  • 1. Data: 2010-10-23 20:36:40
    Temat: pytanie o ocieplanie
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Jest sobie drewniany domek z brusów
    pochlapanych jakimś wapnem i obitym dyktą.
    Niedawno zamontowałem tam okna PVC.
    Pytanie do grupy to czym ocieplić: wełna/styropian ?
    Idąc dalej jakie macie drodzy grupowicze rady
    na temat elewacji. Czym ten dom wykończyć ?
    Jak powinny wyglądać kompletne czynności ?
    http://images46.fotosik.pl/338/3de626994ddaf667.jpg
    http://images47.fotosik.pl/357/cb0322c38e214581.jpg
    http://images43.fotosik.pl/356/bb5599ffe7c13c6d.jpg
    http://images47.fotosik.pl/357/165c58024c40d4da.jpg

  • 2. Data: 2010-10-23 22:51:11
    Temat: Re: pytanie o ocieplanie
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "atman" <r...@w...pl> wrote in message news:i9vh4e$tar$1@news.mm.pl...
    > Jest sobie drewniany domek z brusów
    > pochlapanych jakimś wapnem i obitym dyktą.

    Po pierwsze to nie dali ci w tych oknach listwy i teraz wszystko masz
    zapianowane. Nie wiem jak zamontujesz parapety i gdzie bedzie z tych okien
    ciekła woda? Pewnie pod warstwę ocieplenia, której jeszcze nie ma.

  • 3. Data: 2010-10-24 06:15:22
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości grup

    > Po pierwsze to nie dali ci w tych oknach listwy i teraz wszystko masz
    > zapianowane. Nie wiem jak zamontujesz parapety i gdzie bedzie z tych okien
    > ciekła woda? Pewnie pod warstwę ocieplenia, której jeszcze nie ma.

    Na wiosnę mam umówioną tę samą ekipę
    i wszystko co powiem zostanie zrobione, poprawione
    łącznie z parapetami.
    Teraz miały być wstawione okna na `szybko`, tymczasowo
    przed zimą. Najbardziej zależy mi na opiniach w sprawie
    docieplenia zewnętrznego, jakie materiały, jaka elewacja ?

  • 4. Data: 2010-10-24 08:08:16
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    > Po pierwsze to nie dali ci w tych oknach listwy i teraz wszystko masz
    > zapianowane. Nie wiem jak zamontujesz parapety i gdzie bedzie z tych okien
    > ciekła woda? Pewnie pod warstwę ocieplenia, której jeszcze nie ma.

    Po pierwsze listwy wcale nie są potrzebne a wręcz przeciwnie może przemarzać
    przez nie
    szczególnie przez transportowe na które wszyscy mówią parapetowe
    parapety bez problemu sie zamontuje po obcięciu piany

  • 5. Data: 2010-10-24 08:25:23
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Paź, 10:08, "Szumek" <k...@i...pl> wrote:

> [...]
    > szczególnie przez transportowe na które wszyscy mówią parapetowe
    > parapety bez problemu sie zamontuje po obcięciu piany

    Prawidlowy montaz okna tylko i wylacznie z ta listwa. Bez niej to
    amatorka i tyle, takie moje zdanie. A przemarzac nic nie ma prawa -
    sama listwa jest kilkukomorowa (ja mam trzykomorowa), a dodatkowo
    zwykle ocieplona z zewnatrz piana, na ktorej osadzony jest parapet.
    Tak wiec ona zbytnio nie ma wielkiego kontaktu z zimnem:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-10-24 08:31:31
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-10-2010 o 22:36:40 atman <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Idąc dalej jakie macie drodzy grupowicze rady
    > na temat elewacji. Czym ten dom wykończyć ?
    > Jak powinny wyglądać kompletne czynności ?
    Ze względów ppoż ociepliłbym to wełną, ale wier trzeba zrobić ramę
    z kantówek na to membrana paroizolacyjna u góry przystrzelona zszywkami do
    ramy.
    później przykręcona jakaś cienka płyta osb,
    i albo zaguntować gruntem akrylowo-silikatowym i na to tynk akrylowy
    jak do ociepleń styropianem, można sie jeszcze zastanowić
    nad siatką zbrojącą szklaną aby tynk nie pękał.

