  • Data: 2017-04-25 11:20:49
    Temat: Re: rynna i liscie
    Od: Tornad <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 25 kwietnia 2017 10:01:04 UTC+2 użytkownik ksenia napisał:
    > jak najlepiej zrobic zeby liscie nie zapychaly rynien? wiem ze sa jakies
    > siatki, ktos mi powiedzial zeby "buta" załozyc na dole i wyjmowa liscie
    > zeby nei szly do kratki sciekowej, cpo polecacie?

    Siatki na rynny sa dobre dla ochrony rynien przed liśćmi drzew liściastych.
    Igly z drzew iglastych przez te dziuki przechodzą i dno rynny zasmiecaja a
    wyloty zatykaja. Widzailem porastające przez te siatki male drzewka zasiane
    przez ptactwo czy wiatr,
    O "butach" nie mam oponii.

    W ub. roku w USA pojawil się ciekawy patent. Gosciu wymyslil i opatentowal
    takie wkłady do rynien wypelniajace ja na całej dlugosci i przekroju
    poprzecznym. Taki wkład wykonany jest z czegos podobnego do elestycznej
    mikrogumy tyle, ze te pory czy babelki sa większe i jest ich dużo tak, ze woda
    spoko przez ten material przepływa. Natomiast wszystko listowie spływa po
    powierzchni tych wkladow. Cena podobno jest porownywalna z cena siatek. A jak
    się to sprawuje w praktyce, tego niestety tez jeszcze nie wiem.
    Pzdr
    Tornad