  • 1. Data: 2009-12-09 17:14:06
    Temat: Czy po Nowym Roku...
    Od: forum <f...@g...pl>

    szykuje się jakaś podwyżka materiałów budowlanych?
    (cegły, dachówki, belki stopowe)
    Kiedy najkorzystniej kupić ww.?
    (pewnie wiosną/latem będzie drożej niż w zimie)

  • 2. Data: 2009-12-09 17:32:49
    Temat: Re: Czy po Nowym Roku...
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    Raczej obniżki. Nieruchomości, a wraz z nimi ceny materiałów budowlanych
    weszły w długoletni cykl spadkowy i teraz już będzie tylko taniej. Zwłaszcza
    pod koniec przyszłego roku, kiedy banki i dłużnicy frankowi będą masowo
    sprzedawali mieszkanka pokupowane za franki kosztujące 2 zł. Tak że z
    zakupami bym się nie spieszył ;-)

    --
    AS

  • 3. Data: 2009-12-09 17:44:35
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 9 Gru, 18:14, forum <f...@g...pl> wrote:
    > szykuje się jakaś podwyżka materiałów budowlanych?
    > (cegły, dachówki, belki stopowe)

    Kurcze, w delegacji akurat jestem, szklana kula w domu została i
    niestety nie mam jak sprawdzić. Szwendał się tu co prawda jakiś czarny
    kot, ale spierdzieliłą cholera na pierwsze kicikici, więc wybacz, nie
    odpowiem.

    > Kiedy najkorzystniej kupić ww.?
    > (pewnie wiosną/latem będzie drożej niż w zimie)

    Na poważnie już: jest oczywiście pewne ryzyko, że w sezonie budowlanym
    będzie drożej niż teraz, w zimę. Więc jeśli masz gdzie te materiały
    składować, jesteś pewien, że nikt Ci ich może nawet niekoniecznie
    rozkradnie, ale najzwyczajniej w świecie poniszczy (choćby dzieci
    ganiające się po paletach pustaków) - kupuj.
    Jeśli zaś miałoby to być na zasadzie przedpłacenia materiałów w
    składzie budowlanym - stanowczo taki sposób odradzam. Zbyt duże ryzyko
    problemów. Sporo większe niż ryzyko zwyżki cen zresztą.
    Zresztą ta zwyżka - jeśli będzie nawet 10-20%, to znów tak strasznie
    dużo na samych pustakach czy stali nie dopłacisz (a przecież nie
    kupisz z wyprzedzeniem piasku, cementu i tym podobnych), a jeśli nawet
    powtórzy się 2007 rok i ceny skoczą o 100% - skład po prostu odda ci
    przedpłaconą kasę mówiąc przy tym (w takiej czy innej formie) "sorry,
    biznes is biznes, bardziej nam się to opłaca sprzedać drożej komu
    innemu.

    J. (nauczony doświadczeniem)

  • 4. Data: 2009-12-09 19:07:53
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "forum" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    > szykuje się jakaś podwyżka materiałów budowlanych?
    > (cegły, dachówki, belki stopowe)
    > Kiedy najkorzystniej kupić ww.?
    > (pewnie wiosną/latem będzie drożej niż w zimie)

    Zwykle zaraz po nowym roku jest zastoj i firmy chetnie udzielaja wiekszych
    rabatow by zarobic na koszty. O ile pogoda w styczniu nie bedzie letnia i
    ludzie nie rusza z budowami i wykonczeniami to styczen, luty powinny byc
    najleszymi miesiacami na zakup materialow.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-12-09 19:09:04
    Od: "rafi" <s...@k...pl>

    Użytkownik "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > masowo sprzedawali mieszkanka pokupowane za franki kosztujące 2 zł. Tak

    kolega pewnie wziął kredyt w złotówkach i płaci teraz 6,5 % w skali roku

    i zazdrosci tym co wzieli w CHF i płacą odsetki 1,5 %

  • 6. Data: 2009-12-09 19:21:19
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 9 Gru, 20:09, "rafi" <s...@k...pl> wrote:

    > i zazdrosci tym co wzieli w CHF i płacą odsetki 1,5 %

    A są tacy?

    J.

  • 7. Data: 2009-12-09 19:30:28
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > kolega pewnie wziął kredyt w złotówkach i płaci teraz 6,5 % w skali roku
    >
    > i zazdrosci tym co wzieli w CHF i płacą odsetki 1,5 %

    Ja mam 1,3%

  • 8. Data: 2009-12-09 19:39:01
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 9 Gru, 20:30, "Boombastic" <b...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja mam 1,3%

    Olbrzymia większość (chyba) biorących kredyty w CHF podpisała umowę na
    zmienną stopę procentową (choćby dlatego, że jak w moim przypadku, nie
    sposób było znaleźć wiarygodnego kredytodawcy oferującego stałą stopę)
    i takiego oprocentowania może tylko pozazdrościć.

    J.

  • 9. Data: 2009-12-09 19:44:34
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]

    sposób było znaleźć wiarygodnego kredytodawcy oferującego stałą stopę)
    i takiego oprocentowania może tylko pozazdrościć.

    Jak to w życiu bywa, zawsze jest coś za coś, bo niska stopa zmniejsza trochę
    ryzyko kursowe w porównaniu do złotówki i jej stopy procentowej.

  • 10. Data: 2009-12-09 19:52:50
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > kolega pewnie wziął kredyt w złotówkach i płaci teraz 6,5 % w skali roku
    >
    > i zazdrosci tym co wzieli w CHF i płacą odsetki 1,5 %

    Nie, kolega ma w skarbczyku pliczek franków, z którym w wakacje pogoni do
    kantoru i opędzluje dużo powyżej 3 zł/CHF.
    A technicznie - odsetki może i płacą 1,5 %, ale cóż im z tego, skoro w
    międzyczasie są -20% na różnicy kursowej? I nikt nie da gwarancji, że w
    ciągu roku nie będą np. - 50 %, a jest taka realna szansa...

    --
    AS