  • 1. Data: 2009-12-10 10:23:25
    Temat: Podłoga w lazience - styropian i wylewki - krotko
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    Mam pomieszczenie na lazienke, podloga stara juz zebrana, glina wybrana na
    glebokosc 40cm, pod spodem glina, twarda stukajac mlotkiem robia sie wglebienia
    na maks 2-4mm.

    Moj plan:
    -wylac 10 cm betonu. Rowno.
    -polozyc 15-20cm styropianu.
    -Wylac kolejne 10cm betonu.
    -obie warstwy betonu zbrojone siatka druciana o pku 15 cm (taka z castoramy).
    -Na sciany dac dylatacje styropianowa.
    -Odplywy puscic albo na albo w scianie w rowkach wypelnionych pianka i
    zatynkowanych.

    Dajcie info czy dobrze kombinuje. W lazience bedzie wanna cwiercokragla 150cm i
    pralka. Nic innego na podlodze nie bedzie stalo (no moze czlowieki).

    -Czy gryzonie moga wlezc w dylatacje styropianowa i od spodu mi styropian wyzrec
    tak ze sie podloga zapadnie?
    -Czy styropian moze miec tendencje do osiadania?
    -Czy na gorna warstwe zrobic jeszcze jakas wylewke samopoziomujaca?
    -Jaki czas dac kazdej warstwie na związanie przed zaczeciem kolejnej warstwy?
    -dawac w jakims miejscu folie?

    A moze poda ktos linke do jakiegos calosciowego poradnika na ten temat?

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 2. Data: 2009-12-10 12:02:08
    Temat: Re: Podłoga w lazience - styropian i wylewki - krotko
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 10 Gru, 11:23, "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > -Na sciany dac dylatacje styropianowa.
    > -Odplywy puscic albo na albo w scianie w rowkach wypelnionych pianka i

    Folię nie - ale porządna hydroziolację obowiązkowo.
    - zabezpieczyć posadzkę przed wilgocią z zewnątrz,
    - powierzchnie "mokre" czyli na ścianach wokoło wanny/kabiny/umywalki
    i cała posadzka izolacją elastyczną - są tzw szlamy na bazie
    mineralnej - w narożnikach obowiązkowo taśma

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 3. Data: 2009-12-10 12:06:29
    Od: "rrr." <r...@r...or>

    Użytkownik Lukasz Sczygiel napisał:
> [...]
    > -Na sciany dac dylatacje styropianowa.
    > -Odplywy puscic albo na albo w scianie w rowkach wypelnionych pianka i
    Mimo wszystko pokusiłbym się o izolację przeciwwilgociową i zamiast
    styropianu dał styrodur.

    > Dajcie info czy dobrze kombinuje. W lazience bedzie wanna cwiercokragla 150cm i
    > pralka. Nic innego na podlodze nie bedzie stalo (no moze czlowieki).

    Dobrze kombinujesz

    > -Czy gryzonie moga wlezc w dylatacje styropianowa i od spodu mi styropian wyzrec
    > tak ze sie podloga zapadnie?
    mogą
    > -Czy styropian moze miec tendencje do osiadania?
    zależy jaki dasz, ale serio to nie powinien
    > -Czy na gorna warstwe zrobic jeszcze jakas wylewke samopoziomujaca?
    A nie możesz górnej wylać prosto ?
    > -Jaki czas dac kazdej warstwie na związanie przed zaczeciem kolejnej warstwy?
    Jeśli wylejesz z betorniary, to daj ze 3-4 tygodnie :) a jak wysypiesz
    i rozgarniesz to z tydzień. ALe serio zależy jakie masz warunki w tym
    pomieszczeniu,
    > -dawac w jakims miejscu folie?

    ja bym dał na pierwszą warstwę betonu.

    pozdrawiam
    rafał

  • 4. Data: 2009-12-10 15:04:30
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

> [...]

