  • 11. Data: 2010-10-24 10:46:28
    Temat: Re: integra i za3?czenie pompki cwu po wykryciu ruchu jak?
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

    > Poza tym nawet jeżeli podłączysz czujkę jako nieparametryzowaną to i tak
    > będzie ona podłączona jako czujka ze stykami NC czyli normalnie zwartymi.
    > Mówiąc najprościej tak podłączony dodatkowy przekaźnik będzie cały czas
    > załączony, a czujka po jej pobudzeniu będzie go tylko chwilowo wyłączała.
    > Oczywiście to nie stanowi większego problemu dla Twojego przekaźnika, bo
    > można użyć przekaźnik ze stykami rozwiernymi czyli normalnie zwartymi.

    jaka jest roznica w poprzednim systemie podłaczyłem w CA10 jako NC wszystko
    czym rózni się parametryzowane a nie parametryzowane
    nie miałem rezystorów a i było szybciej, co przez to straciłem?

    dzięki za wyjaśnienie

  • 12. Data: 2010-10-24 11:02:38
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Tomemk" <S...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czym rózni się parametryzowane a nie parametryzowane
    > nie miałem rezystorów a i było szybciej, co przez to straciłem?

    Linie parametryzowane zwiększają odporność na sabotaż. Po prostu trudniej
    jest wyeliminować czujkę PIR poprzez zwarcie przewodów sygnałowych z tej
    czujki.
    W przypadku linii NC wystraczy tylko odnaleźć przewody w ścianie lub czasami
    prowadzone po wierzchu i zewrzeć z sobą 2 przewody biegnące od stryku
    alarmowego czujki. Wtedy do centrali nie dociera sygnał alarmu z czujki i
    alarm staje się bezużyteczny.
    W przypadku lini parametryzowanej centrala reaguje na zmianę oporności
    rezystora, który zamontowany jest w czujce. Centrala realizując funkcję lini
    parametryzowanej reaguje zarówno na zwarcie jak i rozwarcie tych przewodów
    oraz na wzrost i spadek oporności rezystora.
    Ponadto podwójnie parametryzowana linia umożliwia utworzenie 2 obwodów
    alarmowych na jednej parze przewodów i przesłanie jedną parą sygnału
    alarmowego oraz sabotażowego z czujki. W przypadku lini NC potrzeba 4
    przewodów. Przy czym wszystkie styki sabotażu muszą być połączone szeregowo
    co utrudnia zlokalizowanie uszkodzenia czujki lub danej lini sabotażu.
    Poza tym w niektórych centralach dzięki parametryzacji jest możliwość
    podłączenia do jednej pary przewodów 2 czujek ruchu + 1 wspólnego obwodu
    antysabotażowego dla obydwu czujek.

  • 13. Data: 2010-10-24 12:19:55
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > Poza tym w niektórych centralach dzięki parametryzacji jest możliwość
    > podłączenia do jednej pary przewodów 2 czujek ruchu + 1 wspólnego obwodu
    czyli zdecydowanie NC odpada

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2010-10-24 13:17:35
    Temat: Re: integra i za??czenie pompki cwu po wykryciu ruchu jak?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-10-2010 o 00:56:07 Plumpi <p...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > O matko! Jakie bzdury piszesz.
    O kolejny fachowiec od wszystkiego się znalazł

    > Czy Ty wiesz jak się podłącza czujki do takiej centrali ?
    Wiem i co z tego?

    > Czy wiesz, że czujki podłacza się jako parametryzowane i to uniemożliwia
    > podłączenie jakiegokolwiek przekaźnika tak jak opisujesz ?
    A skąd wiesz jak ma podłączone, może ma bez oporników.
    Poza tym parametryzowanie lini to bzdury, bo jak ma ktoś dostęp
    do kabla to może centrali zrobić takie brum że nie pierdnie i żądnego
    alarmu
    nie wyśle.

> [...]
    > będzie ona podłączona jako czujka ze stykami NC czyli normalnie
    > zwartymi. Mówiąc najprościej tak podłączony dodatkowy przekaźnik będzie
    Może podłączyć odwrotnie, miało być prosto.

