.net-poland.com

  • 8. Data: 2009-12-10 18:52:51
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > duzej
    >
    > Tam jest z 5 metrów żwiru w głąb:)  sprawdzone przy kopaniu studni - taki
    > grunt:)

    To nie moze byc zwir, zapewne jest to pospolka. Zwir jest kruszywem o mniej
    wiecej rownej srednicy ziarn i uzyskuje sie go przez odsiew pospolki, ktora
    jak sama mnazwa wskazuje, zawiera pospolu: gline i piasek i zwir a nawet
    czesto male kamienie. Pospolka jest materialem bardzo dobrze zageszczalnym
    natomiast zwir nie daje sie zagescic i zawsze pozostaja w nim, miedzy
    ziarnami, wolne przestrzenie zwane porami. I porowatosc zwiru jest dosc duza,
    wynosi 30-35 procent i to powietrze w tych porach robi za izolator termiczny.
    Z tym, ze ja podaje definicje zwiru zgodnie z norma gruntowa, gdy tymczasem
    nomenklatura stosowana przez "betoniarzy" jest inna, tam zwirem nazywaja
    wlasnie pospolke, kruszywo do betonu i byc moze stad Twoje przekonanie, ze to
    jest zwir.
    Pzdr.
    Tornad

  • 9. Data: 2009-12-10 19:06:37
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > wlasnie pospolke, kruszywo do betonu i byc moze stad Twoje przekonanie, ze
    Przepraszam

    Zgadza się jest to żwir zwany potocznie pospółką, lub pospółka zwana
    potocznie żwirem. Budowa na terenie dawnego koryta rzeki ( jakies 3 tysiące
    lat temu), teraz rzeka płynie dwa kilometry dalej i jakies 5 metrów nizej.
    Tyle ,że kkońcówka była juz ręcznie łopata podbierana, żeby nie poruszyć
    gruntu. czyli piasek , kamyczki, czsami duże kamienie do 40 cm, całośc mocno
    zbita, lejemy na głebokości 2,2 metrów od powierzchni gruntu.
    Dzieki za porady

    --
    photos of rome
    http://rome.net-poland.com

  • 10. Data: 2009-12-10 22:52:13
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    >Oczywiście że jest sens.
    Jaki według Ciebie jest sens ?

    >A zadam odwrotne pytania... a co to za kłopot zawibrować? Czemu tego
    >nie robić? Jaki jest sens nie wibrować?

    Bo trzeba na to poświecić czas ,a czas to pieniądz ?. Chudziak to chudziak
    i nie ma co przesadzac ,nie pełni on ze tak powiem funkcji nośnych. Jdąc
    twoim tokiem rozumowania dojdziemy do tego zeby go lać z B25 i zbroić :).
    pozdrawiam

    4661 (20091204) __________