  • 1. Data: 2010-10-22 17:40:45
    Temat: Prowadzenie kabli
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    Przygladam sie instalacjom elektrycznym w nowych domach i zastanawiam
    sie czemu wszyscy ciagna kable po scianach, nie raz jest tego wiele
    lini, a nie robia korytek w sufitach podwieszanych (lub na stropie
    powyzej) i tylko nie schadza z kablem w dol, kiedy trzeba?
    Moj brat pracowal na Korsyce i mowi, ze tam to wogole nie sie nie
    przejmuja i ciagna kable jak im blizej do skrzynki ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2010-10-22 17:47:50
    Temat: Re: Prowadzenie kabli
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> napisał
    w wiadomości news:i9sidq$m8t$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > nie robia korytek w sufitach podwieszanych (lub na stropie powyzej) i
    > tylko nie schadza z kablem w dol, kiedy trzeba?

    Na stopie sie czasem robi, czemu nie. W korytkach nie -bo jak robi elektryk
    to zwykle jeszcze nie wiadomo gdzie ten sufit bedzie :)

    > Moj brat pracowal na Korsyce i mowi, ze tam to wogole nie sie nie
    > przejmuja i ciagna kable jak im blizej do skrzynki ;)

    u nas przepisy każą nie jeździć ukosem

    b.

  • 3. Data: 2010-10-22 18:14:25
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > nie robia korytek w sufitach podwieszanych (lub na stropie powyzej) i
    > tylko nie schadza z kablem w dol, kiedy trzeba?

    Bo to zwykle robią tradycjonaliści :-)
    Ale trendy sa różne, popularne np. staje się prowadzenie maksymalnej liczby
    instalacji w wylewkach i wchodzenie tylko w razie potrzeby na ścianę.
    Ewentualnie... nie wiem, czy jest to popularne rozwiązanie w domach
    jednorodzinnych, ale w moim jest wykonany specjalny pion technologiczny na
    wszelakie instalacje, od hydrauliki począwszy, na... na czyms takim
    skończywszy :-)

    http://lh3.ggpht.com/_UD9j3sBeSEQ/TDiyZYHJtPI/AAAAAA
    AADSo/B8Fm5M5KcJk/JP100510.jpg

    http://lh3.ggpht.com/_UD9j3sBeSEQ/TDY8dspaofI/AAAAAA
    AADSo/60u1WmuwdbQ/JP080461.jpg

    Na forum muratora bodajże widziałem też zdjęcia czyjegoś domu parterowego,
    gdzie całość instalacji elektrycznych była położona w profesjonalnych
    korytach kablowych ponad poziomem sufitu, w skosach dachu.

    J.

  • 4. Data: 2010-10-22 18:19:06
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik RadekNet (www.rejsy-czartery.com) napisał:
> [...]
    > Moj brat pracowal na Korsyce i mowi, ze tam to wogole nie sie nie
    > przejmuja i ciagna kable jak im blizej do skrzynki ;)

    U mnie wszystkie kable idą po chudziaku, a na górze po stropie.
    Po ścianach idą tylko do włączników, albo do gniazdek od podłogi, a od
    włączników do góry tez po ścianach nad strop i po stropie górą do
    miejsca, gdzie wychodzą w suficie w dolnym pomieszczeniu - w miejscu lampy.
    Nic po skosie na ścianach, na stropie, czy chudziaku, to już mniej, ale
    i tu raczej chłopaki dbali o prostopadłość przebiegu kabli. Te poziome
    są pod wylewkami, pionowe pod tynkiem - mieściły się.

  • 5. Data: 2010-10-22 22:02:40
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Paź, 20:19, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Po ścianach idą tylko do włączników, albo do gniazdek od podłogi, a od

    Do gniazdek IMHO lepiej puscic petle w pokojach, wszedzie na tej samej
    wysokosci co bedziesz montowal gniazdka. Jak Ci sie kiedys zachce
    gniazdka w innym miejscu to tylko odkujesz kabelek, wywiercisz dziure
    na puszke i bez problemu dolozysz tam nowe gniazdo :)

    U mnie bardzo duzo kabli leci po stropie - chyba wiekszosc. Po stropie
    lataja "gdzie blizej" (o ile wiem na stropie normy nie kaza isc
    prostopadle/rownolegle) z uwagi na to ze mam wszedzie sufity
    podwieszane, wiec kable sa (no powiedzmy;-) na wierzchu i ryzyko
    wjechania w nie wiertarka, czy innym sprzetem jest znikome :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-10-23 08:13:11
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    > Na forum muratora bodajże widziałem też zdjęcia czyjegoś domu parterowego,
    > gdzie całość instalacji elektrycznych była położona w profesjonalnych
    > korytach kablowych ponad poziomem sufitu, w skosach dachu.

    Praktyczniej chyba położyć np w piwnicy. Np przewody do gniazdek lepiej na
    pewno od dołu, bo krócej. Do oświetlenia z kolei od góry, jeśli ktoś ma taki
    wybór.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 7. Data: 2010-10-24 19:33:39
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 23.10.2010 00:02, Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > gniazdka w innym miejscu to tylko odkujesz kabelek, wywiercisz dziure
    > na puszke i bez problemu dolozysz tam nowe gniazdo :)

    Mysl dobra, ale u nas to sa tak male pomieszczenia, ze wielkiego wyboru
    ostawienia nie ma ;)

> [...]
    > podwieszane, wiec kable sa (no powiedzmy;-) na wierzchu i ryzyko
    > wjechania w nie wiertarka, czy innym sprzetem jest znikome :)

    A separowales kable 220V od tych do sterowania PLC?

    U mnie jest dodatkowy problem, ze rozdzielnia najbardziej mi pasuje na
    skraju budynku w garazu, wiec kabla bedzie duuuzo.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com