    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pytanie o ocieplanie
    Date: Sun, 24 Oct 2010 07:52:46 -0700 (PDT)

    > Ze względów ppoż ociepliłbym to wełną, ale wier trzeba zrobić ramę
    > z kantówek na to membrana paroizolacyjna u góry przystrzelona zszywkami do
    > ramy.
    > później przykręcona jakaś cienka płyta osb,

    ja bym sie troszke inaczej do tego zabrał:
    wapnem bym się nie przejmował, choć sprawdziłbym czy czegoś pod nim
    nie ma, bo różne wynalazki się kiedyś robiło, jakaś papa, warstwa
    farby olejnej, jeśli nie ma nic co izoluje wilgociowo, to bym się nie
    przejmował, w innym przypadku zerwać do gołej belki (osobiście
    zrobiłbym to tak czy siak, bo perfekcjonistą jestem :-))
    teraz nabijasz pionowo cienkie łaty 20x40, te równasz klinami do
    jednej płaszczyzny, od tego jak to zrobisz, będzie zależał potem
    wygląd elewacji, jesli chałupa pracuje, to łaty mocujesz tylko do
    pionowych słupów, które ci się okażą po zdarciu badziewia ze ścian, na
    to bijesz poziomo łaty szerokości 2,5 x 10 na sztorc, albo profile
    blaszane 10 cm szerokie, w rozstawie 60 cm (od osi deski), teraz
    wkładasz wełnę 10-tkę w płytach (isover akupłyta, sprężysta, nie pyli
    nadmiernie, ładnie się docina i układa) uważając, aby zostawić
    szczelinę utworzona przy ścianie przez pierwsze mniejsze łaty, można
    dac tam folie, żeby utrzymała szczelinę, choć przy tej sztywnej wełnie
    szczelina i tak będzie, teraz łaty lub profile 10-tki pionowo, w tym
    samym rozstawie, teraz znowu wełna 10-tka pomiędzy, ocieplenie gotowe,
    teraz membrana wysokoparoprzepuszczalna do ścian (tyvek housewrap),
    dokładnie z zakładami, szczególnie przy oknach, teraz na to szalówka
    drewniana i voila, drewniany domek jak z obrazka... :-)
    BTW, ale wtedy okna do poprawni, jak maja nie przemarzać, to muszą być
    wysunięte, aż do warstwy ocieplenia...

    pozdrawiam
    s_13