  • 1. Data: 2010-10-22 14:51:56
    Temat: Tynkować czyc zekać do wiosny?
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Witam

    Sytuacja:
    Jest: Garaż + tymli cem-wap + masa gruntująca podkładowa

    Pytanie:
    Zapowiadją na weekend ocieplenie.
    Czy w tej sytuacji mogę wyłożyć na garażu akrylowy tynk strukturalny,
    czy raczej zaczekać do wiosny?

    Tymk już kupiony czeka w domu. Termin przydatności: sierp. 2011.
    Producent zaleca używanie w temp > 10stp C
    No a w weekend ma być zaledwie 12-14 w porywach.
    Do otynkowania są ściany wsch, południowa oraz zach.

  • 2. Data: 2010-10-22 18:19:31
    Temat: Re: Tynkować czyc zekać do wiosny?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "P" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zapowiadj? na weekend ocieplenie.
    > Czy w tej sytuacji mogę wyłożyć na garażu akrylowy tynk strukturalny,
    > czy raczej zaczekać do wiosny?

    Czekaj do wiosny, gdzie ci się spieszy. Co z tego, że w dzień ma być 12-14,
    jak w nocy spadnie do czterech, jak nie do okolic zera nawet.

    J.

  • 3. Data: 2010-10-22 19:15:30
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    > Czekaj do wiosny, gdzie ci się spieszy.

    Chodzi mi przedewszystkim o zabezpieczenie ściany przed szkodliwym
    działaniem deszczu i śniegu....

  • 4. Data: 2010-10-22 20:48:57
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-22 21:15, P pisze:
    > Użytkownik "Jarek P."<j...@g...com> napisał w wiadomo?ci
    >
    > Chodzi mi przedewszystkim o zabezpieczenie ?ciany przed szkodliwym
    > działaniem deszczu i ?niegu....

    Bez przesady. Parę miesięcy wytrzyma tym bardziej, że zagruntowane.
    Woda ani śnieg po ścianie Ci przecież nie leci. A jak leci to żaden tynk
    nie pomoże.
    Jak teraz się szarpniesz i tynk nie zwiąże to Ci odpadnie i w koszta się
    wpędzisz.

    BR
    Igus'

  • 5. Data: 2010-10-22 22:17:29
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Paź, 16:51, "P" <d...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Producent zaleca używanie w temp > 10stp C
    > No a w weekend ma być zaledwie 12-14 w porywach.
    > Do otynkowania są ściany wsch, południowa oraz zach.

    A ja bym kladl. Tylko na www.meteo.pl sprawdz dokladnie temperatury
    dla Twojego miasta / wspolrzednych i niech przez te 3 dni ktore tam
    "przepowiadaja" jest te minimum 5st C, nie mniej (meteo sie nie myli -
    to najdokladniejsza znana mi prognoza pogody :-). To IMHO idealna
    temperatura zarowno na kladzenie jak i wiazanie tynku. Dopiero
    pazdziernik mamy! U mnie sezon ociepleniowo-tynkowy konczy sie czasem
    w polowie grudnia :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-10-22 23:52:54
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 23 Paź, 00:17, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > temperatura zarowno na kladzenie jak i wiazanie tynku. Dopiero
    > pazdziernik mamy! U mnie sezon ociepleniowo-tynkowy konczy sie czasem

    A ja bym czekal.
    Pogoda niepewna. Kazdy beton powinien co najmniej 3 tygodnie sie
    wiazac zeby zmarznieta woda w nim nie robila krysztalkow i nie
    powodowala mikro pekniec.
    Jakby bylo gdzies spieszno to moze bym rozwazyl to ze zrobie wczesniej
    ale szybciej tynk moze zaczac sie kruszyc ale jak nie ma pospiechu to
    lepiej poczekac do wiosny.

  • 7. Data: 2010-10-23 16:13:57
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Paź, 01:52, ptoki <s...@g...com> wrote:

    > A ja bym czekal.
    > Pogoda niepewna. Kazdy beton powinien co najmniej 3 tygodnie sie
    > wiazac zeby zmarznieta woda w nim nie robila krysztalkow i nie

    Dobrze piszesz ale tynk to nie beton! Moj tynk po 12h byl twardy, a po
    24h suchy i mocny :) To nie 15cm betonu tylko warstewka 1-2mm ktora
    wysycha w pare godzin :) Pozatym zalezy jeszcze od tynku - ja mam
    silikonowy wiec z betonem to chyba nie ma wiele wspolnego :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2010-10-23 20:15:18
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 23 Paź, 18:13, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > wysycha w pare godzin :) Pozatym zalezy jeszcze od tynku - ja mam
    > silikonowy wiec z betonem to chyba nie ma wiele wspolnego :-)

    Wiesz, w jednym miejscu 2mm w innym 3-5cm :)
    Zgodze sie ze tynk to troche "gabkowaty jest" z zasady. Ale
    napatrzylem sie na pare domow w ktorych taki cienki sylikonowy odpada
    nie calymi platami a cala fasada i jakby mnie mial dopasc nagly mroz
    to bym odpuscil.

  • 9. Data: 2010-10-24 08:12:29
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Paź, 22:15, ptoki <s...@g...com> wrote:

    > Wiesz, w jednym miejscu 2mm w innym 3-5cm :)

    Przeciez on pisze o cienkowarstwowym tynku akrylowym! Jakie
    3-5cm ? ;-) Przeciez tutaj o grubosci decyduje uziarnienie jakie
    kupisz - zwykle 1-2mm. I dokladnie taka warstwe wszedzie bedzie mial
    polozona :) To nie tynk c/w, podloze wczesniej musi byc wycackane i
    idealnie rowne / gladkie, a to autor juz ma zrobione!

> [...]
    > napatrzylem sie na pare domow w ktorych taki cienki sylikonowy odpada
    > nie calymi platami a cala fasada i jakby mnie mial dopasc nagly mroz

    Musieli robic w srodku zimy albo cos wczesniej popsuc :) Aktualne
    temperatury sa idealne na kladzenie takiego tynku - nie ma slonca,
    pogoda "ponura", nie za cieplo, wiec za szybko nie wyschnie i mniejsze
    ryzyko dla tynkarzy, ze zle poloza (nie zdarza z mokrym na mokre:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2010-10-24 11:06:53
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 24 Paź, 10:12, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > polozona :) To nie tynk c/w, podloze wczesniej musi byc wycackane i
    > idealnie rowne / gladkie, a to autor juz ma zrobione!

    A! akrylowy! :) to co innego :)