  • 1. Data: 2010-10-23 16:07:30
    Temat: integra i załączenie pompki cwu po wykryciu ruchu jak?
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

    Zainspirowany tematem ponizej
    odnonie zaczenia pompy od cieplej wody
    mam pytanie

    szkoda pradu, aby caly czas
    chodzia pompka od ciepej wody
    I opcja z czujka wydaje sie rewelacyjnym
    rozwizaniem

    centrale mam integra 64
    w azience typowa czujka

    jak teraz podczy pomp od ciepej
    wody aby po wykruciu ruchu czujka podaa napicie
    dla pompy od cieplej wody?

    Moze mi ktos to opatologicznie wytumaczy?
    Mam pion techniczny wiec z pociagnieciem kabla
    z kotlowni od pompy wody do centrali nie bedzie
    problemu tylko jak to podczy fizycznie?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-10-23 16:10:32
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    problem z polskimi znakami mam
    ale moze teraz bedzie ok:)

    Zainspirowany tematem ponizej
    odnośnie załączenia pompy od cieplej wody
    mam pytanie

    szkoda pradu, aby caly czas
    chodziła pompka od ciepłej wody
    I opcja z czujka wydaje sie rewelacyjnym
    rozwiązaniem

    centrale mam integra 64
    w łazience typowa czujka

    jak teraz podłączyć pompę od ciepłej
    wody aby po wykruciu ruchu czujka podała napięcie
    dla pompy od cieplej wody?

    Moze mi ktos to łopatologicznie wytłumaczyć?
    Mam pion techniczny wiec z pociagnieciem kabla
    z kotlowni od pompy wody do centrali nie bedzie
    problemu tylko jak to podłączyć fizycznie?

  • 3. Data: 2010-10-23 17:08:23
    Od: "dolczak" <d...@w...pl>

    A w kuchni??? co tylko zimna, brrr....

  • 4. Data: 2010-10-23 18:03:25
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dolczak" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    >A w kuchni??? co tylko zimna, brrr....

    A może za ścianą kuchni jest kotłownia i cyrkulacja jest zbędna?

    Marek

  • 5. Data: 2010-10-23 19:19:34
    Temat: Re: integra i za??czenie pompki cwu po wykryciu ruchu jak?
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    >Zacznij od tego że na listwie centrali musisz
    >zlokalizować gdzie masz podłączone wyjście z czujki,
    >czujki najczęsciej są podpięte tak że ma zasilanie '+12V' i '-12V'
    >oraz styk przekażniczka w czujce, jeden biegun do masy czyli '-'
    >a drugi do wejścia na listwie i tego musisz poszukać

    Gdybyś zajrzał choć do instrukcji tej centrali to wiedziałbyś, że czujki są do niej
    podłączone podwójnie parametryzowaną linią i nie wepnie sobie do niej tak po prostu
    przekaźnika. Może natomiast wykorzystać jedno z przekaźnikowych wyjść i programowo (z
    poziomu PC) skonfigurować je jako dodatkowy alarm czasowy wyzwalany ze strefy do
    której wepnie czujki kuchni i łazienki.

  • 6. Data: 2010-10-23 19:21:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-10-2010 o 18:07:30 Tomemk <S...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > wody aby po wykruciu ruchu czujka podaa napicie
    > dla pompy od cieplej wody?
    >
    > Moze mi ktos to opatologicznie wytumaczy?

    Problem jest taki że musisz mieć choć podstawowe pojęcie
    o elektryce, ja ci opiszę ale jeżeli tego nie zrozumiesz
    to tego dla swojego dobra nie rób.

[...]
    np miernikiem za 10zł podłączonym na woltomierz, jeden kabel do '-'
    a drugim szukasz na listwie a żona macha rękami w łazience żeby
    czujka załapała, wtedy na tym wejściu z napięcia wysokiego >10V pojawi
    się niskie <1V.

    ZApamiętujesz które to i podłączasz tam przekaźnik 12v ale nie samochodowy
    tylko taki kupiony w sklepie elektronicznym którego styki mogą pracować
    na 230V. Cewkę z tego przekaźnika podłączasz na ten styk z czujki a drugi
    koniec
    na +12V czyli zasilanie do czujek, będzie tam kupa przewodów ze wszystkich
    czujek.
    Jak już ten przekaźnik podłączysz to do styków lutujesz przewody takie z
    izolacją
    na 230v i łaczysz w szereg z pompą czyli jeden styk do pompy, drugi do
    sieci N
    a drugi koniec pompy do sieci L i masz obwód. Pamiętaj żeby wszystko z
    siecią było dobrze zaizolowane
    do podłączenia przekaźnika potrzebujesz lutownicę, kalafonię i cynę.
    Jak się pomylisz i 'puścisz' sieć na centralę to masz po centrali, tak że
    zastanów się
    dwa razy czy jesteś to w stanie sam zrobić albo poszukaj elektryka.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2010-10-23 22:22:52
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    Problem jest taki że musisz mieć choć podstawowe pojęcie
    o elektryce, ja ci opiszę ale jeżeli tego nie zrozumiesz
    to tego dla swojego dobra nie rób.

