    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Date: Thu, 28 Jun 2012 20:25:11 +0200

    RadekNet wrote:

    > Niebezpieczenstwo jest w razie braku pradu - na to recepta jest UPS,
    > ale ... wiadomo.

    nie do końca...

    Solary w normalnej eksploatacji też moga sie przegrzać (gdy nie ma gdzie
    odbierać już ciepła) wtedy automatyka wyłacza pompę. Nic sie strasznego nie
    dzieje kolektor sie nagrzewa do temperatury stagnacji, miedzi czy stali nic
    sie nie stanie alupex odleci...

    dodajmy że alupex moze pracować w temperaturze do 95 stopni ale długotrwałe
    narażanie go na takie temperatury znacząco przyspieszy starzenie sie
    wewnętrznej warstwy polietylenu (szczególnie, że w tanich chińczykach jest
    ona raczej bardzo cieniutka).

    Dodajmy jeszcze że w wielu systemach alupexowych złacza są uszczelniane
    oringami, powstaje pytanie czy guma ma dopuszczenie do kontaktu z glikolami.

    > <Marek nie czytaj> Ktos tu kiedys rzucil linkiem do cisnieniowych
    > przewodow elastycznych (guma w oplocie). To wychodzi rozsadnie cenowo
    > i technicznie. </Marek nie czytaj>

    mówisz o przewodach do hydrauliki? czy aby napewno sa tanie? no i ich
    zarabianie jest kłopotliwe.

    > Jak mi hyraulik krzyknie za miedz tyle ile za ta do kotlowi to sie
    > zastanawiac nie bede.

    > A co to ma do tematu? Bedziesz wszystkie chinskie produkty bez zwiazku
    > omawial? Czy po prostu chciales wszem i wobec zakomunikowac, ze
    > wszyscy robia w chinczykach tylko nie Ty?

    tylko pisze co widzę... diamond fo syf i tyle.