  • 151. Data: 2011-06-03 12:32:44
    Temat: Re: pytanie o stal w fundamencie - fotki
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote in message news:op.vwh16gwx4limig@sioux...
    Dnia 03-06-2011 o 13:12:02 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > Najlepiej ustal z nimi, że od każdego następnego etapu przechodzą po
    > Twojej akceptacji.

    Już mu weszli na głowę. Teraz już jest stracone.

    DYSPERBIT:

    Dysperbit może być nakładany ręcznie lub mechanicznie na suche, jak i lekko
    zawilgocone podłoże. Prace należy wykonywać wyłącznie przy bezdeszczowej
    pogodzie, w temperaturze min. +10°C. Podłoże należy wstępnie oczyścić z
    zanieczyszczeń i nadmiaru luźnej posypki oraz dokonać naprawy zniszczonych
    fragmentów pokrycia w tradycyjny sposób. Przed położeniem warstw
    zasadniczych podłoże należy zagrunto-wać dysperbitem rozcieńczonym wodą w
    stosunku 1:1. Dysperbit najwygodniej nanosić jest pasami o szerokości 1,0 -
    2,0 m, w warstwach o maksymalnej grubości ok. 1 mm. Kolejne warstwy można
    nanosić po całkowitym wyschnięciu poprzednich, co poznaje się po zmianie
    barwy z brunatnej na czarną (czas tworzenia powłoki uzależniony jest od
    warunków atmosferycznych i np: w temperaturze +20°C wynosi około 6 godzin).
    Na powłoki hydroizolacyjne należy stosować co najmniej dwie warstwy
    dysperbitu. Przy pokryciach dachowych ostatnią warstwę, bezpośrednio po jej
    nałożeniu, należy posypać posypką papową w celu zwiększenia trwałości
    powłoki.
    Przy wykonywaniu bezspoinowych powłok dachowych, po zagruntowaniu podłoża
    pierwszą warstwę dysperbitu nanosi się pasami o szerokości 1 m. Bezpośrednio
    po naniesieniu zatapia się w niej wkładkę zbrojącą z welonu szklanego lub
    tkaniny poliestrowej z zakładem 3-5 cm na sąsiednie pasy. Należy zwrócić
    uwagę by wkładka zbrojąca dobrze dolegała do podłoża i uległa całkowitemu
    nasączeniu masą asfaltową. Następnie w odstępach 24 godzinnych nanosi się,
    co najmniej dwie, kolejne warstwy zasadnicze, ostatnią posypując przed
    wyschnięciem posypką papową.
    W analogiczny sposób, poprzez wywiniecie wkładki zbrojącej min. 10 cm ponad
    powierzchnię dachu, należy zabezpieczyć wszystkie elementy wystające, takie
    jak: kominy, włazy, ogniomury, attyki itp.

    Orientacyjne zużycie dysperbitu wynosi 0,8 - 1,1, kg/m2 przy jednokrotnym
    nanoszeniu warstwą o grubości 1 mm.

  • 152. Data: 2011-06-03 12:36:53
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message

    > Zasypane dziś po bokach.
    > Czyli odkopać i sprawdzić za 2 dni?

    Zatrzymaj ten chocholi taniec.
    Izolacja dysperbitem, którą wykonali nie działa. Zmarnowali ci tylko
    materiał.
    Może tak robią zawsze żeby maskować niedoróbki, pęknięcia. U ciebie ich nie
    było ale przyzwyczajenie zostało. Jedni zacierają o 4 rano, a inni smarują.
    Jak dla mnie zmarnowali ci kasę, jakbyś sobie tymi banknotami podpalił
    fajkę.
    Równie dobrze mogli w ogóle tego nie smarować po bokach.

  • 153. Data: 2011-06-03 12:41:54
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 03-06-2011 o 14:28:28 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > Zasypane dziś po bokach.
    > Czyli odkopać i sprawdzić za 2 dni?

    Masz 2 wyjścia:
    1. zapomnieć o sprawie
    2. jednak przeczytać kartę techniczną, i porozmawiać z ekipą o ich
    niefachowości.