    montowalem u rodzicow ca10
    ze wzgledu na brak czasu obecnie zlecilem to znajomemu
    ale z podlaczeniem tego mysle ze tez dam sobie rade :)

    wpadlem podczas biegania ze przeciez przekaźnik moge kupić :) 12V na 230

    powiedz mi tylko czy ten przekaźnik podłaczyc na wyjscie wysokopradowe ?
    jak to skonfigurowac w menu ze jedna czujka pracuje jako alarm i ta sama po
    wykryciu ruchu wlacza
    przekaźnik?
    tzn pod jedno wejscie mozna ustawic dwa parametry?
    ze dziala bez uzbrojenia alarmu zalaczajac przekaznik i dziala po uzbrojeniu
    ?

  • 8. Data: 2010-10-23 22:32:41
    Od: "amir" <a...@g...pl>

[...]

    wszystko jasne :) w glowie to przekobinowałem trochę :)
    z tym wyjściem wysokoprądowym
    opisany sposob przez Ciebie jest faktycznie najlepszy

    pozdrawiam

    dziękuje raz jeszcze

  • 9. Data: 2010-10-23 22:42:16
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    dodatkowy alarm czasowy wyzwalany ze strefy do której wepnie czujki kuchni i

    Byłem pewnien, ze sposob janusz_kk1 sprawdzi

    ale jesli faktycznie nie
    to proszę powiedz

    czy
    dobrze rozuumuję,
    dla np czujki kuchnia i lazienka
    w integrze64 moge dodatkowo ustawic ze ma zadzialac
    dodatkowe wyjscie przekaźnikowe (jak to w menu sie zwie)
    a do tego wyjscia podłączam przekaźnik 12V - 230V ?

    czy przez modul ethm-1 zadziala mi tez pelna konfiguracja
    sprzet dopiero bedzie znajomy uruchamial a ja wieczorami sie wgryzał
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-10-23 22:56:07
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Cewkę z tego przekaźnika podłączasz na ten styk z czujki a drugi koniec na
    > +12V czyli zasilanie do czujek,

    O matko! Jakie bzdury piszesz.
    Czy Ty wiesz jak się podłącza czujki do takiej centrali ?
    Czy wiesz, że czujki podłacza się jako parametryzowane i to uniemożliwia
    podłączenie jakiegokolwiek przekaźnika tak jak opisujesz ?
    Poza tym nawet jeżeli podłączysz czujkę jako nieparametryzowaną to i tak
    będzie ona podłączona jako czujka ze stykami NC czyli normalnie zwartymi.
    Mówiąc najprościej tak podłączony dodatkowy przekaźnik będzie cały czas
    załączony, a czujka po jej pobudzeniu będzie go tylko chwilowo wyłączała.
    Oczywiście to nie stanowi większego problemu dla Twojego przekaźnika, bo
    można użyć przekaźnik ze stykami rozwiernymi czyli normalnie zwartymi.
    Problemem może jednak być sama czujka, która może w ogóle nie wysterować
    tego przekaźnika, ponieważ stanowcza większość nowych czujek nie posiada
    wewnatrz przekaźników mechanicznych, lecz półprzewodnikowe.
    Tak działający Twój przekaźnik będzie sprawiał kolejny problem. Otóż będać
    cały czas zasilanym w chwili zaniku zasilania sieciowego i konieczności
    zasilania z akumulatora przyczyni się do jego szybszego rozładowania, a tym
    smym skróci czas pracy alarmu na podtrzymaniu bateryjnym.
    Kolejnym problemme będzie jeszcze fakt, że w ten sposób podłączony
    przekaźnik będzie załaczał pompę cyrkulacyjną na kilka sekund tj. dokładnie
    na czas reakcji czujki na ruch, co może się okazać, że pompa nie zdąży
    przepchnąć odpowiedniej ilości wody. Pomijam już fak, że tak strerowaną
    pompę bardzo szybko szlak trafi, a czujkę ruchu zabiją przepięcia generowane
    przez cewkę przekaźnika.

    Kolego, mając centralę taką jak Integra po prostu wykorzystuje się jedno z
    wyjść tej centrali. Do tego wyjścia podpina się przekaźnik lub stycznik,
    który steruje pompą. Wyjścia te posiadają odpowiednią obciążalność, na tyle
    dużą aby wysterować każdym przkaźnikiem, a ponadto są zabezpieczone przed
    przepięciami indukcyjnymi jakie generuje każda cewka przekaźnika w chwili
    wyłączenia napięcia na cewce.
    Wyjście to w centrali programuje się tak, żeby reagowało na pobudzenie
    dowolnie wybranych czujek ruchu znajdujących się w kuchni, łazienkach,
    ubikacjach lub kontaktronów znajdujacych się w drzwiach do tych pomieszczeń.
    Dla tego wyjścia ustala się czas załączenia np. na 3-5 minut, aby pompa nie
    była szarpana co kilka sekund tj. załączana i wyłączana, bo dla niej jest to
    bardzo niezdrowe.