    Druga opcja to spróbować to oczyścić z wapna ile się da i wszystkiego co
    się łuszczy i przykleić styropian. Ale wg mnie to złe rozwiązanie
    bo wtedy drzewo nie oddycha pod styropianem i jezeli zawilgnie
    z jakiegoś powodu to będzie gniło, dlatego uważam że tylko
    wełna, ale z nią jest więcej pracy.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2010-10-24 11:01:29
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2010-10-24 10:25, Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > zwykle ocieplona z zewnatrz piana, na ktorej osadzony jest parapet.
    > Tak wiec ona zbytnio nie ma wielkiego kontaktu z zimnem:)

    Jak się montuje okno, pytam się, bo czeka mnie to na wiosnę.
    Mam szkielet budynku gospodarczego postawiony, okno będzie wsadzone w
    ramę z belek 10 x 10 cm.
    Belki z obu stron będą obite deskami, w środku wata.

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 8. Data: 2010-10-24 14:52:46
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > ramy.
    > później przykręcona jakaś cienka płyta osb,

    ja bym sie troszke inaczej do tego zabrał:
    wapnem bym się nie przejmował, choć sprawdziłbym czy czegoś pod nim
    nie ma, bo różne wynalazki się kiedyś robiło, jakaś papa, warstwa
    farby olejnej, jeśli nie ma nic co izoluje wilgociowo, to bym się nie
    przejmował, w innym przypadku zerwać do gołej belki (osobiście
    zrobiłbym to tak czy siak, bo perfekcjonistą jestem :-))
    teraz nabijasz pionowo cienkie łaty 20x40, te równasz klinami do
    jednej płaszczyzny, od tego jak to zrobisz, będzie zależał potem
    wygląd elewacji, jesli chałupa pracuje, to łaty mocujesz tylko do
    pionowych słupów, które ci się okażą po zdarciu badziewia ze ścian, na
    to bijesz poziomo łaty szerokości 2,5 x 10 na sztorc, albo profile
    blaszane 10 cm szerokie, w rozstawie 60 cm (od osi deski), teraz
    wkładasz wełnę 10-tkę w płytach (isover akupłyta, sprężysta, nie pyli
    nadmiernie, ładnie się docina i układa) uważając, aby zostawić
    szczelinę utworzona przy ścianie przez pierwsze mniejsze łaty, można
    dac tam folie, żeby utrzymała szczelinę, choć przy tej sztywnej wełnie
    szczelina i tak będzie, teraz łaty lub profile 10-tki pionowo, w tym
    samym rozstawie, teraz znowu wełna 10-tka pomiędzy, ocieplenie gotowe,
    teraz membrana wysokoparoprzepuszczalna do ścian (tyvek housewrap),
    dokładnie z zakładami, szczególnie przy oknach, teraz na to szalówka
    drewniana i voila, drewniany domek jak z obrazka... :-)
    BTW, ale wtedy okna do poprawni, jak maja nie przemarzać, to muszą być
    wysunięte, aż do warstwy ocieplenia...

    pozdrawiam
    s_13

  • 9. Data: 2010-10-24 14:58:40
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Paź, 16:52, s_13 <s...@i...pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > drewniana i voila, drewniany domek jak z obrazka... :-)
    > BTW, ale wtedy okna do poprawni, jak maja nie przemarzać, to muszą być

    Jak tak tego slucham to az mi cietym drewnem zapachnialo i zachcialo
    sie letniskowego drewnianego domku ;-) Fajny klimacik przy budowie
    szkieletora musi byc :-)

    Ale co do tych okien to sie nie zgodze do konca - fakt, byloby lepiej
    jakby okno bylo w warstwie ocieplenia ale taki mur jak proponujesz to
    przeciez nic innego jak 2W, a tu najbardziej standardowym (poki co)
    sposobem montazu okna jest zlicowanie go z murem (tak jak ma teraz).
    Niech tylko ociepleniem najedzie te 2-3cm na krawedz ramy okna i
    bedzie dobrze. Sam mam 20cm styro na scianach i okna zlicowane z murem
    i wyglada to jak najbardziej OK !
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2010-10-25 00:02:46
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Szumek" <k...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > szczególnie przez transportowe na które wszyscy mówią parapetowe
    > parapety bez problemu sie zamontuje po obcięciu piany

    Nie gadaj głupot. okno ma stać na listwie, która dodatkowo usztywnia żeby
    sie nie wypaczyło. Najpierw poziomuje się dół, później stawia okno bez tych
    klinów. Listwa jest po to żeby kawałek pod białą ramę wszedł parapet zeby
    cieknąca woda miała gdzie spływać. Żeby te okna poprawić to by je teraz
    trzeba wyjąć i powiększyć otwór okienny od dołu lub wstawić mniejsze okno.