    To że Dysperbit jest wodorozcieńczalny nie znaczy że można nim smarować
    wilgotny beton. Jedno z drugim ma się nijak do siebie. Wyrzucasz przez
    nich pieniądze w błoto - zapytaj się szefa na jakiej podstawie twierdzi,
    ze instrukcja na wiadrze jest błędna - niech Ci to wyjaśni. Musisz jasno
    postawić sprawy bo będą robić co chcą - czyli tak, żeby jak najwięcej
    zarobić w jak najkrótszym czasie przy jak najmniejszym wysiłku - a wierz
    mi, że mają swoje sposoby, żeby wszystko wyglądało cacy. Powiedz, że
    płacisz tylko za roboty z Tobą uzgodnione i gotowe. Jeśli chcą zachować
    ciągłość prac to mogą etapy uzgadniać wcześniej - przecież wiedzą co
    będzie dalej.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 154. Data: 2011-06-03 12:45:17
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 03-06-2011 o 14:36:53 kiki <k...@t...fel> napisał(a):

> [...]
    > fajkę.
    > Równie dobrze mogli w ogóle tego nie smarować po bokach.

    Zasypali żeby nie było widać pęcherzy na tym dysperbicie - 102% że dziś
    lub jutro by się pojawiły.. Przecież spokojnie mogli murować ściany z
    odsłoniętymi ławami. Zbyt duża wilgotność betonu nie pozwoli się temu
    mazidłu zestalić i zwulkanizować.. Choć jest szansa że się mylę - ale
    raczej nikła.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 155. Data: 2011-06-03 12:46:15
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote in message news:op.vwh2v4x84limig@sioux...
> [...]

    > wilgotny beton. Jedno z drugim ma się nijak do siebie. Wyrzucasz przez
    > nich pieniądze w błoto - zapytaj się szefa na jakiej podstawie twierdzi,

    To idzie w złym kierunku. ja bym podziękował ekipie. Nawet bym ich nie
    dopuścił do stawiania ścian fundamentowych.
    Można przyjąć, że po bokach ław izolacji nie ma. Trzeba zerwać tą papę i
    niech po jej zerwaniu i odliczeniu jej ceny plus ceny dysperbitu opuszczą
    plac budowy.
    Dalej będzie tylko gorzej.

    Nastepną ekipę wziąć na postawienie ścian fundamentowych, murów i też precz.
    Żadnego spoufalania się, żadnych rozmów na inne tematy.

    Mówiłem, że ekipa droższa ale tylko cwańsza.

  • 156. Data: 2011-06-03 13:06:29
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 03-06-2011 o 14:46:15 kiki <k...@t...fel> napisał(a):

> [...]
    > precz. Żadnego spoufalania się, żadnych rozmów na inne tematy.
    >
    > Mówiłem, że ekipa droższa ale tylko cwańsza.

    Ktoś mi powiedział jak zaczynałem budować, że aby dobrze wybudować dom
    trzeba być sqrw..nem. Niestety jest w tym dużo racji. To smutne ale tak
    niestety jest. Wtedy tej rady nie posłuchałem - zresztą bez bagażu
    przykrych doświadczeń nie da się być chu.em jeśli nie ma się takiej natury.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 157. Data: 2011-06-03 13:46:37
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote in message news:op.vwh303av4limig@sioux...
> [...]

    >niestety jest. Wtedy tej rady nie posłuchałem - zresztą bez bagażu
    >przykrych doświadczeń nie da się być chu.em jeśli nie ma się takiej natury.

    Ja naiwnie liczyłem, że budowlanka to taki sam biznes jak każdy inny i
    zleceniobiorcy dbają o klienta.
    Nikt mi nie mówił, że jest inaczej, bo zaczynałem jeszcze przed boomem
    budowlanym gdzie mieszkania taniały i ogólnie mało sie budowało.
    Mam i tak osiągnięcia, że wielu czytających moje posty nie zrobi błędów przy
    ociepleniach.
    Tutaj mamy nowego gościa, który właśnie jest dymany bez mydła. Ledwo udało
    się zrobić ławy prawie zgodnie z zasadami sztuki po czym zmarnowali mu cały
    dysperbit jaki kupił.
    Ten dysperbit tam nie zadziała. Tak samo jak malowanie farbą bez poczekania
    aż wyschnie poprzednia warstwa.
    Ten dysperbit można było zastosować dopiero po 7 dniach i to minimum. Dwa
    lub trzy razy 1:1 z wodą w odstepach do całkowitego wyschnięcia i następnego
    dnia tak jak pisałem.
    Papa modyfikowana SBS na siatce i sprawdzić w jej instrukcji czy nie zjada
    styropianu. To naprawdę nic nie podraża inwestycji a jedynie byłoby wykonane
    zgodnie ze sztuką.

