    From: "mirek" <f...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wibrowanie chudziaka
    Date: Thu, 10 Dec 2009 20:06:37 +0100

    Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości
    news:0599.0000062e.4b214383@newsgate.onet.pl...

    > To nie moze byc zwir, zapewne jest to pospolka. Zwir jest kruszywem o
    > mniej
    > wiecej rownej srednicy ziarn i uzyskuje sie go przez odsiew pospolki,
    > ktora
    > jak sama mnazwa wskazuje, zawiera pospolu: gline i piasek i zwir a nawet
    > czesto male kamienie. Pospolka jest materialem bardzo dobrze zageszczalnym
    > natomiast zwir nie daje sie zagescic i zawsze pozostaja w nim, miedzy
    > ziarnami, wolne przestrzenie zwane porami. I porowatosc zwiru jest dosc
    > duza,
> [...]
    Przepraszam

    Zgadza się jest to żwir zwany potocznie pospółką, lub pospółka zwana
    potocznie żwirem. Budowa na terenie dawnego koryta rzeki ( jakies 3 tysiące
    lat temu), teraz rzeka płynie dwa kilometry dalej i jakies 5 metrów nizej.
    Tyle ,że kkońcówka była juz ręcznie łopata podbierana, żeby nie poruszyć
    gruntu. czyli piasek , kamyczki, czsami duże kamienie do 40 cm, całośc mocno
    zbita, lejemy na głebokości 2,2 metrów od powierzchni gruntu.
    Dzieki za porady

    --
    photos of rome
    http://rome.net-poland.com