  • 1. Data: 2009-12-09 11:49:29
    Temat: ocieplenie garazu doklejonego do domu
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam

    Chcial bym sie zapytac szanownych grupowiczow
    o sposob ocieplania garazu doklejonego do domu.

    Bede mial garaz doklejony do bryly budynku domu
    (nad garazem, pod, zadnych piwnic i pokoii).
    Sciane wspolna garaz dom, oczywiscie ocieple izolacja
    o grubosci takiej samej jak reszta domu (15cm).

    | ***********|
    | *|
    | *|
    | garaz *| dom
    | *|
    | *|
    | *|
    | *|
    | ***********|
    __________________________
    ***************************

    * - ocieplenie
    _ - sciana
    | - sciana

    dwie sciany garazu ( na rysunku poziome, chce rowniez ocieplic
    od wewnatrz, aby zminimalizowac mostek termiczny styku sciana
    garazu - sciana domu.

    Chcial bym nie ocieplac tej sciany z lewej strony.
    Czy taki sposob ocieplenia bedzie wystarczajacy i poprawny?
    Prosze podac argumenty jezeli ktos widzi za albo przeciw
    takiemu sposobowi ocieplenia.
    Garaz nieogrzewany - nie chce tu dyskutowac czy powinien byc
    ogrzewany czy nie, poprostu nalezy przyjac, ze bedzie nieogrzewany.
    Co do powodu braku ocieplenia na tej jednej scianie, tez nie chce
    sie rozwodzic, poniewaz nie jest to przedmiotem dyskusji i nie chodzi
    tu o oszczednosci - ale ten aspekt prosze pominac.

    Chcial bym tylko prosic dyskutantow, jezeli takowi sie znajda,
    o nieobrazanie sie na wzajem i o mozliwe powstrzymanie sie od docinek.

    Z góry uprzejmie dziekuje za ewentualne odpowiedzi.

    Pzdr
    Darek

    Pytanie zadaje poniewaz zastanawiam sie jakis czas nad tym rozwiazaniem
    i chce byc przygotowany na rozmowe z architektem.

  • 2. Data: 2009-12-09 12:00:48
    Temat: Re: ocieplenie garazu doklejonego do domu
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Pytanie zadaje poniewaz zastanawiam sie jakis czas nad tym rozwiazaniem
    > i chce byc przygotowany na rozmowe z architektem.

    Ja bym w garażu nic od środka nie ocieplał. Garaż ocieplił bym tak jak
    resztę domu styropianem z zewnatrz i tyle
    Dobrze zamontowana brama garażowa i byłoby dobrze

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-12-09 12:05:30
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Ja bym w garażu nic od środka nie ocieplał. Garaż ocieplił bym tak jak
    > resztę domu styropianem z zewnatrz i tyle
    > Dobrze zamontowana brama garażowa i byłoby dobrze

    no tak ale jezeli garaz bedzie nieogrzewany, to teperatura bedzie
    w nim duzo nizsza niz w domu. Jezeli sciany nie ocieple pomiedzy
    garazem a domemto niezle mi sie wychodza te pomieszczenia sasiadujace
    do garazu.
    Architek pierwotnie mi tak rozrysowal jak ty proponujesz, ale mie sie
    to nie podoba, tym bardzie ze jednym z pomieszczen sasiadujacych bedzie
    mala lazienka z prysznicem.

    Pzdr
    Darek

  • 4. Data: 2009-12-09 12:22:44
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 9 Gru, 13:05, "Darek" <d...@o...pl> wrote:

    > Architek pierwotnie mi tak rozrysowal jak ty proponujesz, ale mie sie
    > to nie podoba, tym bardzie ze jednym z pomieszczen sasiadujacych bedzie
    > mala lazienka z prysznicem.

    To daj dodatkowo 5cm styropianu na ściany wewnetrzne garażu od strony
    przylegającej do domu (i tylko na tych/tej ścianach/ścianie). Będzie
    git.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 5. Data: 2009-12-09 12:37:02
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > w nim duzo nizsza niz w domu. Jezeli sciany nie ocieple pomiedzy
    > garazem a domemto niezle mi sie wychodza te pomieszczenia sasiadujace

    Za bardzo nie wychłodzi. Nawet przy minus 10 na zewnątrz temperatura w
    garażu będzie na plusie.
    Dodatkowo możesz ocuieplic sufit garażu.

    > Architek pierwotnie mi tak rozrysowal jak ty proponujesz, ale mie sie
    > to nie podoba, tym bardzie ze jednym z pomieszczen sasiadujacych bedzie
    > mala lazienka z prysznicem.

