  • Data: 2018-12-19 22:49:49
    Temat: Re: rura spalinowa
    Od: "Zenek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kris napisał :
    > "Piec" ma swoją rurę przecież więc tam nie bardzo masz wybór.
    > Kolanko czy przedłużkę nie da się dowolnie założyć.
    > W kotłach na paliwo stałe przedłużkę/kolanko wciskasz więc
    > wg Twojego nazewnictwa kielichem do góry

    Sprawa jest banalnie prosta, prawidłowo kielichy rur powinny iść do góry
    właśnie ze względu na skropliny. Nie wiem jak w takiej sytuacji by wyglądało
    wyciekanie dymu.
    Niemniej piec ma tak skonstruowany czopuch że nie da się w niego wcisnąć
    rury, tylko trzeba na niego zasadzić kielich, czyli odwrotnie jak powinno
    być.
    Można wprawdzie dać kielichy do góry i w miejscu czopucha wstawić
    przejściówkę, ale wtedy skropliny będą wyciekać przez czopuch, no i pat.