  • 1. Data: 2010-10-23 12:08:27
    Temat: Kocioł na prawie wszystko ?
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    Cześć.
    Czy ktoś spotkał kocioł na paliwo stałe w którym można spalać:
    - węgiel
    - miał
    - ekogroszek
    - pelety
    - drewno

    Musi mieć więc ruszt, możliwość spalania górnozasypowego i "chyba na
    pewno" podajnik. No i pewnie konieczność przezbrojenia przy zmianie np z
    groszku na pelet.
    Będę wdzięczny za jakieś linki, bo to co znalazłem, to dość lakoniczny
    bełkot marketingowy.

    ________MAT_______

  • 2. Data: 2010-10-23 13:37:24
    Temat: Re: Kocioł na prawie wszystko ?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

> [...]
    > groszku na pelet.
    > Będę wdzięczny za jakieś linki, bo to co znalazłem, to dość lakoniczny

    Są takie kotły np. firmy Ekoenergia http://www.ekoenergia.eu , takie też
    kotły instaluję i serwisuję.
    Kotły te posiadają jedne z najlepszych w Polsce sterowników R501 firmy
    Compit, które produkowane są tylko i wyłącznie dla firmy Ekoenergia.
    Sterowniki te po pierwsze są bardzo niezawodne, a po drugie ich obsługa jest
    uproszczona do granic możliwości.
    Kotły te są wyposażane w ślimaki żeliwne posiadające przeciwzwój, który
    zapobiega blokowaniu się paliwa na skutek jego ubijania oraz odpowiednią
    konstrukcję retorty umożliwijącą spalanie przeróżnych paliw
    http://www.palnik.com.pl/ . Dzieki temu potrafią podać do retorty i spalić
    wszystko co da się wsypać do zasobnika i jest suche. Ja się śmieję, że nawet
    można palić krowim łajnem, byle było suche :) Ale już widziałem jak ludzie
    palili zbożem czy trocinami wymiesznymi z miałem lub tanim groszkiem.
    Ponadto kotły te posiadają ochronę przed korozją niskotemperaturową w
    postaci warstwy ceramiki w dolnej części kotła tj. w tej części, gdzie
    powraca zimna woda. Kotły tej firmy mogą być wyposażane w dodatkowy ruszt
    lub mieć ten ruszt wbudowany na stałe tak, aby można było palić retortą i
    jednocześnie wrzucić pampersy czy podpaski do spalenia.

    Mam jeszcze pytanie co do spalania górnozasypowego. Czy chodziło Ci może o
    kocioł górnego spalania ? Jeżeli tak to zapomnij o retorcie, bo to są dwie
    konstrukcje, które są niemożliwe do wykonania i współistnienia. Kocioł
    górnego spalania to kocioł zasypowy miałowy. Ale przecież bez sensu byłoby
    spalać miał w kotle retortowym na zasadzie zasypu. O wiele lepiej jest ten
    miał wsypać do zasobnika i spalić go w retorcie, gdzie spali się o wiele
    wydajniej, czyściej i ekonomiczniej. Spalanie zwykłego węgla w bryłach może
    się odbywać na ruszcie, ale tylko i wyłącznie na zasadzie spalania dolnego
    czyli żaru na ruszcie. W przypadku kotłów retortowych pojemności komory
    spalania na ruscie są niewielkie, a poza tym konstrukcja takiego kotła
    uniemozliwia spalanie górne.
    Jeżeli chodziło Ci o możliwośc zasypywania od góry to każdy kocioł firmy
    Ekoenergia z dodatkowym rusztem zasypuje się od góry. Retorta pozostaje pod
    rusztem.

    Jak jesteś ze Śląska lub pobliża to mogę Ci przygotować ofertę z dobrym
    rabatem na takie kotły.
    Jak jesteś zainteresowany to zapraszam na priv

    p...@o...pl
    Usuń iksa - zabezpieczenie antyspamowe.

  • 3. Data: 2010-10-23 19:07:17
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Q-cze, coś nie tak ze mną?

    Przeczytałem "Kościół - na prawie wszystko!".

    Aż mnie podniosło z fotela z wrażenia.

    :-)

  • 4. Data: 2010-10-25 06:38:41
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-10-23 21:07, J-L-F pisze:

    > Q-cze, coś nie tak ze mną?
    >
    > Przeczytałem "Kościół - na prawie wszystko!".

    W sumie fajna nazwa...

    ________MAT_______

  • 5. Data: 2010-10-25 07:17:38
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-10-23 15:37, Plumpi pisze:
    > Kotły tej firmy mogą być wyposażane w dodatkowy
    > ruszt lub mieć ten ruszt wbudowany na stałe tak, aby można było palić
    > retortą i jednocześnie wrzucić pampersy czy podpaski do spalenia.

    O-to chyba dość ekonomiczne paliwo.

> [...]
    > Jeżeli chodziło Ci o możliwośc zasypywania od góry to każdy kocioł firmy
    > Ekoenergia z dodatkowym rusztem zasypuje się od góry. Retorta pozostaje

    Chodziło mi o to, żeby móc nasypać od góry paliwo, np węgiel grubszego
    sortymentu, ale może coś jeszcze? Czy pelety dało by się nasypać od
    góry, w przypadku np awarii retorty?

    > Jak jesteś ze Śląska lub pobliża to mogę Ci przygotować ofertę z dobrym
    > rabatem na takie kotły.
    > Jak jesteś zainteresowany to zapraszam na priv

    Jestem ze Śląska. Dolnego :-). Z Wrocławia konkretnie, ale nie jestem
    inwestorem tylko projektantem instalacji. Dostałem pytanie o źródło
    ciepła i szukam odpowiedzi w różnych miejscach.