  • 1. Data: 2018-12-10 22:09:12
    Temat: rura spalinowa
    Od: "Zenek" <l...@p...onet.pl>

    Jak prawidłowo powinna być zamontowana rura spalinowa od pieca, kielichami
    do góry, czy do dołu?
    Jeśli kielichy będą do dołu, to będą wyciekać na zewnątrz skropliny a jeśli
    będą do góry to może będzie dym wylatywał?
    Dodam ze chodzi o nieuszczelnioną rurę spalinową po to żeby łatwo było ją
    zdemontować i wyczyścić.

  • 2. Data: 2018-12-11 07:21:19
    Od: l...@g...com

    Przy ciągu naturalnym zawsze do góry, przy dobrym cugu żaden dym nie bedzie
    wylatywał, choć i tak warto i trzeba to uszczelnić. Trzeba też pamietać, że przy
    większym wietrze, braku odpowiedniej nasady kominowej i tych nieszczelnościach oraz
    nieszczelnosciach na drzwiczkach itp. moźe nam nawiewać dym do środka. O zapewnieniu
    odpowiedniego napływu powietrza do spalania nawet nie mówię, bo to oczywiste. Czujnik
    dymu i metanu (w przypadku gazu ziemnego) też by się przydał. Przy dobrym palaczu,
    suchym opale, izolowanym kominie skropliny nie mają prawa występować.

  • 3. Data: 2018-12-11 07:22:11
    Temat: Re: rura spalinowa
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 23:08:50 UTC+1 użytkownik Zenek napisał:
> [...]
    > będą do góry to może będzie dym wylatywał?
    > Dodam ze chodzi o nieuszczelnioną rurę spalinową po to żeby łatwo było ją

    "Piec" ma swoją rurę przecież więc tam nie bardzo masz wybór. Kolanko czy przedłużkę
    nie da się dowolnie założyć.
    W kotłach na paliwo stałe przedłużkę/kolanko wciskasz więc wg Twojego nazewnictwa
    kielichem do góry

  • 4. Data: 2018-12-11 13:05:39
    Od: l...@g...com

    Zerknąłem do rozwiązań Kominflexa i tam rzeczywiście kielichy są na górze ale w
    swojej kotłowni czopuch stalowy z kolanami kielichy ma na dole.

  • 5. Data: 2018-12-11 13:36:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-11 o 13:05, l...@g...com pisze:
    > Zerknąłem do rozwiązań Kominflexa i tam rzeczywiście kielichy są na górze ale w
    swojej kotłowni czopuch stalowy z kolanami kielichy ma na dole.

    Jeżeli rura nie będzie świecić to uszczelniacz wysokotemperaturowy za 15
    zł się sprawdzi. Przeciągnąć po złożeniu rur, to i demontaż będzie możliwy.
    Tak uszczelniłem czopuch po spawaniu. Nadal jest elastyczny.

    Robert

  • 6. Data: 2018-12-11 15:02:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie widzicie ze ktos was w chuja robi. Daje dwa rozwiazania ktore uznaje za zle.
    Czekam az ktos spyta czy mozna prac papier toaletowy. Wiem ze sie doczekam. Ale nie
    przypuszczalem ze beda tacy co wejda w dyskusje o praniu srajtasmy.

  • 7. Data: 2018-12-11 17:30:58
    Od: "Zenek" <l...@p...onet.pl>

    <l...@g...com> napisał:
    > Zerknąłem do rozwiązań Kominflexa i tam rzeczywiście kielichy są na górze
    > ale w swojej kotłowni czopuch stalowy z kolanami kielichy ma na dole.

    No właśnie, u mnie w piecu też możma rurę nasadzic tylko kielichem na
    czopuch, więc wszystkie rury połaczyłem kielichami w dół i przy rozpalaniu
    czasem pare kropelek kapnie.

  • 8. Data: 2018-12-19 22:49:49
    Od: "Zenek" <l...@p...onet.pl>

    Kris napisał :
    > "Piec" ma swoją rurę przecież więc tam nie bardzo masz wybór.
    > Kolanko czy przedłużkę nie da się dowolnie założyć.
    > W kotłach na paliwo stałe przedłużkę/kolanko wciskasz więc
    > wg Twojego nazewnictwa kielichem do góry

    Sprawa jest banalnie prosta, prawidłowo kielichy rur powinny iść do góry
    właśnie ze względu na skropliny. Nie wiem jak w takiej sytuacji by wyglądało
    wyciekanie dymu.
    Niemniej piec ma tak skonstruowany czopuch że nie da się w niego wcisnąć
    rury, tylko trzeba na niego zasadzić kielich, czyli odwrotnie jak powinno
    być.
    Można wprawdzie dać kielichy do góry i w miejscu czopucha wstawić
    przejściówkę, ale wtedy skropliny będą wyciekać przez czopuch, no i pat.

  • 9. Data: 2018-12-20 02:52:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W szkole otwockiej ucza ze odwrotnie niz napisales. Dlatego dla baranow zeby dupy nie
    zawracali zrobili kwasoodporne rury spiro.