    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Date: Fri, 29 Jun 2012 08:59:16 +0200

    news:jshsmq$vfe$1@node2.news.atman.pl...

    > Dostałem atrakcyjną cenę. W sumie i tak droższą niż gdyby kupić osobno
    > kocioł i zasobnik, ale nie dużo. Argumentem dla mnie była gwarancja
    > producenta na całość. I tylko 5 wyprowadzeń na zewnątrz - jak się coś
    > zepsuje gdy mnie nie będzie zimą przez kilka tygodni to wystarczy, że żona
    > wezwie serwis, a nie będzie musiała ścigać wykonawcy ten będzie zwalał
    > winę na kocioł itd.

    Ale jak ci dziura w zbiorniku wyleci to się przekonasz ile kosztuje wymiana.
    Wisielca też łączysz 5 rurami. 2 CO, 2 CWU, 1 gazowa.

    > Zgadza się. Według OZC nawet 14 powinno wystarczyć.
    > Jak pisałem wyżej nie szukałem tu oszczędności ale wygodę - wygodę
    > serwisu.

    Ty w pierwszej kolejności zakładasz że coś się będzie psuło?
    To ty się bardzo mylisz. W takim samym stopniu wisielec ze zbiornikiem
    zewnętrznym jak i stojący z wbudowanym są awaryjne.
    Myślisz że tam coś jest lepiej wykonane w stojącym? Przecież pompa i tak
    jest w środku kotła, zawór trójdrogowy też, tylko zbiornik i dwie rury masz
    poza kotłem. Co ci takiego może się więc zepsuć bardziej w wisielcu?
    Pewnie jeszcze kupiłeś z żeliwnym wkładem ten kocioł.

    > Jak to ktoś kiedyś powiedział "z wiekiem spada popyt na pieniądze a roście
    > na święty spokój" :-)

    Skoro wychodzisz z założenia że się zakręci albo wyłączy i po sprawie...

    Marek