  • 1. Data: 2017-04-25 10:01:01
    Temat: rynna i liscie
    Od: ksenia <k...@g...com>

    jak najlepiej zrobic zeby liscie nie zapychaly rynien? wiem ze sa jakies
    siatki, ktos mi powiedzial zeby "buta" załozyc na dole i wyjmowa liscie
    zeby nei szly do kratki sciekowej, cpo polecacie?

  • 2. Data: 2017-04-25 10:20:11
    Temat: Re: rynna i liscie
    Od: Alzem ??????????? <a...@b...by>

    Przyciąć okoliczne drzewa :)
    czyli skupić się na źródle problemu, a nie jego skutkach :)

  • 3. Data: 2017-04-25 10:48:38
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 25.04.2017 o 10:01, ksenia pisze:
    > jak najlepiej zrobic zeby liscie nie zapychaly rynien? wiem ze sa jakies
    > siatki, ktos mi powiedzial zeby "buta" załozyc na dole i wyjmowa liscie
    > zeby nei szly do kratki sciekowej, cpo polecacie?
    Masz do wyboru 4 wyjścia:
    1. zakladasz siatkę na całej długości rynny
    powstaje pytanie, co z liśćmi, które spadną i z tymi, które zostaną na
    siatce?
    https://static2.rolmarket.pl/pol_pl_Mocna-siatka-och
    ronna-na-rynny-18cm-x-6m-592_2.jpg
    2. zakładasz na otwór w rynnie tak zwany filtr rynnowy
    powstaje pytanie, co z tym wszystkim, co pozostanie w rynnie?
    http://allegro.pl/filtr-do-rynny-rynien-koszyczek-si
    tko-4szt-713101-i5652175183.html
    3. zakładasz "but" czyli osadnik rynnowy:
    https://www.castorama.pl/produkty/budowa/dach-i-rynn
    y/systemy-rynnowe/akcesoria-do-rynien/osadnik-rynnow
    y-ocean-110-mm-czarny.html
    to chyba najlepsze rozwiązanie, bo nie trzeba po dachach chodzić, ale ma
    też swoje wady.
    4. ja też bym to polecał - przyciąć drzewa.
    Wiem, co mówię, bo miałem modrzew za płotem.
    Panuje wprawdzie jakaś psychoza "lex Szyszko", ale nakręcają ją głównie
    ci, co własnych drzew nie mają, ale za to "troszczą" się o cudze.
    Jacek

  • 4. Data: 2017-04-25 11:20:49
    Od: Tornad <t...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 kwietnia 2017 10:01:04 UTC+2 użytkownik ksenia napisał:
    > jak najlepiej zrobic zeby liscie nie zapychaly rynien? wiem ze sa jakies
    > siatki, ktos mi powiedzial zeby "buta" załozyc na dole i wyjmowa liscie
    > zeby nei szly do kratki sciekowej, cpo polecacie?

    Siatki na rynny sa dobre dla ochrony rynien przed liśćmi drzew liściastych.
    Igly z drzew iglastych przez te dziuki przechodzą i dno rynny zasmiecaja a
    wyloty zatykaja. Widzailem porastające przez te siatki male drzewka zasiane
    przez ptactwo czy wiatr,
    O "butach" nie mam oponii.

    W ub. roku w USA pojawil się ciekawy patent. Gosciu wymyslil i opatentowal
    takie wkłady do rynien wypelniajace ja na całej dlugosci i przekroju
    poprzecznym. Taki wkład wykonany jest z czegos podobnego do elestycznej
    mikrogumy tyle, ze te pory czy babelki sa większe i jest ich dużo tak, ze woda
    spoko przez ten material przepływa. Natomiast wszystko listowie spływa po
    powierzchni tych wkladow. Cena podobno jest porownywalna z cena siatek. A jak
    się to sprawuje w praktyce, tego niestety tez jeszcze nie wiem.
    Pzdr
    Tornad

  • 5. Data: 2017-04-25 11:22:59
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Wtam!
    Miałem około 100m2 dachu na dwóch spustach.Dom-no jak dom, duże drzwa były w
    odleglośc ok 70 m.Spadek rynny wynosił ok 1,5% Rynny plastikowe, 120mm .Ładnie nie
    wyglądało.Przez 20 lat po rynien nie zaglądałem.Potem zmieniono dach.Po jednej zimie
    widzę, że chyba nie będzie tak fajnie...

  • 6. Data: 2017-04-25 11:31:57
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!

    > W ub. roku w USA pojawil się ciekawy patent. Gosciu wymyslil i opatentowal
    > ta>
    Tak przy okazji: a czy słyszałeś cos o amerykańskim materiale
    robionym z odzysku, a zastępujących drewno w ogrodzeniach?
    Było jakaś notka, i Cejrowski wspominał, ale nic więcej nie mogę znależć...
    Pozdro.abomito

  • 7. Data: 2018-11-14 11:16:29
    Od: g...@g...com

    W dniu wtorek, 25 kwietnia 2017 11:20:50 UTC+2 użytkownik Tornad napisał:

> [...]
    > powierzchni tych wkladow. Cena podobno jest porownywalna z cena siatek. A jak
    > się to sprawuje w praktyce, tego niestety tez jeszcze nie wiem.

    To nazywa sie separator liści :)

  • 8. Data: 2018-11-14 20:01:40
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > To nazywa sie separator liści :)

    Jest również coś takiego jak datownik...