  • 1. Data: 2010-10-23 12:25:57
    Temat: transport lodowki
    Od: "yoytek" <y...@o...pl>

    Pewnie wielu z Was przy budowie transportowalo lowodke ...
    Pisalem juz na pl.rec.dom ale ponawiam pytanie tu:

    Bede odbierał ze sklepu lodówke Bosch KGV36Y32
    http://www.bosch-home.pl/KGV36Y32.html?source=search
    Bede ja transportował Citroenem berlingo. ( tzn chcialbym )
    Wymiary paki +/- to 120 wysokosc, 120 szerokosc , 160 glebokosc ( do
    przednich foteli )

    wymiary lodowki to 185wys/60szer/gl65.

    chce ja polozyc na oparciu przedniego fotela pasazera , na srodku podepre
    zlozoną tylną kanapą. oczywiscie podloze jakies koce/poduszki ... cos
    miekkiego zeby jej nie uszkodzic.

    Tylko z jednym mam najwiekszy problem.
    ktora strana ja polozyc ? bokiem ? tylem do gory ? przodem do gory ?

    Wiem ze trzeba ja polozyc na stronie tłocznej zeby olej sie nie dostal do
    układu.
    tylko jak to rozpoznac ktora to strona ?

    Z gory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2010-10-23 13:31:32
    Temat: Re: transport lodowki
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    yoytek wrote:

    > chce ja polozyc na oparciu przedniego fotela pasazera

    .. i w ten sposób ją uszkodzić. lodówki MUSZĄ! być
    przewożone w pozycji pionowej. koniec, kropka. Mam
    podobnych rozmiarów lodówkę BEKO, gdzie instrukcja
    wprost i dosłownie _nakazuje_ transport w pionie.

    Jak ją w pionie przetransportujesz (taxi bagażowe,
    transport sklepu) to już Twoja sprawa, ale to musi
    być pion.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 3. Data: 2010-10-23 14:54:46
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał w
    wiadomości news:i9uo3r$scs$1@news.onet.pl...

    > .. i w ten sposób ją uszkodzić. lodówki MUSZĄ! być
    > przewożone w pozycji pionowej. koniec, kropka. Mam
    > podobnych rozmiarów lodówkę BEKO, gdzie instrukcja
    > wprost i dosłownie _nakazuje_ transport w pionie.

    Pierdolenie o Szopenie. Kolega wyraźnie pisze, że kupuje Boscha więc co mu dają twoje
    opowieści na temat Beko ?

    Bosch ma na kartonie zaznaczone strzałką (na górnej powierzchni) jak można ją kłaść.
    Jeśli kartonu już nie ma (jest zszywany i ulega zniszczeniu przy otwarciu) to kładzie
    się na ten bok gdzie agregat nie ma rurek. W Boschu jest to ścianka lewa.

  • 4. Data: 2010-10-23 16:19:48
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Paź, 14:25, "yoytek" <y...@o...pl> wrote:
    > Pewnie wielu z Was przy budowie transportowalo lowodke ...
    > Pisalem juz na pl.rec.dom ale ponawiam pytanie tu:

> [...]

    Ja swoja stara lodowke transportowalem na lawecie :-) Polozylem ja
    normalnie na stojaco na nozkach, na gore karton i pasami
    transportowymi przypietymi po bokach do burt, przez srodek lodowki
    (gora) przycislem do "podloza". Uwazac tylko trzeba na mocowanie bo mi
    sie w trakcie jazdy ten pas odpial i malo nie narobilem w gacie jak
    zobaczylem w lusterku dyndajaca w przod i w tyl lodowke -> to bylo
    najdelikatniejsze hamowanie jakie w zyciu wykonalem, dobrze ze bylo
    duzo miejsca.. :) Po wymianie lodowki numer powtorzylem (wywozac ja) i
    tu juz poszlo gladko. A nowa przywiozl mi sklep dostawczakiem, za pare
    dyszek :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-10-23 16:49:48
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:i9usvr$7h6$1@news.onet.pl...

