  • Data: 2012-07-01 16:54:41
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    janusz_kk1 wrote:

    > A czy ja to powiedziałem? nie? no to nie wciskaj mi tego czego nie
    > napisałem,
    > to po 1, a po 2 widzisz różnicę pomiędzy kotłem a kolektorem czy nie.

    skoro nie widzisz analogii to szkoda...

    kotły gazowe i stałopalne mają zabezpieczenia przed zagotowaniem czynnika
    grzewczego...

    ale jednak dla bezpieczeństwa nie zaleca sie podpinania instalacji
    plastikiem do ich końcówek.

    > Sam sobie odpowiedziałeś, powtórze jeszcze raz, kolektor rozgrzewający
    > się do 170 czy dwustu paru stopni jest nieporozumieniem, instalacja
    > i zabezp powinny być tak dobrane aby jego temp max wynosiła 85st
    > i tyle w temacie.

    no to musisz zakasać rękawy i zabrac sie za stwoerzenei nowych standardów
    jeśli idzie o instalacje solarne, bo na dzień dzisiejszy jedynym
    zabezpieczeniem jest funkcja która wyłacza pompę solarną przy np 95
    stopniach na kolektorze.

    i tyle w temacie.