  • 1. Data: 2009-12-09 17:45:11
    Temat: Porotherm 44 czy MAX
    Od: forum <f...@g...pl>

    Wstępnie wybrałem projekt
    "Główny materiał": Porotherm 44
    I otrzymałem opinię, żeby poszukać czegoś z MAXa bo podobno:
    * pomiędzy pustakami Porotherm "dmucha" ?;)
    * MAX jest tańszy

    ??

    Czy mając projekt z Porotherm w przypadku wyboru MAXa pozostaje:
    * poszukać nowego projektu?
    * czy też można wprowadzić zmiany w "wybrany" projekt?

  • 2. Data: 2009-12-09 18:52:38
    Temat: Re: Porotherm 44 czy MAX
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 9 Gru, 18:45, forum <f...@g...pl> wrote:

    > * pomiędzy pustakami Porotherm "dmucha"  ?;)

    :-)))
    Porotherm nie ma pionowej spoiny, więc gdybyś miał fantazję
    postawienia domu z jednowarstwowych nieotynkowanych z żadnej strony
    ścian, to tak, będzie wtedy przez te szczeliny dmuchało. Jeśli jednak
    masz zamiar te ściany choć otynkować, o ociepleniu nie wspominając, to
    spytaj się autora teorii o "dmuchaniu", jak wielka musi być wichura,
    żeby się przez warstwę tynku przewiać. Odpowiedź podaj i tu, proszę,
    ciekaw jestem zapewne nie tylko ja :-)

    > * MAX jest tańszy

    A to już jest konkretna informacja. Ściana z MAXa faktycznie wychodzi
    taniej.
    Wielbiciele pustaków poryzowanych co prawda zaraz tutaj zapewne
    zakrzykną wielkim głosem, że nic podobnego, że tylko pozornie, że co
    się pozornie na koszcie pustaka zyska, to straci na zaprawie
    potrzebnej do wykonania pionowych spoin i na tynku potrzebnym do
    wytynkowania o wiele bardziej nierównej ściany.
    Zaprawy faktycznie wyjdzie troszkę więcej (ale jaki to koszt?), a co
    do potrzebnej grubości tynku - śledząc choćby "dzienniki budowy" na
    Muratorze widziałem zarówno nierówne i krzywe jak cholera ściany z
    porothermu, jak i proste jak szyba ściany z maxa. Moje sciany budowane
    z cienkiego maxa (U220) zresztą też są równiutkie i niczym nie
    ustępują tym porothermowym. Zresztą... poszukując tynkarza do swojej
    budowy nie spotkałem takiego, który ceniąc robotę "z materiałem"
    stwierdziłby, że to zależy ile mu materiału wyjdzie, tyle mu będę
    musiał zapłacić. Zawsze była to konkretna stawka za m2 a to, czy
    gdzieś będzie 1cm tynku czy 10, to jak mi wybrany wykonawca
    powiedział, jest już sprawa między nim a poziomnicą, mnie to nie musi
    interesować.

    > Czy mając projekt z Porotherm w przypadku wyboru MAXa pozostaje:
    > * poszukać nowego projektu?
    > * czy też można wprowadzić zmiany w "wybrany" projekt?

    Oczywiście nie. Jeśli wybierzesz materiał dający tą samą grubość
    ściany, rzecz załatwi kierbud odpowiednim wpisem do dziennika. Jeśli
    zaś będziesz chciał zmienić grubość ściany - niestety, potrzebna jest
    adaptacja projektu. Którą zresztą tak czy tak musisz zrobić (nawet nie
    zmieniając w projekcie niczego, i tak potrzebne jest choćby
    naniesienie budynku na mapkę sytuacyjną), więc nie jest to jakiś
    straszny problem, najwyżej więcej pracy dla architekta adaptującego
    projekt.

    J.

  • 3. Data: 2009-12-09 19:04:33
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

    >masz zamiar te ściany choć otynkować, o ociepleniu nie wspominając,

    Jak ma zamiar ocieplac to caly ten wywod o Porothermie 44 nie ma sensu.

> [...]
    >zakrzykną wielkim głosem, że nic podobnego, że tylko pozornie, że co
    >się pozornie na koszcie pustaka zyska, to straci na zaprawie

    Ja osobiscie nie chcialem miec miekkiej sciany z zewnatrz, a sciana 3W
    wychodzi jeszcze drozej i jest najbardziej technologicznie klopotliwa.

> [...]
    >Muratorze widziałem zarówno nierówne i krzywe jak cholera ściany z
    >porothermu, jak i proste jak szyba ściany z maxa.

    To prawda. Mialem Porothermy z roznych ciegielni Wienerbergera i zdazalo sie
    nawet, ze wpusty mialy inny modul i nie pasowaly do siebie.
    Byly tez rozbieznosci wymiarowe dochodzace do 1 - 2cm zwlaszcza przy
    pustakach naroznych. Maxa tez mialem nierownego, wiec ten temat w ogole
    mozna pominac.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-12-09 19:20:03
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 9 Gru, 20:04, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Jak ma zamiar ocieplac to caly ten wywod o Porothermie 44 nie ma sensu.