> [...]
    > wyłączała. Oczywiście to nie stanowi większego problemu dla Twojego
    > przekaźnika, bo można użyć przekaźnik ze stykami rozwiernymi czyli
    :)

    roblemem może jednak być sama czujka, która może w
    > ogóle nie wysterować tego przekaźnika, ponieważ stanowcza większość
    > nowych czujek nie posiada wewnatrz przekaźników mechanicznych, lecz
    > półprzewodnikowe.
    Większość czujek posiada przekaźnik albo kontaktron dlatego że obwód
    jest seperowany od zasilania, ale ty udajesz że o tym nie wiesz.

    > Tak działający Twój przekaźnik będzie sprawiał kolejny problem. Otóż
    > będać cały czas zasilanym w chwili zaniku zasilania sieciowego i
    > konieczności zasilania z akumulatora przyczyni się do jego szybszego
    > rozładowania, a tym smym skróci czas pracy alarmu na podtrzymaniu
    > bateryjnym.

    Jasne, 12V przekaźnik bierze 15-30mA prądu. Przestań bredzić.

    > Kolejnym problemme będzie jeszcze fakt, że w ten sposób podłączony
    > przekaźnik będzie załaczał pompę cyrkulacyjną na kilka sekund tj.
    > dokładnie na czas reakcji czujki na ruch, co może się okazać, że pompa
    > nie zdąży przepchnąć odpowiedniej ilości wody.
    Miało być najprościej poz tym jak będzie w pomieszczeniu to czujka będzie
    się ciągle włączała.

    Pomijam już fak, że tak
    > strerowaną pompę bardzo szybko szlak trafi, a czujkę ruchu zabiją
    > przepięcia generowane przez cewkę przekaźnika.
    Styki zabiją? Powiedziałem przestań palić to zielsko bo bredzisz coraz
    bardziej.

    > Kolego, mając centralę taką jak Integra po prostu wykorzystuje się jedno
    > z wyjść tej centrali.
    Ale do tego musi wziąć szamana co mu centralkę zaprogramuje.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2010-10-24 13:30:48
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-10-2010 o 00:22:52 amir <a...@g...pl>
    napisał(a):

    > Problem jest taki że musisz mieć choć podstawowe pojęcie
    > o elektryce, ja ci opiszę ale jeżeli tego nie zrozumiesz
    > to tego dla swojego dobra nie rób.
    >
    > montowalem u rodzicow ca10
    > ze wzgledu na brak czasu obecnie zlecilem to znajomemu
    > ale z podlaczeniem tego mysle ze tez dam sobie rade :)
    >

    > wpadlem podczas biegania ze przeciez przekaźnik moge kupić :) 12V na 230
    >

    > powiedz mi tylko czy ten przekaźnik podłaczyc na wyjscie
    > wysokopradowe ?
    > jak to skonfigurowac w menu ze jedna czujka pracuje jako alarm i ta sama
> [...]
    Jeżeli to umiesz zrobić to oczywiste że to lepszy sposób,
    ja mam zwykłą centralę chyba CA-5 i oprócz wyjścia do powiadamiania
    i na syrenę nie mam więcej wyjść, z tąd moja sugestia była taka
    ale faktem jest że nie studiowałem instrukcji integry.
    Podłączając pzekaźnik jak ci opisałem czujki nie uszkodzisz
    ale faktycznie jeżeli jest parametryzowana to nie będzie działał.

    > tzn pod jedno wejscie mozna ustawic dwa parametry?
    > ze dziala bez uzbrojenia alarmu zalaczajac przekaznik i dziala po
    > uzbrojeniu ?
    Nie wiem poczytaj instrukcję, pewnie masz tam to opisane.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2010-10-24 15:35:39
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Poza tym parametryzowanie lini to bzdury, bo jak ma ktoś dostęp
    > do kabla to może centrali zrobić takie brum że nie pierdnie i żądnego

    Jeśli ma podłączone bez rezystorów to ma podłączone źle. Dlaczego zakładasz,
    że chłopak źle zrobił instalację?
    Parametryzacja to nie tylko wykrywanie sabotażu, ale również przerwy w
    przewodzie. Na budowie różne rzeczy się zdarzają.

    > Może podłączyć odwrotnie, miało być prosto.

    Ale jak Ty chcesz to prosto zrobić? Czujka PIR zadziała przez 2-3 sekundy,
    podczas gdy pompa musi pracować czasami minutę czy dwie aby przepchnąć wodę
    w instalacji.