    > -polozyc 15-20cm styropianu.
    > -Wylac kolejne 10cm betonu.
    > -obie warstwy betonu zbrojone siatka druciana o pku 15 cm (taka z

    Strasznie pancerne to robisz, takie warstwy ludzie robią w garażach
    bądź pomieszczeniach warsztatowych. Jeśli z wysokościami Ci akurat
    tak pasuje, to ok, ale siatka zbrojeniowa jest już moim zdaniem
    tutaj zbędna.

    > -Czy gryzonie moga wlezc w dylatacje styropianowa i od spodu mi
    > styropian wyzrec tak ze sie podloga zapadnie?

    Teoretycznie jest to możliwe.

    > -Czy styropian moze miec tendencje do osiadania?

    Jeśli dasz podłogowy "FS20" (lub EPS 100 po nowemu), to nie ma
    prawa. Z uwagi na wcześniejsze obawy (jak rozumiem, nie
    bezpodstawne) zawsze możesz zamiast styropianu dać styrodur. Tylko
    szukając styroduru zawsze się upewniaj, czy to co kupujesz jest
    faktycznie styrodurem i ma XPS w oznaczeniu. Chyba na żadnych innych
    materiałach budowlanych składy tak nie oszukują, jak na styrodurze,
    wciskając ludziom jako styrodur fundamentowego EPSa. Kiedy sam
    szukałem styroduru, EPS mi wciskali w chyba nawet więcej niż co
    drugiej hurtowni, twierdząc, że tak, mają styrodur, bardzo dobry,
    tanio i tak dalej.

    > -Czy na gorna warstwe zrobic jeszcze jakas wylewke
    > samopoziomujaca?

    A po co? Kasy masz za dużo? Górną wylewkę trzeba zrobić tak, żeby
    była równo, to wystarczy.

    > -dawac w jakims miejscu folie?

    Jedną pod styropian, drugą na styropian. Obie jak najgrubsze, z
    brzegami wywiniętymi na ścianę.

    J.

  • 5. Data: 2009-12-11 12:52:49
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > bądź pomieszczeniach warsztatowych. Jeśli z wysokościami Ci akurat
    > tak pasuje, to ok, ale siatka zbrojeniowa jest już moim zdaniem

    Dlatego pytam bo nie wiem czy dobrze robie, nie chce miec pozapadanej podlogi i
    nie wiem jak sie styro zachowa.
    Ale dobrze wiedziec ze bedzie ok.

    > Teoretycznie jest to możliwe.

    Czyli dylatacje zrobic ale skonczyc ja odpowiednio wczesnie i gorna warstwe dac
    na ostatnich 2-3 cm bez dylatacji. Mniejsza szansa ze mysy wejda...

> [...]
    > szukałem styroduru, EPS mi wciskali w chyba nawet więcej niż co
    > drugiej hurtowni, twierdząc, że tak, mają styrodur, bardzo dobry,

    OK, nie dac sie oszwabic :)

    > A po co? Kasy masz za dużo? Górną wylewkę trzeba zrobić tak, żeby
    > była równo, to wystarczy.

    Bo nie wiem czy po wylaniu styro osiądzie czy wszystko bedzie rowne.
    Jesli bedzie rowne to bym wolal nic wiecej nie dawac. Tylko klej i plytki...

    > Jedną pod styropian, drugą na styropian. Obie jak najgrubsze, z
    > brzegami wywiniętymi na ścianę.

    OK. czyli z grubsza wiem co czynic. Bardzo dziekuje za pomoc.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 6. Data: 2009-12-11 18:41:31
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

> [...]

    > gorna
    > warstwe dac na ostatnich 2-3 cm bez dylatacji. Mniejsza szansa ze

    Ale i taka dylatacja bez dylatacji to o kant dupy...
    Ale typowa pianka dylatayjna to zdjae się z 8mm ma czy niech nawet i
    centymetr. Myszy są zdolne, ale bez przesady, przez centymetrową
    szparkę chyba nie dadzą rady?

    > Bo nie wiem czy po wylaniu styro osiądzie czy wszystko bedzie
    > rowne.

    Jak dasz sztywny podłogowy styropian (albo styrodur), ta glina pod
    spodem jest taka jak piszesz i wylewke pod styropianem zrobisz
    równo, to nic nie ma prawa siąść.

    J.