    Uuuups, fakt, nie zwróciłem uwagi na to magiczne "44" sprowadzające
    się w tym momencie do ściany jednowarstwowej. Jeśli autor wątku
    faktycznie chce stawiać mur 1W, to o MAXie nie ma co mówić, bo z MAXa
    ściany 1W się nie zrobi. Osobiście ścianom jednowarstwowym nie wierzę
    i osobiście bym odradzał, ale to temat - rzeka i jeśli pytacz jest
    ciekaw - archiwum zapewni mu dłuuugich lektur na resztę zimy.
    Natomiast jeśli chce postawić normalną ocieploną ścianę 2W, to wtedy
    Porotherm 44 nie ma żadnego sensu i zmiana materiału tak czy tak jest
    konieczna.

    > pustakach naroznych. Maxa tez mialem nierownego, wiec ten temat w ogole
    > mozna pominac.

    Ja miałem to swoje U220 drugiego gatunku, więc tam wymiary pustaków
    czasem w cały świat chodziły, ale miałem przy tym ekipę, która
    potrafiła mimo to równą ścianę z tego zbudować (każda warstwa
    kładziona była do sznurka).

    J.

  • 5. Data: 2009-12-10 00:07:55
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Gru, 20:04, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Ja osobiscie nie chcialem miec miekkiej sciany z zewnatrz, a sciana 3W
    > wychodzi jeszcze drozej i jest najbardziej technologicznie klopotliwa.

    A ja Ci powiem, bo jestem juz po ociepleniu, ze absolutnie nie mozna
    mowic o "miekkiej" scianie w przypadku 2W ze styropianem :) Jak wiesz
    mam 20cm styro na scianach - wydawalo by sie wiec ze jak sie oprzesz
    to zrobisz w nim dziure. Nic bardziej mylnego :-) Z tym, ze ja mam
    dosc grubo kleju (ok 4mm - mieszcze sie w "ryzach" zalecen producenta)
    i polozony jest w dwoch warstwach. Jak na to przyjdzie jeszcze tynk to
    naprawde musialbys uzywac wiekszych narzedzi zeby w tym dziure
    zrobic :) A duzymi to w scianie 1W tez narobisz szkod - popeka tynk i
    pustak.

    Do tej pory sam mialem watpliwosci (ale 1W mi nie odpowiada pod
    wzgledem oporu cieplnego, a 3W pod wzgledem ceny ;) ale teraz nie
    zaluje :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2009-12-10 00:10:39
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Gru, 20:20, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

    > potrafiła mimo to równą ścianę z tego zbudować (każda warstwa
    > kładziona była do sznurka).

    A ten sznurek to akurat ulatwienie dla wykonawcy i to spore :) Przy
    rozwinietym sznurku bardzo szybko robota idzie i ciezko zrobic krzywo
    (chyba ze juz narozniki zle wyprowadzone :-) Wiem, bo cale poddasze i
    wszystkie scianki dzialowe sam u siebie stawialem i bez sznurka na
    dluzszych odleglosciach latwo o babola (chyba, ze murarz z kielnia
    urodzony :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2009-12-10 07:59:37
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    m.googlegroups.com...
> [...]
    > i polozony jest w dwoch warstwach. Jak na to przyjdzie jeszcze tynk to
    > naprawde musialbys uzywac wiekszych narzedzi zeby w tym dziure

    To fakt. Ja mam na kleju polozony tynk mineralny SNmal i twarde to
    diabelstwo okropnie. Mam tym w domu tez zrobione korytarz i klatke schodowa.
    Ciezko to uszkodzic.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-12-11 07:48:21
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "forum" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > * poszukać nowego projektu?
    > * czy też można wprowadzić zmiany w "wybrany" projekt?

    Porotherm 44 (lepiej 44 cm SI) jest do murów
    jednowarstwowych na zaprawę ciepłochronną.
    Max jest na ściany dwu i tójwarstwowe, bo wymaga
    docielenia styropianem.
    Jak masz zamiar docieplać, to Porotherm 44
    jest niecelowy w takim rozwiązaniu, choć pisywały
    na tą grupę osoby majace domy z murami jednowarstwowymi
    z Porotherm 38 cm.
    Decydują tu Twoje przekonania i PROJEKT, gdyż zmiana
    murów to poprawka istotna w projekcie.
    T.

  • 9. Data: 2009-12-11 07:58:02
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Decydują tu Twoje przekonania i PROJEKT, gdyż zmiana
    > murów to poprawka istotna w projekcie.

    Niekoniecznie. U mnie w projekcie był ytong + tynk ale wpisali ze można
    zastosować inne materiały o nie mniejszej wytrzymałości itp
    Wybudowałem z suporeksu24cm + styro i żadnych zmian w projekcie nanosić nie
    musiałem.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-12-13 09:39:22
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kris pisze:

    > Niekoniecznie. U mnie w projekcie ..

    Ja też miałem w projekcie porotherm 25, a stanęło na maxach 29 i kierbud
    nie widzi problemu. Nie trzeba zmian w projekcie, wystarczy wpis w
    dzienniku budowy o zmianie materiału. Oczywiście jeżeli ten 'nowy'
    spełnia odpowiednie wymogi wytrzymałościowe i izolacyjne stosownie do
    innych zastosowanych technologii i konstrukcji budynku :-)

    pozdr.
    robercik-us