    Jeśli ma być prosto, to najlepiej zrobić to na wyjściu OC (należy tylko
    sprawdzić czy prąd wystarczy do uruchomienia przekaźnika) lub
    przekaźnikowym. Ustawia się je jako wyjście załączane czasowo np. na 5
    minut, wyzwalane wejściami do których podłączone są czujki w łazience nr 1,
    łazience nr 2, kuchni. Przekaźnik montuje się w rozdzielni na podstawce TH35
    i już.
    Ale... to chyba się nie sprawdzi. Gdy wchodzisz do łazienki nie raz tylko
    myjesz ręce, wówczas pompa nie zdąży przepchnąć wodę.
    Wg mnie najlepiej ustawić cyrkulację wg timera, ale tak by nie działała gdy
    mieszkańców nie ma w domu.

    --
    Bartek

  • 17. Data: 2010-10-24 19:46:01
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-10-2010 o 17:35:39 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    > Je?li ma pod??czone bez rezystorów to ma pod??czone 1/4 le. Dlaczego
    > zak?adasz,
    > ?e ch?opak 1/4 le zrobi? instalacje?
    To wcale nie jest źle.

    > Parametryzacja to nie tylko wykrywanie sabota?u, ale równie? przerwy w
    > przewodzie. Na budowie ró?ne rzeczy sie zdarzaj?.
    Zgadza się.

    > Wg mnie najlepiej ustawiae cyrkulacje wg timera, ale tak by nie dzia?a?a
    > gdy
    > mieszkanców nie ma w domu.

    Wiesz pytał laik ja to prosto zrobić to podałem najprostrzy sposób,
    na pewno nie najlepszy, wcześniej był temat o wykorzystaniu przez kogoś
    czujki ruchu
    do załączania pompy to w ten deseń starałem się mu doradzić.
    Jakby sprawę rozpatrywać od początku to ja bym wybrał zupełnie inne
    rozwiązanie
    ale on tego nie zrobi bo na tyle nie ma pojęcia o instalacjach.
    Dlatego podałem taki prymitywny sposób.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 18. Data: 2010-10-25 07:26:36
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

[...]

    A jakie byś wybrał rozwiązanie?

    chętnie spróbuję jak masz coś lepszego na myśli

    każda opcja mile widziana

    co prawda pracuje w innej branży, studnia dawno kończyłem
    ale liznąłem elektroniki i informatyki na politechnice

    pozdrawiam

  • 19. Data: 2010-10-25 09:24:18
    Temat: Re: integra i załączenie pompki cwu po wykryciu ruchu jak?
    Od: XXX <x...@x...xx>

    Witam
    Sposoby opisywane wcześniej nie spełnią twoich potrzeb na załączanie
    pompy CWU po wykryciu ruchu.
    Widzę że masz Integrę 64 więc to jak jak na system alarmowy to ponadto a
    na system zarządzania niektórymi funkcjami domu to już sporo.
    Integra 64 ma na sobie od 5 do chyba 13 wyjść które możesz dowolnie
    konfigurować pod względem reakcji.
    Wpinasz do jednego z wyjść na płycie Integra64 przekaźnik między tym
    wyjściem a + zasilania, następnie konfigurujesz w centralce to wyjście w
    przekaźnik MONO i przydzielasz do niego czujki na które reakcja ma
    załączać pompę CWU, min. ustalasz czas jak długo ma działać pompa.

    XXX

  • 20. Data: 2010-10-25 11:21:06
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

> [...]
    > przekaźnik MONO i przydzielasz do niego czujki na które reakcja ma
    > załączać pompę CWU, min. ustalasz czas jak długo ma działać pompa.

    to musi być pod wysokoprądowe wyjście podłaczone?
    skrętke od wyjścia centrali chciałbym doprwadzić do kotłowni to będzie ok
    20m
    i w kotłowni dać przekaźnik, czy tak moze byc? czy przekaźnik musi byc przy
    centrali,
    ze względu na spadek napięcia na tych 20m?

    zakupiłem integre 64 bo sporo czujek mam, a druga sprawa to
    chciałem posiadać
    dostęp przez telefon z systemem symibian do centrali jak i przez internet

    umozliwi mi wyłaczenie lub załączenie zdalnie alarmu
    przydziele zewnętrzne ip dla ethm-1 i dzięki temu będę mogł zdalnie
    zarządzać centralką, ETHM-1
    tak to mam zamiar skonfigurowac,

    brakowało mi tego wcześniej w CA10 ktory podłaczałem u rodziców kilka lat
    temu
    czy w CA10 mozna jakos zdalnie wyłaczyć wyjący alarm?

    pozdrawiam