  • 11. Data: 2009-12-09 21:07:24
    Temat: Re: Czy po Nowym Roku...
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hfov69$7i6$1@news.onet.pl...

    > Nie, kolega ma w skarbczyku pliczek franków, z którym w wakacje pogoni do
    > kantoru i opędzluje dużo powyżej 3 zł/CHF.
    > A technicznie - odsetki może i płacą 1,5 %, ale cóż im z tego, skoro w
    > międzyczasie są -20% na różnicy kursowej? I nikt nie da gwarancji, że w
    > ciągu roku nie będą np. - 50 %, a jest taka realna szansa...

    No i? Policzyłeś wysokość miesięcznej raty przy oprocentowaniu w złotówkach
    i we frankach uwzględniając niekorzystną zmianę kursu franka? To ja ci
    powiem, ze tak taniego kredytu nie będzie jeszcze przez wiele, wiele lat.

  • 12. Data: 2009-12-09 21:15:23
    Od: rick <...@a...ee.pl>

    Maniek4 pisze:

    > Zwykle zaraz po nowym roku jest zastoj i firmy chetnie udzielaja wiekszych
    > rabatow by zarobic na koszty. O ile pogoda w styczniu nie bedzie letnia i
    > ludzie nie rusza z budowami i wykonczeniami to styczen, luty powinny byc
    > najleszymi miesiacami na zakup materialow.
    >
    > Pozdro.. TK

    Okna też?
    Pzdr
    Rick

  • 13. Data: 2009-12-09 21:37:30
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > złotówkach i we frankach uwzględniając niekorzystną zmianę kursu franka?
    > To ja ci powiem, ze tak taniego kredytu nie będzie jeszcze przez wiele,

    Kredyt o parametrach: 100 tys. franków wzięty przy kursie CHF/PLN 2.0 zł
    Oprocentowanie roczne 1,5 %, marża 1 %, spread walutowy 2%
    Łącznie koszt ca. 4,5 % rocznie - przy kursie 2.00 za franusia

    Franuś leci na 3,5 zł. -> Możesz policzyć dalej?

    Rok 2013 -> Franuś leci na 4,5...

    --
    AS

  • 14. Data: 2009-12-09 21:52:37
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 9 Gru, 22:37, "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Oprocentowanie roczne 1,5 %, mar a 1 %, spread walutowy 2%
    > cznie koszt ca. 4,5 % rocznie - przy kursie 2.00 za franusia

    Moment... wyżej w odpowiedzi na tekst o kredycie oprocentowanym na
    1,5% pytałem sceptycznie, czy są osoby, które mają taki kredyt. Bo
    myślałem o oprocentowaniu kredytu wynoszącym 1,5%, CAŁYM
    oprocentowaniu, łącznie z marżą.

    Więc może ponowie pytanie, czy są osoby, których CAŁKOWITE
    oprocentowanie kredytu w CHF wynosi mniej niż 2%?

    J. (i niecałe 4%)

  • 15. Data: 2009-12-09 21:57:54
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Więc może ponowie pytanie, czy są osoby, których CAŁKOWITE
    > oprocentowanie kredytu w CHF wynosi mniej niż 2%?

    Nie ma i nigdy nie było takich kredytów.
    kredyt hipoteczny w walucie składa się z:
    - raty kredytu
    - oprocentowania
    - marży
    - opłaty przygotowawczej
    - spreadu walutowego
    - ubezpieczenia w różnych formach

    + oczywiście ryzyko/korzyści kursowe, w zależności od fazy cyklu
    koniunkturalnego
    --
    AS

  • 16. Data: 2009-12-09 22:11:10
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Łącznie koszt ca. 4,5 % rocznie - przy kursie 2.00 za franusia
    >
    > Franuś leci na 3,5 zł. -> Możesz policzyć dalej?

    Jasne, i tak leci w górę przez 30 lat. Śnij dalej. A ja dalej będę płacić
    1,3% rocznie.

  • 17. Data: 2009-12-09 22:14:31
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Więc może ponowie pytanie, czy są osoby, których CAŁKOWITE
    oprocentowanie kredytu w CHF wynosi mniej niż 2%?

    Nie potrafisz czytać? Już ci napisałem, że ja mam kredyt oprocentowany 1,3%.
    Nie żadna marża, tylko łącznie mam 1,3%.

  • 18. Data: 2009-12-09 22:15:42
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Nie ma i nigdy nie było takich kredytów.

    To ja i wielu klientów banków mamy kredyty widmo. Jesteś doradcą kredytowym
    czy też laikiem co nie ma pojęcia o kredytach?

  • 19. Data: 2009-12-09 22:20:40
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Nie potrafisz czytać? Już ci napisałem, że ja mam kredyt oprocentowany
    > 1,3%. Nie żadna marża, tylko łącznie mam 1,3%.

    Buhaha. Gdyby tak rzeczywiście było, to bym zastawił domek babci i wziął
    kredyt na 1,3 % i kase wrzucił do Polbanku na KO z 6,5% bez belki i na
    czysto miał 5,2 % nic nie robiąc.
    Tak że śnij dalej kolego i te kity wciskaj dzieciom w przedszkolu.

    --
    AS

  • 20. Data: 2009-12-09 22:22:10
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 9 Gru, 22:37, "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> wrote:

    >Więc może ponowie pytanie, czy są osoby, których CAŁKOWITE
    >oprocentowanie kredytu w CHF wynosi mniej niż 2%?

    Całkiem sporo osób ktore kredyt brały dwa laa temu i wcześniej

    >J. (i niecałe 4%)
    Musisz mieć dużą marżę
    3 miesięczny libor dla franka to teraz chyba 0.2500%
    Do tego marża ok 1%(a takie marże były realne dwa lata temu i masz
    oprocentowanie grubo poniżej 1.5%
    Teraz prawie niemożliwe wynegocjować marżę dla franka w granicach 1% ale dwa
    lata temu to był standard.
    Ja mam teraz 1.25% calkowite oprocentowanie- kredyt brany w pażdzierniku
    2007
    Prowizja 0%, żadnych kosztów dodatkowych(oprócz ubezpieczenia domu ale sam
    wybieram ubezpieczyciela i składka roczna jest ok300zł)

    Kris