    Teraz będzie ta sama sytuacja ze ścianami fundamentowymi. Też bedą chcieli
    je malować natychmiast.

    Co do ścian fundamentowych przypominam:

    1. Bloczki betonowe mają być polewane wodą bedąc na zafoliowanej palecie i w
    chwili wyjmowania ich do murowania mają być wilgotne
    2. Trzeba zapytac wykonawcy jakiego składu zaprawy zamierza użyć - ile
    megapaskali ? W projekcie ktoś przeliczył o jakiej wytrzymałości ma być
    zaprawa
    3. Fugi 1cm bez prętów a jeżeli mają być pręty w fugach to 1.5cm
    4. Kolejne warstwy bloczków mają się mijać co najmniej 12cm, idealnie żeby
    się mijały w połowie długości.
    5. W upalne dni po kolejnym dniu murowania należy ścianę polac zraszaczem
    6. Malować dysperbitem dopiero po minimum tygodniu.

  • 158. Data: 2011-06-03 18:46:40
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-06-03 14:32, kiki wrote:

> [...]
    > czarną (czas tworzenia powłoki uzależniony jest od warunków
    > atmosferycznych i np: w temperaturze +20°C wynosi około 6 godzin).

    No to wszystko się zgadza. Tylko w dzień lania betonu, wtorek wieczorem
    był ulewny deszcz a potem spawarka po 30st. w słońcu bez przerwy.
    W dzień smarowania dysperbitem było tak samo, więc 6h przy 20st. było
    zachowane. Przy 30st. nawet szybciej wysychała 1-sza warstwa.
    Beton był suchy jak pieprz.
    Rozumiem, że on w środku jeszcze ma wilgoć ale przy tych temp. jakie
    panują ciągle u mnie.....

    Skoro twierdzicie, że wyjdą pęcherze to w niedziele wieczorem odkopie
    boki ław w kilku miejscach i sprawdze jak się mają. Jeśli będą wilgotne
    i będą pecherze no i ogolnie będą wyglądały inaczej niż na górze to
    wygonawca dostanie zjebke. Ale jestem dobrej myśli bo wiem, że w te
    upały wszystko schnie na poczekaniu.

    Wykonawca obsypał ławy nie dlatego żeby coś ukryć a dlatego że wókół
    wykopów wszędzie stały hałdy piachu i nie było miejsca dosłownie na nic,
    a potrzeba postawić choćby toitoi i budę dla robotników. To było
    uzgadniane ze mną.

    Z wykonawcą już rozmawiałem i sam powiedział, że rozumie moje obawy. I
    to co zapewne wyczytuje w muratorze (nie mówię mu że Kiki mi tak radzi
    bo chłop dostałby zawału na sam dźwięk tego nicka ;-) to jest OK ale
    twierdzi, że część z nich jest na wyrost i daje głowę, że nic się złego
    nie stanie w związku z tym, że mamy ciągle 30st.C i wylany solidny, bo
    aż B25 beton. ALE będzie uwzględniał wszystkie moje zastrzerzenia w
    przyszłości.
    Tak więc do poniedziałku wszystko stoi a w pon. chce dać 20% bloczków
    aby nie obciążać ław zbytnio a dalej to będę faktycznie zatwierdzał
    kolejne etapy przed faktem.

    Spokojnie - mam naprawdę układną ekipę - nie marudzą zbytnio a z szefem
    idzie się dogadać.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 159. Data: 2011-06-03 19:38:22
    Od: quent <x...@x...com>

    Właśnie wróciłemz działki. Okazuje się, że wewnętrzne łąwy domu w ogóle
    nie są zasypane. Obejrzałęm je dokładnie i póki co nic dziwnego nie
    widać, nie ma pęcherzy ani zacieków, wszystko tak samo suche i czarne.
    Jest przed 22.00 i temp. 18 st.C

    Zobacze jeszcze w niedziele wieczorem.

  • 160. Data: 2011-06-03 19:38:56
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4de92c0d$1@news.home.net.pl...

    > Beton był suchy jak pieprz.

    Beton był mokry, a w ogóle to miałeś go kilka kilka dni polewać wodą zgodnie
    z zasadami pielęgnacji betonu.
    I dopiero jak beton zrobi się twardy - tak od 7 dnia zaczyna być czuć, że
    kuć się nie daje można przerwać polewanie i poczekać aż wyschnie.
    Beton nie schnie sam w sobie tylko potrzebuje wody do hydratacji czyli
    twardnienia.