  • 1. Data: 2010-10-23 18:09:55
    Temat: Pytanie o uszczelniacz dekarski.
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Ten taki co śmierdzi jak nitro. Czy rozpuszcza styropian?
    Na opakowaniu pisze że nadaje się do tego i owego oraz także do papy więc
    może styropianu nie ruszy?
    Zrobiłem próbkę na kawałku styro i niby nic się nie dzieje ale kto wie jak
    to się długoczasowo zachowa?

    Marek

  • 2. Data: 2010-10-24 15:09:03
    Temat: Re: Pytanie o uszczelniacz dekarski.
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Paź, 20:09, "tarnus" <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Ten taki co śmierdzi jak nitro. Czy rozpuszcza styropian?
    > Na opakowaniu pisze że nadaje się do tego i owego oraz także do papy więc

    A na opakowaniu jest moze sklad? Przepisz. Jak nie ma to znajdz w
    sieci. I najlepiej pytaj na jakiejs grupie chemicznej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-10-24 18:48:03
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > może styropianu nie ruszy?
    > Zrobiłem próbkę na kawałku styro i niby nic się nie dzieje ale kto wie jak

    Zwykle jak cos nie nadaje sie do styropianu to jest to wyraznie na
    opakowaniu napisane przy tego typu preparatach. Osobiscie do dachu polecam
    Soudala bo inne po roku mi sie wykruszyly i chyba nie smierdzi jak nitro.
    Generalnie nie slyszalem, zeby tego typu silikony a raczej uszczelniacze
    robily cos ze styropianem. Do klejenia styropianu gdyby co lepiej uzyc kleju
    montazowego wystepujacego w podobnych opakowaniach.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2010-10-26 18:23:58
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > robily cos ze styropianem. Do klejenia styropianu gdyby co lepiej uzyc
    > kleju montazowego wystepujacego w podobnych opakowaniach.

    Co do soudala to mam onegatywne doświadczenie. Poprawiałem na wiosnę okucia
    wokół komina dlatego właśnie że soudal cały spękał od strony słonecznej.
    Natomiast wracając do tematu to jest to całkiem pouczająca historia z
    morałem że nigdy nie należy płacić majstrowi całą kasę jeżeli brakuje
    chociaż jednego niewbitego gwoździa.Chodziło o wykończenie przedłużenia
    połaci dachu przy garażu wchodzącej na ścianę budynku na szerokość dosłownie
    3 dachówek. Majster od dachu nie mógł tego skończyć od razu gdyż na etapie
    robót dekarskich nie było jeszcze elewacji. Ja głupi zapłaciłem mu całość a
    ten mnie zapewniał że żaden problem, przyjedzie jak tylko zadzwonię.
    Niestety elewacja zrobiona 3 lata temu a ten się nie zjawiał. Na szczęście
    okazało się że trafiła mu się robota na budowie parę domów dalej więc jak
    tylko go wypatrzyłem to polazłem do niego i przy kliencie tamtego domu
    narobiłem mu wstydu wygadując wszystko. Wsadziłem drania do auta,
    przywiozłem do siebie i wymogłem aby wymierzył i wykonał brakujący element z
    blachy. Wyciął i wygiął co trzeba na tej sąsiedniej budowie i podrzucił mi
    to do domu ale akurat mnie nie było tylko córka, no to jej zostawił o
    odjechał w pi...du. Następne tygodnie umwaianie się na założenie kawałka
    blachy. W końcu olałeg go i wziąłem się sam za robotę. Okazało się że
    przygotował blachę tak że należało naciąć na centymetr głęboko elewację,
    wypełnić czymś i wcisnąć zagiętą częścią element w szparę w ścianie. Takie
    obsadzenie powoduje że woda która ewentualnie spływa po ścianie przy
    zacinającym deszczu nie podchodzi pod blachę ale prosto na ten okap a z
    niego już na dachówki. Bałem się uszczelniać tym dekarskim gdyż śmierdzi
    jakoś dziwnie jak nitro. W mysli wyobrażałem sobie mój poranny szok gdyby
    się okazało że w elewacji wytopiło spore dziury. Wziąłem więc zwykły silikon
    bezbarwny i obsadziłem na nim.
    Jak narazie jest OK

    Marek

  • 5. Data: 2010-10-26 19:35:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Co do soudala to mam onegatywne doświadczenie. Poprawiałem na wiosnę
    > okucia wokół komina dlatego właśnie że soudal cały spękał od strony
    > słonecznej.

    No to nie wiem co Ci sie trafilo. Soudal akurat jesli chodzi o ten
    uszczelniacz jest jak wiesc niesie niedoscigniony i przy tym drozszy. Ja
    mialem inne doswiadczenia podobnie jak Ty z pekajacym silikonem ale nie
    Soudala. Od tamtej pory uzywam wylacznie Soudala do pierwszego zonka. :-)

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-10-26 20:19:37
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > mialem inne doswiadczenia podobnie jak Ty z pekajacym silikonem ale nie
    > Soudala. Od tamtej pory uzywam wylacznie Soudala do pierwszego zonka. :-)

    Majster jak robił okucia to kazał mi kupić uszczelniacz dekarski. W slepie
    poprosiłem o najleszy. Cena była oczywiście wyższa niż innych.
    Majster jak zobaczył to kiwnął z uznaniem że dobra firma.
    Po dwóch latach okucie blacharskie komina zaczęło przeciekać i jak wlazłem
    na dach to zauważyłem że cały odcinek od strony słońca spękął. Nałożyłem na
    to drugą warstwę jakiegoś innego producenta. Jak narazie jest OK.
    Może tamten to była jakaś podróba?

    Marek

  • 7. Data: 2010-10-27 06:44:18
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik tarnus napisał:
> [...]
    > na dach to zauważyłem że cały odcinek od strony słońca spękął. Nałożyłem na
    > to drugą warstwę jakiegoś innego producenta. Jak narazie jest OK.

    A trzeba było kupić sikaflex i byś miał dobrze, ale kartusz
    uszczelniacza to i 30 zł kosztuje :)

    pzdr.
    rafał

  • 8. Data: 2010-10-27 12:38:35
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    To poszukaj:

    Dow Corning
    Den Braven
    Sika

    -----

  • 9. Data: 2010-10-27 19:12:38
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości

    > A trzeba było kupić sikaflex i byś miał dobrze, ale kartusz uszczelniacza
    > to i 30 zł kosztuje :)

    W sumie z silikonem bezbarwnym ładnie wyszło i a chropowata powierzchnia
    tynku silikatowego dobrze przyczepna
    Silikon miałem w resztkach w garazu, tak jak uszczelniacz dekarski. Kupiłbym
    coś następnego aby wycisnąć niewiele i reszta twardniała by w garażu.

    Marek

  • 10. Data: 2010-10-27 19:13:40
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > To poszukaj:
    >
    > Dow Corning
    > Den Braven

    Akurat Den Braven'em poprawiałem okucia.

    Marek