  • 1. Data: 2010-10-22 18:40:22
    Temat: [teletechniczne] system alrmowy, plc
    Od: "Przemyslaw Salata" <p...@P...pl>

    Witam

    1. System alarmowy. Znajomy instalator polecil mi satel
    http://www.satel.pl/pl/cat/5. Zabezpieczenie parteru zajmie mi 7 czujek pir i 3
    kontaktrony. Wszystko ok, ale nie widze czujek ppoz. Sa czujki na tlenek wegla,
    gaz itp. ale nie ma na dym, a ja bym chcial.

    2. Czujki ruchu w lazience + pompka cwu. Najprosciej oddzielne gniazdko
    zasilajace pompke. Gniazdko wlaczane czujkami ruchu na 230v w lazienkach. 2gie
    rozwiazanie to czujki 12v podlaczone do sterownika plc, ktory zalacza obwod
    zasilajacy pompke. Sklaniam sie ku 2giemu, sterownik najprostszy np
    http://allegro.pl/sterownik-plc-siemens-logo-12-24rc
    -i1276890376.html i mialbym
    mozliwosc szerszego wykorzystania go. Mozna tu wykorzystac czujki pir?

    3. Centralka alarmowa. Montaz szafki w schowku na poddaszu w mcu nie rzucajacym
    sie w oczy, wysokosc ok 2m od podlogi, ok 2m od szafki teletechnicznej.
    Poprawnie? Kable od czujek bezposrednio do centralki, czy 'przepuszczac' przez
    szafke krone? Bylby wtedy mniejszy burdel w szafce alarmowej.

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
    Z.

  • 2. Data: 2010-10-22 21:40:47
    Temat: Re: system alrmowy, plc
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Paź, 20:40, "Przemyslaw Salata" <p...@P...pl>
    wrote:

> [...]
    rc-i1276890376.htmli mialbym
    > mozliwosc szerszego wykorzystania go. Mozna tu wykorzystac czujki pir?

    Ten akurat siemens jest ubogi bo ma tylko 4 wyjscia. Jak nie Fatek to
    moze zainteresuje Cie Telmatik:

    http://www.telmatik.pl/

    Wersja SR. Fajne, bo ma duzo ciekawych modulow ktore mozna wykorzystac
    w "inteligentnym domu" no i cena nie poraza (za nowy sprzet z
    gwarancja) :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-10-23 08:20:16
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > http://www.telmatik.pl/

    > Wersja SR. Fajne, bo ma duzo ciekawych modulow ktore mozna wykorzystac
    > w "inteligentnym domu" no i cena nie poraza (za nowy sprzet z
    > gwarancja) :)

    Tyle, że niektórych modułów nie ma w polsce ze względu na brak homologacji.
    Same sterownik są trochę upierdliwe do programowania.

  • 4. Data: 2010-10-23 16:20:14
    Temat: Re: [teletechniczne] system alrmowy, plc
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

> [...]
    > pir i 3 kontaktrony. Wszystko ok, ale nie widze czujek ppoz. Sa czujki na
    > tlenek wegla, gaz itp. ale nie ma na dym, a ja bym chcial.

    Kupujesz czujkę na 12V jakiejkolwiek innej firmy, podłączasz i działa.

> [...]
    -i1276890376.html i
    > mialbym mozliwosc szerszego wykorzystania go. Mozna tu wykorzystac czujki

    Chcesz kupić plc za 300zł aby załączać pompkę? W satelu spokojnie zrobisz to
    na jednym przekaźniku w podstawce zamontowanym w rozdzielni. Jeśli będzie
    takich cudaków więcej, lepiej kupić ekspandery z przekaźnikami 230V 16A.

> [...]
    > 'przepuszczac' przez szafke krone? Bylby wtedy mniejszy burdel w szafce

    Jeśli tych przewodów jest dużo, to zrób 2 szafki. Jedną na parterze i jedną
    na poddaszu.
    Jednak w większości zastosowań jedna szafka wystarczy. Burdelu unikniesz
    kupując wąskie korytka "grzebieniowe", które zamontujesz wzdłuż płyty
    centrali. Potem żyły skręcasz parami i dociągasz do płyty.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2010-10-24 13:11:19
    Od: "Ingenium-system" <b...@e...pl>

> [...]
    > pir i 3 kontaktrony. Wszystko ok, ale nie widze czujek ppoz. Sa czujki na
    > tlenek wegla, gaz itp. ale nie ma na dym, a ja bym chcial.

    - ja zamiast czujek PIR polecalbym zastosowanie czujek radiowych, są dużo
    skuteczniejsze i można je ukryć pod tynkiem, regipsem itp
    - czujniki dymu mozna zastosowan np firmy Ingenium
    - całość automatyki łącznie z alarmem proponowal bym zintegrowac we wspólnym
    systemie (satel+simens itd) to niepotrzebne mieszanie systemów, calość można
    za rozsądne peiniadze zintegrowac w jednym systemie

    pozdr
    PP