> [...]
    > otwarciu) to kładzie się na ten bok gdzie agregat nie ma rurek. W Boschu

    Albo prawa?
    Hmm nie widzę różnicy.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2010-10-23 17:59:47
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Moja stara lodówka przejechała 120km w pozycji półleżącej 45stopni plecami
    do dołu.
    Ten co ją dostał mówi że po odstawieniu na 24 godziny w pozycji pionowej
    ruszyła bez problemów.

    Marek

  • 7. Data: 2010-10-23 19:30:47
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?

    > Albo prawa?
    > Hmm nie widzę różnicy.

    Nie może być prawa bo mój agregat ma z prawej rurki obiegu (z lewej ma też jedną, ale
    jest to zaślepiony króciec napełniania instalacji). Po przechyleniu na prawo, do
    przodu lub do tyłu olej przeleje się do dalszej części (parownika i skraplacza) co
    może skutkować uszkodzeniem. Mój model może być położony "na płask" tylko na lewy bok
    i koniec. Tak informuje producent na kartonie i tak też podpowiada logika (na
    podstawie układu rurek agregatu). Niewykluczone, że agregat może mieć odprowadzenia z
    obu stron i wówczas lodówka taka w ogóle nie nadaje się do transportu poziomo. Co
    jest skrajnie niepraktyczne bo ciężko nieść ją po schodach w innej pozycji.

  • 8. Data: 2010-10-23 20:55:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    yoytek wrote:
> [...]
    > Bede ja transportował Citroenem berlingo. ( tzn chcialbym )
    > Wymiary paki +/- to 120 wysokosc, 120 szerokosc , 160 glebokosc ( do

    czy jak już wydasz te 1800 zł to już naprawdę nie bedzie cie stac na
    zamówienie transportu?

    http://www.euro.com.pl/lodowki/bosch-kgv36y32.bhtml?
    gclid=COjckKTv6aQCFUUYzQodmHe20A

  • 9. Data: 2010-10-23 20:55:58
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    William Bonawentura wrote:
> [...]
    >>

    > Pierdolenie o Szopenie. Kolega wyraźnie pisze, że kupuje Boscha
    > więc co mu dają twoje opowieści na temat Beko ?

    To, że o ile producent wyraźnie tego nie dopuszcza,
    i nie oznacza na kartonie..

    > Bosch ma na kartonie zaznaczone strzałką (na górnej
    > powierzchni) jak można ją kłaść.

    jak w tym wypadku który opisujesz (za co należa się
    Tobie podziękowania) to zdecydowanie lodówkę należy
    PIONOWO transportować. W/g dostępnych mi informacji
    dopuszczenie transportu na boku jest wyjątkiem..

    PS: zagwarantujesz pytającemu że KAŻDY Bosch pozwala
    na to By go transportować na tym boku który podałeś?

    Podtrzymuje swoją wcześniejszą opinię, lodówki winny
    być transportowane pionowo. Transport w inny sposób
    jest obarczony ryzykiem, choć przy zachowaniu pewnej
    dozy ostrożności i rozsądku może sie udać.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 10. Data: 2010-10-24 00:04:38
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał
    w wiadomości news:i9vi6s$tjm$1@news.onet.pl...
    > Podtrzymuje swoją wcześniejszą opinię, lodówki winny
    > być transportowane pionowo. Transport w inny sposób
    > jest obarczony ryzykiem, choć przy zachowaniu pewnej
    > dozy ostrożności i rozsądku może sie udać.

    Moją lodówkę transportowałem na boku, ale sprzedawca zapewnił mnie że tak
    mogę i nie mówił na którym. Na opakowaniu nie było informacji na temat
    kładzenia. Po transporcie lodówka stała kilka lub kilkanaście dni pionowo
    przed włączeniem.