  • 11. Data: 2010-10-25 06:55:38
    Temat: Re: pytanie o ocieplanie
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Bardzo dziękuję.
    Panowie o to mi chodziło.

  • 12. Data: 2010-10-25 08:42:28
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Ale co do tych okien to sie nie zgodze do konca - fakt, byloby lepiej
    > jakby okno bylo w warstwie ocieplenia ale taki mur jak proponujesz to
    > przeciez nic innego jak 2W, a tu najbardziej standardowym (poki co)
    > sposobem montazu okna jest zlicowanie go z murem (tak jak ma teraz).
    > Niech tylko ociepleniem najedzie te 2-3cm na krawedz ramy okna i
    > bedzie dobrze. Sam mam 20cm styro na scianach i okna zlicowane z murem
    > i wyglada to jak najbardziej OK !

    ja wiem, że wygląda to ok, a tak jak ja proponuję, to może trochę
    dziwnie, szerokie parapety w środku, mała wnęka na zewnątrz (choć im
    grubsza warstwa ocieplenia tym lepiej to wygląda), choć można to
    wrażenie optycznie zniwelować, jakimś portalikiem, czy cokolikiem
    wokół okien, a nawet samym kolorem... wiem, tego się nie spotyka, a
    przyzwyczajenie drugą naturą... :-)
    ale popatrz na przekroje, tak jak ty proponujesz, to w pewnym miejscu
    masz raptem 2-3 cm ocieplenia do samego muru, a jak masz okno w
    warstwie ocieplenia, to
    masz pełną grubość w każdym miejscu i wszystko zależy od izolacyjności
    samej ramy okna, jeżeli okno słabe (tanie), to nie ma co sobie głowy
    zawracać detalami osadzania
    oczywiście są to jakieś tam minimalne straty cieplne, grzyb i
    przemarzanie raczej nie grozi, ale "ziarnko do ziarnka..." :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 13. Data: 2010-10-25 09:12:04
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > albo profile blaszane 10 cm szerokie...

    i jeszcze jeden patent a propos profili: ... precz z wkrętami-
    pchełkami!!!... nigdy w życiu tyle się nie nakląłem, co podczas
    skręcania nimi profili (a robiłem stelaż na ścianach zewnętrznych i
    całe wewnętrzne), co druga pchełka to "k...wa" i palec obity, pod
    koniec roboty znalazłem rozwiązanie (szkoda, że tak późno), urządzenie
    do łączenia profili bez wkrętów, taki dynks, co nacina i zagina te
    nacięcia na siebie, POLECAM :-)))...

    pozdrawiam
    s_13

  • 14. Data: 2010-10-25 10:32:55
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Paź, 10:42, s_13 <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    > warstwie ocieplenia, to
    > masz pełną grubość w każdym miejscu i wszystko zależy od izolacyjności

    Pewnie, ze montaz w warstwie ocieplenia jest lepszy. Ja tez tak
    chcialem montowac ale nikt w okolicy sie nie podjal i mam
    standardowo :) I to tez jest poprawny montaz - ma tak pewnie 90%
    nowych domow i jest OK :) Wegarek czyli ocieplenie zachodzace 2-3cm na
    rame troche tu sytuacje poprawia.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2010-10-25 10:35:33
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Paź, 11:12, s_13 <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    > koniec roboty znalazłem rozwiązanie (szkoda, że tak późno), urządzenie
    > do łączenia profili bez wkrętów, taki dynks, co nacina i zagina te

    Bo kupiles dziadowskie pchelki! Ja zawsze kupuje z PLI...cos - takie
    czerwono czarne opakowanie. Te sa swietne. Raz mi braklo i kupilem
    500szt. takiego zielonego badziewia - nie udalo mi sie przykrecic ani
    jednej pchelki po paru probach i rzucilem to cholerstwo w kat. Lezy
    cale 500szt. nieuzywane - trzeba bedzie wywalic :) Trzeba tez bit
    dobrze do pchelki dopasowac - jak znajdziesz dobra "pare" bit+pchelka
    to wkrecasz je jeden za drugim bez uzycia palcow drugiej reki (ofkors
    bit musi byc z magnesem) :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2010-10-25 11:10:56
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Bo kupiles dziadowskie pchelki!

    zużyłem ich tysiące, próbując różnych producentów, najlepsze okazały
    się czarne, chyba z rigipsa, a zdarzyło się, że całą paczkę innych
    wywaliłem na złom...

    > Trzeba tez bit
    > dobrze do pchelki dopasowac

    to się rozumie... choć niektórzy sprzedawcy nie widza różnicy między
    końcówka PZ i PH... :-)

    > jak znajdziesz dobra "pare" bit+pchelka
    > to wkrecasz je jeden za drugim bez uzycia palcow drugiej reki (ofkors
    > bit musi byc z magnesem) :)

    ale czasem brak trzeciej ręki... :-)
    żeby przykręcić profil do profila, trzeba go jedną ręka przytrzymać na
    miejscu, w druga wziąć wkrętarkę, a trzecią odgiąć profil, żeby się ta
    wkrętarką w miarę prostopadle dostać do miejsca wkręcania... :-)

    pozdrawiam
    s_13