    Jakie jeszcze pomieszczenia sąsiaduja z garażem?
    Z reguły jest to korytarz, kotłownia, łazienka, garderoba. Więc powodów do
    obaw wielkich nie ma
    Jak się uprzesz możesz ocieplić od środka garażu ściana lączącą garaż z
    domem.
    Zaszkodzić nie zaszkodzi tylko będzie więcej kłopotu z powieszeniem np półek
    w garażu itp no i stracisz 15cm z szerokości garażu.
    A więcej zyskasz jeśli dobrze zamontujesz brame segmentową i ocieplisz
    ościerze przy drzwiach.
    To moje zdanie, fani styro i miłośnicy mostków cieplnych zaraz pewnie się
    odezwą

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-12-09 13:36:52
    Od: QbaB <q...@g...com>

    A może ścianę pomiędzy domem a garażem zrobić jako 3-warstwową?
    Możnaby to tak zaprojektować żeby ta ściana miała zarówno od strony
    domu jak i garażu wystarczająca grubość aby być ścianą nośną,
    przynajmniej w garażu (czyli np MAX 24cm - 10cm styro - MAX 18cm)
    Wtedy garażu nie trzeba wcale ocieplac z żadnej strony i nie bedzie
    mostków.

    Pzdr
    QbaB

  • 7. Data: 2009-12-09 14:04:40
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]

    > Architek pierwotnie mi tak rozrysowal jak ty proponujesz, ale mie sie
    > to nie podoba, tym bardzie ze jednym z pomieszczen sasiadujacych bedzie

    Kombinujesz trochę bez sensu.
    Jeżeli planujesz nie ogrzewać garażu to po co Ci ocieplenie garażu ?
    W tej sytuacji ociepl tylko ścianę pomiędzy domem, a garażem.
    Jeżeli zaś chcesz ogrzewać to ociepl zewnętrzne ściany garażu i nie ocieplaj
    ściany pomiędzy domem, a garażem.
    W przypadku, kiedy garaż będzie ogrzewany izolacja ściany pomiędzy garażem,
    a domem nie ma sensu, ponieważ to przernikające ciepło może ogrzać częściowo
    ten garaż, a po drugie, że ilość przenikającego tego ciepła jest tym
    mniejsza im mniejsza jest różnica temperatur. W przypadku, kiedy temperatury
    są identyczne w gwarażu i w domu to poprzez dzielącą te pomieszczenia ścianę
    nie ma w ogóle przenikania ciepła.

    Tak więc zastanów się nad tym, bo nie chcąc ogrzewać garażu bez sensem jest
    wydawanie kasy na jego ocieplenie.
    Jeżeli natomiast ocieplisz ten garaż to lepiej jest nie ocieplać ściany
    oddzielającej dom od garażu, ponieważ dzięki temu część ciepła prznikającego
    przez ścianę będzie ogrzewać garaż.

  • 8. Data: 2009-12-09 22:13:50
    Od: "koniu" <konrad_maupa_konmar.pl>

    Witam !

    Ja mam garaz w domu, wspolna sciane ocieplilem 50mm.
    Z zewnatrz garaz ocieplony 100mm.
    Garaz zimny, bramy szczelne (szczur nie wyszedl, pogryzl uszczelki ale i tak
    nie wyszedl...).
    Przestrzeni na polki nie trace bo w garazu beda stac tylko auta i jednostka
    odkurzacza centralnego, caly warsztat w piwnicy.

    Jak mam cos doradzic, sciane pomiedzy mieszkalnym i garazem ociepl 30-50mm
    jak garaz zimny w innym przypadku jak pisali juz inni cel zaden ocieplenia.

    Pozdr.
    konrad

  • 9. Data: 2009-12-10 01:58:07
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 9 Gru, 23:13, "koniu" <konrad_maupa_konmar.pl> wrote:
    > Witam !
    >
    > Ja mam garaz w domu, wspolna sciane ocieplilem 50mm.
    > Z zewnatrz garaz ocieplony 100mm.

    Twój przypadek potwierdza moje założenia...
    ;-)

    > Garaz zimny, bramy szczelne (szczur nie wyszedl, pogryzl uszczelki ale i tak
    > nie wyszedl...).

    A jak się tam znalazł?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 10. Data: 2009-12-10 10:28:44
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    ok, zadam pytanie inaczej a jaki jest
    sen ocieplac garaz, jezeli zakladam, ze w zimie
    nie bede w nim majsterkowal ani nie mam zamiaru sam
    naprawiac samochodu, co najwyzej przelozyc kola
    letnie na zimowe (nie opony :-) nie czepiac mi sie ;-) )
    i moze zmienie sam olej i to wszystko.

    Pzdr
    Darek