    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: remont domu po dziadkach
    Date: Fri, 19 Mar 2010 05:31:26 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Witam. Mój ojciec (ciach)
    Sprawa jest skomplikowana bo po smierci dziadków bracia
    > nie doszli do porozumienia i nie przeprowadzili sprawy spadkowej (kamienica
    > według prawa stoi nadal na dziadków). Dziś nie ma na to szans. Jeśli ktos mi
    > może doradzić co mam zrobić,  prosze o poradę. Pozdrawiam. Jagoda

    Znam podobna sprawe. Z tego co wiem tego typu sprawy nie ulegaja
    przedawnieniu. Jesli dziadek czy kto tam, nie zostawil testamentu to kazdemu z
    braci bedzie sie nalezec po 1/3 kamienicy.
    Ale musisz isc do adwokata i formalnie zalozyc sprawe o podzial majatku; to
    bedzie sprawa formalna i prosta. Natomiast potem jak juz bedziesz to miec, to
    trzeba zalozyc druga sprawe aby sad rozpatrzyl i zasadzil co komu realnie sie
    bedzie nalezec. To wymaga zgody wszystkich wspolwlascicieli. Jesli tej zgody
    nie bedzie, sad wyda wyrok salomonowy - sprzeda kamienice na aukcji i uzyskana
    kwota, pomniejszona o naleznosci dla adwokatow, nadzorcow sadowych,
    rzeczoznawcow, koszty kilku a moze kilkunastu rozpraw i innych, te resztki
    pieniedzy, ktore zostana, podzieli na trzy czesci i kazdemu ze spadkobiercow
    wyplaci.
    W sprawie, ktora znam, cala procedura trwala okolo 8 lat. Poniewaz zgody nie
    bylo, sad zasadzil jeszcze, ze zaden ze spadkobiercow nie moze tego domu
    kupic. Mogly to byc tylko osoby obce, nie spokrewnione blisko ze
    wspolwlascicielami. Dom poszedl na aukcji za polowe wartosci a po odliczeniu
    kosztow kazdy ze wspolwlascicieli dostal po pare tysiecy i wtedy byli
    zadowoleni...
    Pzdr. Tornad