    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Date: Thu, 28 Jun 2012 23:47:38 +0200

    dyskusyjnych:jsiats$f3a$...@u...news.interia.pl...

    > Kazdy zyje na swoj sposob i mi nic do tego.
    > Nie krytykuje Twojego podejscia do zycia, tylko probuje co kolwiek
    > zrozumiec z tego co napisales. Ja nie ogrzewam tylko trzech pomieszczen i
    > jest to garaz, kotlownia i spizarnia. Tam po prostu nie ma grzejnikow, nie
    > ma ich celowo. Do domu podchodze uzytkowo. Ile ta silownia ma metrow? 50?
    > Jak czesto z niej korzystasz skoro potrzebujesz ja ogrzewac raz na jakis
    > czas? To moze wogole nie jest potrzebna? Pokoj goscinny? Ile to metrow?
    > 50? Mi po prostu nie chcialoby sie wchodzic do tej silowni i rozkrecac
> [...]

    Ja też podchodzę bardzo praktycznie, właśnie dlatego IMO jeśli już budowac
    dom to nie koniecznie duży ale funkcjonalny. Gdybym chciał trzy pokoje z
    kuchnią to kupiłbym apartament w centrum. Ja ma mikroskopijną sypialnię - bo
    tam się tylko śpi, za to duży garaż na dwa auta bo nie lubię chodzić do auta
    + kącik do majsterkowania bo IMO budowanie domu i chodzenie do auta w
    deszczu lub śniegu jest bez sensu. Ale ma np. znajomych którzy trzymają auto
    pod wiatą, ale za to mają tzw. "salon sypialny". Oni mnie nie rozumieją a ja
    ich :-)

    U mnie pokój gościnny będzie wykorzystywany praktycznie co weekend i nie
    widzę problemu by dwa razy w tygodniu zmienić nastawę na grzejniku a jak mi
    się znudzi to zamontuję tam głowicę programowalną i tyle. Siłownia jako
    siłownia nie musi być grzana w ogóle, ale czasem służy jako tzw. pokój hobby
    i na czas imprez będzie ogrzewana itd.

    > Oddzielanie tych pomieszczen celowo termicznymi przegrodami, no wiesz,
    > teoretycznie sens to ma, ale w praktyce to wychodzi pensjonat dla gosci z
    > mieszkaniem dla wlascicieli przy okazji.

    Weź pod uwagę jeszcze chłodzenie latem. O ile łatwo pogodzić się z tym, ze
    zimą ogrzewamy nieużywane pomieszczenia, bo to tylko kosztuje trochę więcej,
    o tyle latem chłodzenie nieużywanych pomieszczeń sprawia, że trzeba kupić
    mocniejsza klimę.

    > Z drugiej strony ile w tej silowni sie siedzi? Toz mozna tam ustawic
    > ogolna nizsza temp. nawet przy pomocy podlogowki i tez 5C mniej, nie ma
    > zadnego problemu. Tam i tak lepiej utrzymywac nizsza temp. nawet kiedy sie
    > korzysta.
    > Po prostu cala ta ideologia jakos do mnie nie przemawia, ale nie bierz
    > tego do siebie, to Twoj sposob na zycie. Mi by sie nie chcialo.

    Jak mi się znudzi to będę grzał wszystko albo zagospodaruję sobie tę
    przestrzeń inaczej, albo zamontuję elektrozawory i automatykę :-) A poważnie
    pierwszy raz się spotykam z tym że ktoś twierdzi, że mam duży dom 200m2 to
    dużo? Przecież sam garaż zajmuje prawie 40m2

    Pozdrawiam
    Ergie